امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-11
اشتراک گذاری:

بیش از نیمی از نانوایی‌های مازندران به دستگاه کارتخوان هوشمند مجهز شدند

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری مازندارن ، حسن خیریانپور نانوایی های واجد شرایط استان برای نصب دستگاه کارتخوان را چهار هزار و ۷۶۰ واحد اعلام کرد.

وی  با اعلام این که بانک سپه مجری نصب کارتخوان های هوشمند نانوایی های مازندران است ، گفت که این بانک طرح را به صورت صورت مرحله ای در دست اجرا دارد و بزودی تمامی نانوایی های استان  به دستگاه‌های هوشمند مجهز می شوند.

معاون استاندار مازندران حذف تخلفاتی نظیر قاچاق آرد و توزیع خارج از شبکه  به خاطر برداشته شدن اختلاف قیمت آرد آژاد و یارانه ای را یکی از مزیت های کارتی شدن نان همسو با مردمی سازی یارانه ها دانست .

خیریانپور توضیح داد : با اجرای این طرح ، نانوایی ها آرد را با قیمت آزاد از کارخانه خریداری و بر اساس میزان فروش نان با کارت هوشمند به صورت روزانه مابه التفاوت نرخ آرد آزاد و یارانه‌ای را دریافت می‌کنند.

وی با بیان این که دستگاه‌های کارتخوان هوشمند به سامانه بانک مرکزی متصل است و اطلاعات فروش روزانه نان به این سامانه منتقل می‌شود ، گفت : فروش نان فقط با این دستگاه‌ها امکان‌پذیر است و مردم می‌توانند با هر نوع کارت‌ بانکی بدون محدودیت خرید کنند.

در طرح هوشمندسازی یارانه نان، افزایش قیمت، محدودیت خرید برای مردم نیست و حتی ابزار خاصی تحت عنوان کارت نان وجود ندارد. هدف اصلی طرح مدیریت هوشمند یارانه آرد و نان یا به اختصار (مهیا) جلوگیری انحراف از مصارف گندم و آرد و نان است.

سالانه ۳۶۰ هزار تن آرد به بیش از پنج هزار نانوایی دولتی و آزادپز استان مازندران توزیع می شود. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *