امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-31
اشتراک گذاری:

بیشتر فارغ التحصیلان جویای کار مازندران فاقد مهارت هستند

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمود حسینی پور ظهر یکشنبه در حاشیه بازدید از مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای ساری یکی از نیازهای ضروری جامعه و جوانان را وجود مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای بیان کرد و گفت: فارغ التحصیلان دانشگاهی جویای کار زیادی در استان وجود دارند که فاقد مهارت و هنر هستند.

وی با اظهار اینکه روند آموزشی در کشورهای پیشرفته تغییر کرده است، افزود: مراکز فنی و حرفه‌ای باید تفاهمنامه مشترکی با دانشگاه‌ها برای آموزش دانشجویان داشته باشد تا نسبت به مهارت آموزی آنها اقدام شود.

وی با اشاره به وجود استادان خوب در مراکز فنی و حرفه‌ای استان و ساری و کسب رتبه‌های بین المللی گفت: از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و ارتقای مهارت حمایت می‌کنیم و افرادی که گواهینامه مهارت دریافت می‌کنند نیازمند تسهیلات برای ایجاد اشتغال هستند که در این زمینه راهکارهایی اتخاذ شده است.

استاندار مازندران یادآور شد: فارغ التحصیلان فنی و حرفه‌ای برای ورود به بازار کار نیازمند تسهیلات هستند و علاوه براین مجموعه‌های فنی و حرفه‌ای در استان باید حمایت شوند.

حسینی پور با بیان اینکه نیازهای روز جامعه در مراکز فنی و حرفه‌ای آموزش داده می‌شود، گفت: یکی از شاخص‌های اصلی توسعه استان، رشد بهره وری است و مراکز فنی و حرفه‌ای می‌توانند به رشد بهره وری کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *