امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-01
اشتراک گذاری:

بهترین مودم های همراه موجود در بازار ایران

مودم‌های همراه یا به‌اصطلاح «جیبی»، یکی از کاربردی‌ترین گجت‌های امروزی محسوب می‌شوند که می‌تواند اینترنت پرسرعت را در هر مکانی برای همه دستگاه‌هایتان فراهم کنند. در این مقاله، بهترین مودم‌های همراه بازار ایران را در بازه‌های قیمتی مختلف معرفی می‌کنیم.

در زندگی امروز که حتی ابتدایی‌ترین کارها مثل سفارش غذا، درخواست تاکسی و پرداخت قبوض اینترنتی انجام می‌شود، نیاز به اینترنت ثابت و پرسرعت بیش‌ازپیش احساس می‌شود. مودم‌های همراه که به آن‌ها مودم‌های جیبی هم گفته می‌شود، اینترنت سیم‌کارتی را که درونشان قرار می‌گیرد، در محیط اطراف به‌صورت هات‌اسپات پخش می‌کنند.

کاربرد مودم‌های همراه فقط به مسافرت محدود نمی‌شود. مودم‌های همراه را می‌توانید به‌راحتی در کیفتان بیندازید و همه دستگاه‌هایتان را در طول روز به آن متصل کنید. بنابراین فقط با خرید یک بسته اینترنتی برای سیم‌کارتی که درون مودم قرار دارد، می‌توانید همه گجت‌هایتان را از اینترنت بهره‌مند کنید. حتی در خانه هم می‌توانید با اتصال مودم به شارژر دیواری، از اینترنت پرسرعت بهره ببرید و از آن‌ها به‌عنوان مودم خانگی استفاده کنید. بنابراین، مودم همراه می‌تواند در همه ۲۴ ساعت روز و در هر مکانی کاربرد داشته باشد.

به‌طور خلاصه، از مهم‌ترین مزیت‌های مودم‌های همراه می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • می‌توانید اینترنت پرسرعت را برای تعداد زیادی از دستگاه‌های خود و اطرافیانتان فراهم کنید و محدودیت‌های هات‌اسپات گوشی‌های موبایل را ندارد.
  • می‌توانید فضای ذخیره‌سازی خاصی را بین همه دستگاه‌های خود به اشتراک بگذارید؛ البته این موضوع بستگی به مدل مودم دارد.
  • لازم نیست که گوشی‌تان را در حالت هات‌اسپات قرار دهید و فشار مضاعفی به باتری و تراشه آن وارد کنید.
  • همیشه و در هر مکانی، حتی در سفر، می‌توانید همه دستگاه‌های خود را به اینترنت متصل کنید.
  • هنگام خرید تبلت جدید، می‌توانید مدل ارزان‌تر و غیر سیم‌کارت‌خور را بخرید.

درادامه بهترین مودم‌های همراه موجود در بازار ایران را در بازه‌های قیمتی مختلف معرفی می‌کنیم.


بهترین مودم همراه تا ۴۰۰ هزار تومان

بهترین مودم همراه زد تی ای MF65 پلاس

زد تی ای MF65 پلاس

واقعیت تلخ این است که اگر می‌خواهید کمتر از ۴۰۰ هزار تومان برای خرید مودم همراه هزینه کنید، انتخاب‌های خیلی زیادی ندارید؛ حداقل درباره مودم‌های 4G این موضوع صدق می‌کند. بااین‌حال، اگر صرفا به مودمی ارزان‌قیمت نیاز دارید که بتواند در مکان‌های مختلف اینترنت را دراختیار لپ‌تاپ یا تبلتتان قرار دهد و حتی با سرعت 3G هم کارتان راه می‌افتد، مودم +MF65 زد تی ای را پیشنهاد می‌کنیم. این مودم نمایشگر ۱٫۴۴ اینچی دارد که وضعیت اتصال به شبکه، قدرت سیگنال، SSID و باتری را نشان دهد. مودم جیبی اقتصادی شرکت ZTE فقط ۷۸ گرم وزن دارد، حداکثر سرعت ۲۱ مگابیت‌بر‌ثانیه را در اختیارتان قرار دهد، تا ۱۰ دستگاه می‌توانند هم‌زمان به آن متصل شوند و باتری ۱۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی آن می‌تواند تا ۶ ساعت شارژدهی کند.


بهترین مودم همراه تا یک میلیون تومان

بهترین مودم همراه دی-لینک DWR-932C

دی-لینک DWR-932C

مودم جیبی دی-لینک DWR-932C یکی از جذاب‌ترین مودم‌های اقتصادی همراه بازار است که از شبکه‌های 4G پشتیبانی می‌کند. این مودم یک آنتن داخلی برای دریافت سیگنال LTE و دو آنتن داخلی برای انتشار Wi-Fi دارد. ابعاد مودم جیبی دی-لینک فقط ۱۰ در ۶ سانتی‌متر است و به‌راحتی در کف دست جای می‌گیرد. داخل این مودم باتری ۲۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی تعبیه شده که طبق ادعای دی-لینک با هر بار شارژ کامل می‌تواند تا ۸ ساعت شارژدهی کند. ازطریق قسمت مدیریت تحت‌وب، می‌توانید کاربران آنلاین را مدیریت کنید، نام و رمزعبور SSID را تغییر دهید و حتی اس‌ام‌اس‌های ارسال‌شده به سیم‌کارت را مشاهده کنید. نکته بعدی اینکه این مودم یک شکاف کارت حافظه microSD هم دارد و می‌تواند اطلاعات این کارت حافظه را با همه دستگاه‌های متصل به مودم به‌اشتراک بگذارد.

بهترین مودم همراه - تی پی لینک M7200

تی‌پی-لینک M7200

تی‌پی-لینک M7200 یکی از پرفروش‌ترین مودم‌های همراه در بازار ایران محسوب می‌شود. این مودم بدنه فوق‌العاده جمع‌وجوری دارد که طولش کمتر از ۱۰ سانتی‌متر و ضخامتش حدود دو سانتی‌متر است. داخل این بدنه جمع‌وجور، باتری کوچکی با ظرفیت ۲۰۰۰ میلی‌آمپرساعت تعبیه شده که با یک‌ بار شارژ کامل تا ۸ ساعت شارژدهی می‌کند. تی‌پی-لینک M7200 از سیم‌کارت‌های 4G اپراتورهای مختلف پشتیبانی می‌کند و می‌تواند اینترنت پرسرعت و پایداری برای ۱۰ دستگاه به‌صورت هم‌زمان فراهم کند. مثل سایر مودم‌های همراه تی‌پی-لینک کنترل کامل مودم به‌کمک اپلیکیشن tpMiFi انجام می‌شود که برای گوشی‌های اندرویدی و iOS به‌رایگان دردسترس است.خرید اینترنتی تی‌پی-لینک M7200


بهترین مودم همراه تا دو میلیون تومان

بهترین مودم همراه تی پی لینک M7350

تی‌پی-لینک M7350

اگر بخواهید تا سقف دو میلیون تومان برای خرید مودم همراه هزینه کنید، گزینه‌های مناسبی پیش رویتان خواهند بود. تی‌پی-لینک M7350 یکی از تحسین‌شده‌ترین و محبوب‌ترین مودم‌های همراه موجود در بازار ایران و جهان محسوب می‌شود. M7350 از انواع شبکه‌های 2G و 3G و 4G پشتیبانی می‌کند و می‌تواند هم‌زمان اینترنت باکیفیتی برای حداکثر ۱۰ دستگاه فراهم کند. باتری ۲۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی این مودم هم می‌تواند با هر بار شارژ کامل حداکثر ۸ ساعت به‌صورت ممتد شارژدهی کند. این مودم از کارت‌های حافظه microSD با ظرفیت حداکثر ۳۲ گیگابایت پشتیبانی می‌کند و می‌تواند محتوای آن را به‌صورت بی‌سیم دراختیار دستگاه‌های متصل به مودم قرار دهد. یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این مودم، نمایشگر LCD آن است که اطلاعات کاملی از باتری، قدرت سیگنال و حتی پیام‌های کوتاه سیم‌کارت نشان می‌دهد. نکته مهم دیگر اینکه به‌کمک اپلیکیشن رایگان tpMiFi نه‌تنها می‌توانید تنظیمات کامل مودم را به‌دست بگیرید، بلکه می‌توانید با سیم‌کارت درون مودم، اس‌ام‌اس ارسال کنید.

بهترین مودم همراه هواوی E5577

هواوی E5577

هواوی سال‌ها پیش از آنکه تولید گوشی‌های هوشمند را شروع کند، یکی از نام‌های مطرح در تولید تجهیزات شبکه و زیرساخت اینترنت بود؛ بنابراین، جای تعجب ندارد که مودم‌های این شرکت جزو بهترین‌ها در بازار باشند. هواوی E5577 یکی از پرفروش‌ترین مودم‌های همراه هواوی محسوب می‌شود که با قیمتی نزدیک به دو میلیون تومان در بازار ایران به فروش می‌رسد. بارزترین ویژگی این مودم باتری قدرتمند ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی آن است که با یک‌ بار شارژ کامل می‌تواند ۱۲ ساعت اینترنت پرسرعت 4G را دراختیارتان قرار دهد. دیگر نکته مهم اینکه E5577 می‌تواند نقش تقویت‌کننده سیگنال وای‌فای را هم ایفا کند و اینترنت مودم‌های دیگر را به نقاط کور منزلتان برساند. از دیگر مشخصات E5577 می‌توانیم به پشتیبانی هم‌زمان از ۱۰ دستگاه و پشتیبانی از کارت حافظه microSD با ظرفیت حداکثر ۳۲ گیگابایت و بدنه سبک ۸۲ گرمی اشاره کنیم.


بهترین مودم همراه تا سه میلیون تومان

بهترین مودم همراه شیائومی زد ام آی MF855

شیائومی زد ام آی MF855

واقعیت امر این است که از این قسمت به‌بعد، مودم‌هایی را مشاهده می‌کنید که امکاناتی خاص دارند و برای اکثر کاربران مودم‌های قبلی، به‌خصوص تی‌پی-لینک M7350 بهترین انتخاب خواهد بود. بااین‌حال، اگر می‌خواهید مودمی با امکانات خاص تهیه کنید و حاضرید بهای آن را هم پرداخت کنید، در بازه قیمتی سه میلیون تومان، مودم MF855 شیائومی را پیشنهاد می‌کنیم. اینکه نام شیائومی را در فهرست بهترین مودم‌های همراه ببینید، جای تعجب ندارد؛ چراکه این شرکت چینی تقریبا همه‌چیز تولید می‌کند! با وزنی معادل ۲۲۰ گرم، شیائومی ZMI MF855 یکی از سنگین‌ترین مودم‌های همراه محسوب می‌شود؛ ولی دلیل این موضوع باتری حجیم آن است. باتری غول‌پیکر این مودم نه‌تنها می‌تواند تا ۲۴ ساعت شارژدهی کند؛ بلکه نقش پاوربانک را هم بازی می‌کند و می‌تواند گوشی‌تان را شارژ کند. از دیگر امکانات مودم ZMI MF855 شیائومی می‌توانیم به دسترسی به تنظیمات مودم ازطریق وب و اپلیکیشن و سازگاری با همه اپراتورهای ایران و پشتیبانی از فناوری شارژ سریع هنگام شارژکردن دیگر گجت‌ها اشاره کنیم.


بهترین مودم همراه تا پنج میلیون تومان

بهترین مودم همراه آلکاتل EE120

آلکاتل EE120

یکی از پرچم‌داران مودم‌های همراه EE120 آلکاتل است که فناوری‌های پیشرفته‌ای در دل بدنه‌ای کوچک و سبک ارائه می‌دهد. این مودم از تراشه MDM9240-0 کوالکام بهره می‌برد و با پشتیبانی از CAT12 می‌تواند حداکثر سرعت ۶۰۰ مگابیت‌بر‌ثانیه را دراختیارتان قرار دهد. این مودم دو باند وای‌فای ۲٫۴ و ۵ گیگاهرتزی با استاندارد Wi-Fi 5 یا همان 802.11ac دارد و تا ۲۰ دستگاه می‌تواند به آن متصل شوند. در دل این مودم پیشرفته، باتری لیتیومی ۴۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی تعبیه شده است که تا ۱۵ ساعت استفاده ممتد را ممکن می‌کند. این باتری ازطریق درگاه USB نو C شارژ می‌شود. اگر امکانات فانتزی مثل نمایشگر یا پشتیبانی از کارت حافظه را کنار بگذاریم، آلکاتل EE120 یکی از گزینه‌های اصلی برای لقب «بهترین مودم همراه بازار ایران» است.


بهترین مودم همراه 5G

بهترین مودم همراه هواوی E6878

هواوی E6878

هنوز مودم‌های همراه کوچک و جمع‌وجور که از شبکه‌های 5G پشتیبانی کنند، مرسوم نشده‌اند. البته حداقل در ایران دلیلی هم برای خرید مودم همراه 5G وجود ندارد. این مودم‌ها صرفا به‌دلیل اینکه از شبکه‌های 5G پشتیبانی می‌کنند، قیمت بسیار زیاد و غیرمعقولی دارند. بااین‌همه، اگر قصد خرید مودمی همراه با پشتیبانی از اینترنت 5G دارید، باید سراغ سری Mobile Wi-Fi Pro هواوی بروید. مدل E6878 با تراشه Balong 5000 می‌تواند اینترنت 5G را با حداکثر سرعت ۱٫۶۵ گیگابیت‌بر‌ثانیه در قالب اتصال وای‌فای در‌اختیار گوشی و تبلت و لپ‌تاپتان قرار دهد. البته مهم‌ترین موضوع قیمت این مودم است که در زمان نگارش این راهنمای خرید، با قیمت ۱۸ میلیون تومان در بازار ایران به فروش می‌رسد!


پرسش‌های متداول

بهترین مودم همراه برای مصارف روزمره چیست؟

مودم TP-Link M7350 یکی از تحسین‌شده‌ترین و شناخته‌شده‌ترین مودم‌های همراه جهان است که با قیمتی حدود دو میلیون تومان در بازار ایران به فروش می‌رسد.

بهترین مودم همراه هواوی برای مصارف روزمره چیست؟

مودم همراه هواوی E5577 را می‌توان هوشمندانه‌ترین مودم همراه هواوی برای مصارف روزمره دانست که شارژدهی زیاد و امکانات کاملی را با قیمتی کمتر از دو میلیون تومان ارائه می‌دهد.

بهترین مودم همراه 5G موجود در بازار ایران چیست؟

مودم هواوی E6878 بهترین مودم همراه 5G موجود در بازار ایران محسوب می‌شود که از تراشه قدرتمند Balong 5000 بهره می‌برد؛ ولی قیمت خیلی زیادی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *