امین، امانت‌دار وقت شما...1403-01-10
اشتراک گذاری:

بهترین دوربین موبایل‌ها در جهان کدام‌اند؟

در تازه‌ترین بررسیِ مؤسسه‌ای که معتبرترین مرکز بررسی دوربین موبایل‌هاست، تلفن همراه شیائومی می یازده اولترا با امتیاز ۱۴۳ به‌عنوان بهترین گوشی تلفن همراه در زمینه عکاسی معرفی شد.

بهترین موبایل برای عکاسی

در بررسی مؤسسهٔ معتبر DxOMark، گوشی شیائومی می ۱۱ اولترا توانست بالاترین امتیاز را در زمینه عکاسی بدست آورد این گوشی با امتیاز ۱۴۳ در مقام اول و هواوی میت ۴۰ پرو پلاس در جایگاه دوم قرار گرفته است.

در بخش عکاسی، گوشی می‌ یازده اولترای شیائومی دارای امتیاز کلی ۱۴۸، حائز ۱۰۰ امتیاز در بخش بزرگ‌نمایی و ۱۱۷ امتیاز در بخش فیلمبرداری شد. هواوی میت ۴۰ پرو پلاس هم توانست به‌ترتیب امتیازهای ۱۴۴، ۹۸ و ۱۱۵ را به دست آورد.

شیائومی می ۱۱ اولترا دارای دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین ۴۸ مگاپیکسلی پریسکوپی و دوربین ۴۸ مگاپیکسلی فوق عریض است.

ساعت جدید هوشمند کاسیو

شرکت کاسیو یک ساعت هوشمند جدید را معرفی کرد. این ساعت GSW-H1000 نام دارد و از سیستم‌عامل ور.او.اس استفاده می‌کند. این ساعت در برابر ضربه مقاوم است و تا عمق ۲۰۰ متری زیر آب دوام می‌آورد.

این ساعت هوشمند دارای حسگر ضربان قلب، قطب‌نما، سنجش ارتفاع، سنجش فشار هوا، شتاب‌سنج، ژیرومتر، و جی‌پی‌اس است.

در این ساعت دو حالت برای صفحه‌نمایش تعیین شده است؛ در مواردی که تنها اطلاعات پایه لازم است، از صفحه سیاه‌وسفید با مصرف کم باتری استفاده می‌شود و در صورت نیاز به صفحه رنگی برای شرایط دیگر صفحه نمایشگر رنگی می‌شود.

این ساعت در حالت صفحه سیاه‌وسفید یک ماه و در حالت صفحه رنگی ۳۰ ساعت شارژ نگه می‌دارد. اپلیکشین این گوشی می‌تواند ۱۵ حالت ورزشی را پوشش بدهد.

پیکسل با پردازندهٔ اختصاصی

شرکت گوگل قصد دارد در پیکسل شش از پردازندهٔ مخصوص خود استفاده کند. گوگل هم مانند اپل در حال توسعه پردازندهٔ خاص خود با استفاده از معماری آرم است. این پردازنده قرار است به گونه‌ای توسعه یابد که علاوه‌بر پیکسل شش، در کروم‌بوک‌های این شرکت هم قابلیت استفاده داشته باشد.

این تراشه را گوگل در همکاری با شرکت سامسونگ توسعه می‌دهد و قرار است برای اولین بار از آن در پیکسل شش که پاییز امسال عرضه می‌شود استفاده کند.

تلفن‌های همراه جدید سامسونگ

شرکت سامسونگ دو گوشی گلکسی اف ۱۲ و گلکسی اف ۰۲ اس را معرفی کرد. این گوشی‌های ارزان‌قیمت برای کشورهای در حال توسعه مانند هند ساخته شده‌اند.

سامسونگ گلکسی اف ۱۲ دارای یک صفحه‌نمایش ۶.۵ اینچی است که در آن نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و کیفیت فول‌اچی‌دی قرار گرفته است.

در این محصول از پردازنده اگزینوس ۸۵۰ استفاده شده و دارای چهار گیگابایت رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی است. در زمینه دوربین هم دارای دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، دوربین پنج مگاپیکسلی واید، دومگاپیکسلی مایکرو و دوربین عمق‌سنج دو مگاپیکسلی است. مدل پایه این محصول ۱۵۰ دلار قیمت‌گذاری شده است.

نوع گلکسی اف ۰۲ اس نسخه ارزان‌تری است. در این گوشی از یک صفحه‌نمایش ۶.۵ اینچی استفاده شده است که کیفیت پایین‌تری از فول‌اچ‌دی دارد. برای دوربین هم از یک سنسور اصلی ۱۳ مگاپیکسلی استفاده شده است.

در این محصول از پردازنده اسنپ‌دراگون ۴۵۰ استفاده شده و دارای ۳ یا ۴ گیگابایت رم و ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت حافظه‌ٔ ذخیره‌سازی است. قیمت پایه این محصول هم ۱۲۰ دلار در نظر گرفته شده است.

چینی‌ها به دنبال ساخت پردازندهٔ هفت نانومتری

شرکت‌های چینی در حال توسعه یک پردازندهٔ اختصاصی هفت نانومتری گرافیکی هستند. بر اساس گزارش رسانه‌های چین، پردازندهٔ گرافیکی هفت نانومتری چین بیگ آیلند نام دارد. در این پردازندهٔ گرافیکی ۲۴ میلیارد ترانزیستور قرار داده شده و ادعا شده است که قیمت کمتری نسبت به محصولات مشابه دارد.

شرکت‌های چینی همچنان در زمینهٔ ساخت پردازنده ضعیف هستند و سعی دارند پردازنده‌های تجاری خاص خود را توسعه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *