امین، امانت‌دار وقت شما...1403-01-29
اشتراک گذاری:

برگزاری 110 هزار برنامه هفته بسیج در مازندران

به گزارش بلاغ، سردار سیاوش مسلمی به مناسبت هفته بسیج در جمع خبرنگاران با اشاره به ماموریت اصلی بسیج در دفاع از ولایت، نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران اظهار کرد: در ایام آشوب و فتنه اخیر بسیجیان عزیز و جان بر کف در جهت حفظ امنیت با آمادگی کامل وارد صحنه شدند.

وی بیان کرد: نیروهای انقلابی همچون بسیج با احساس خطری که امنیت مردم را نشانه رفته بود به کمک نیروی انتظامی شتافتند و با بهره گیری از نیروهای مردمی خود در حداقل زمان فتنه ها را خنثی کردند.

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به اینکه بسیج در حوزه های مختلف اثرگذار بوده و در میدان است، تصریح کرد: بسیج را به تفکر بسیجی بودن می‌شناسیم.

مسلمی با اعلام اینکه از فتنه های بزرگ عبور کردیم، افزود: یکی از امتیازات بسیج، مردمی بودن آن است و امام خمینی(ره) با نوع نگاه خاص خود نسبت به مردم بر این باور بود که با کمک مردم همه موانع و مشکلات را می‌توان مرتفع کرد و چالش‌ها را از بین بردو به اهداف الهی دست یافت.

وی با بیان اینکه بسیج پتانسیل و ظرفیتی برای حل همه مشکلات است، تصریح کرد: نباید از تفکر بسیجی غفلت کنیم زیرا دشمن به دنبال خدشه وارد کردن به بسیج است و می‌داند ابزار و مولفه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و  سیاسی قدرت در هر کشوری مشخص است.

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به اینکه «بسیج خدمتگزار ملت ایران» شعار امسال هفته بسیج است گفت: نظام ما پشتوانه مردمی دارد و بسیج برای دست‌یابی به اهداف انقلاب اسلامی تلاش می‌کند.

مسلمی افتتاح پروژه های عمرانی و محرومیت زدایی، دیدار با ائمه جمعه، دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران، برپایی ایستگاه خدمات رسانی، اجرای سرود، رزمایش کمک مومنانه و همدلی، تهیه ویژه برنامه های مختلف هفته بسیج، برگزاری مسابقه علمداران ولایت، گردهمایی بسیجیان، همایش یاد یاران، برپایی نمایشگاه نسل سلیمانی، افتتاح نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، برگزاری راهیان نور، راهیان بهشت و راهیان پیشرفت، نشست تخصی جهاد تبیین وسواد رسانه، اجتماع بزرگ فرهنگیان، برگزاری مسابقات ورزشی، کارگاه توانمندسازی ایران قوی بمان، تجلیل از نخبگان علمی، طرح ولایت ویژه بسیج ادارات، اجتماع روحانیون شرق استان، نشست بصیرتی، برگزاری یادواره شهدای بسیج رسانه کشور در ساری، تجمع بزرگ دانشجویان، طرح حقوق یاران، عهدی با شهیدان، حضور در نماز جمعه و سخنرانی فرماندهان نواحی در خطبه های نماز، رزمایش سفیران مهر، اجتماع بزرگ بسیجیان، نشست های تبیینی، جشن 43 سالگی بسیج را ازجمله برنامه های شاخص در هفته بسیج عنوان کرد.

فرمانده سپاه کربلا از اجرای 110 هزار برنامه هفته بسیج در استان خبر داد و گفت: توزیع 40 هزار بسیه معیشتی، دیدار و سرکشی با 400 جانباز 70 درصد به بالا، توزیع 35 هزار پرس غذای گرم بین محرومان، برگزاری 414 یادواره شهدا و اعزام 527 گروه های جهادی از دیگر برنامه های شاخص در هفته بسیج است.

مسلمی افزود: در هفته بسیج برای افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های محرومیت‌زدایی 160 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.


*برگزاری پنجمین کنگره بسیج دانشجویی در مازندران

مسئول بسیج دانشجویی مازندران نیز در این نشست از برگزاری پنجمین کنگره بسیج دانشجویی در مازندران خبر داد و گفت: 250 شهید دانشجو در استان داریم.

سیدامیر سادت کرمی افزود: تهیه مستند از شهدای شاخص، برگزاری یادواره شهدای دانشجویی، تجلیل از خانواده شهدا، چاپ کتاب، برگزاری نشست بصریتی و جهاد تبیین از برنامه های پیش کنگره بسیج دانشجویی در استان است.

وی با اشاره به اینکه اردوی راهیان پیشرفت در دستور کار جدی ما قرار دارد، تصریح کرد: دستاوردهای علمی باید برای مردم تبیین شود.

سادت کرمی از برگزاری نشست دانشجویی سوم آذرماه با عنوان “پیشگامان رهایی” در دانشگاه امام محمدباقر(ع) ساری خبر داد و بیان کرد: 75 جلسه روشنگری، کرسی آزاد اندیشی و تریبون آزاد طی دو ماه اخیر برگزار شده است.

در پایان این مراسم از پوستر کنگره 250 شهید دانشجویی مازندران رونمایی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *