امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-15
اشتراک گذاری:

برپایی ۳۵ موکب در مسیر کربلا

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله سلگی بعدازظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران با تاکید بر نقش رسانه‌ها در جریان سازی و حفظ ارزش‌های اسلامی و بومی به حوزه دریا و غریق در استان اشاره کرد و گفت: ما حساسیت دریا را بالا بردیم، هرچند ساختار فرهنگی مشخصی در حوزه ساحل وجود نداشت.

وی گفت: اقتصاد ساحل برای مردم باید ثمره‌ای داشته باشد زیرا ۴۷۷ کیلومتر نوار ساحلی دراستان وجود دارد و بهره گیری از اقتصاد آن امری لازم است.

وی با تاکید براین که مقابل هرگونه فسادی خواهیم ایستاد، افزود: نسبت به پرداخت حقوق ناجیان اقدام و با آنها تسویه حساب شد و این نشان می‌دهد که مسئله جان مردم بسیار مهم و باارزش است.

سلگی با بیان این در ۹ روز شهریورماه هیچ غریقی در دریا نداشتیم، گفت: یکی از دلایلی که آمار غریق در مردادماه افزایش می‌یافت، پرداخت نشدن حقوق ناجیان و بی انگیزه گی آنها بوده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با اشاره به شعار هر مازندرانی یک ناجی اظهار داشت: آمار غریق استانحدود ۷۳ نفر بوده است و بخشی از غرقی ها مربوط به سیل چالوس بود که باید از شمار غریق دریا کاسته شود.

وی گفت: سال قبل به رغم آنکه دریا آزادسازی نشده بود و با محدودیت کرونایی روبرو بودیم ۱۰۵ غرقی داشتیم.

سلگی با اظهار اینکه وقتی در مازندران منصوب شدیم، هیچ فردی را همراه خودم نیاوردم، گفت: ما باندبازی نمی‌کنیم و خود را خادم مردم می‌دانیم.

معاون استاندار مازندران با اشاره به درپیش بودن اربعین گفت: ۳۵ موکب از استان در مسیر کربلا، مرز مهران و سامرا و نجف برای خدمات رسانی به زائران دایر می‌شود.

وی با اشاره به شناسایی ۳۴ منطقه دارای آسیب‌های اجتماعی و وجود مشکلات فرهنگی و اجتماعی در این مناطق گفت: بنا داریم اهالی این مناطق را در قالب ۹ اتوبوس به کربلا اعزام می‌شوند.

سلگی توجه ویژه به مناطق آسیب پذیر را از برنامه‌های مهم بیان کرد و گفت: تلاش می‌کنیم تا کالبد مناطق آسیب پذیر را با همت دستگاه‌های مختلف مورد توجه قرار دهیم.

وی طلاق را از جمله آسیب‌های استان ذکر کرد و گفت: دلایل متعددی در این زمینه وجود دارد و اعتیاد و بیکاری دیل اصلی آن نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *