امین، امانت‌دار وقت شما...1403-01-10
اشتراک گذاری:

با این 5 برنامه براحتی انیمیشن بسازید

در این مقاله قصد داریم ۵ اپلیکیشن برتر ساخت انیمیشن اندروید را به شما معرفی کنیم تا با استفاده از آن‌ها بتوانید به خلق آثار جدیدی بپردازید و دنیای هیجان‌انگیز انیمیشن‌سازی را درون گوشی یا تبلتتان تجربه کنید. پس اگر از علاقمندان به حوزه‌ی انیمیشن‌سازی هستید، این مقاله را از دست ندهید.

ساخت انیمیشن یک روش فوق‌العاده برای دمیدن روح و زندگی به یک نقاشی بی‌جان است. پیشرفت در ابزارهای دیجیتال، حرفه‌ی انیمیشن‌سازی را برای افراد حرفه‌ای و همچنین مبتدی بسیار ساده و راحت کرده است. در واقع انیمیشن، روشی است که برای ایجاد خطای ادراکی در تغییر شکل و حرکات مورد استفاده قرار می‌گیرد و به دنبال نمایش سریع فریم‌های تصویر که با یکدیگر تفاوت‌های کمی دارند، ایجاد می‌شوند. این روزها بازار انیمیشن‌سازی بسیار داغ است و تقریباً در همه‌ی موضوعات از آن استفاده می‌شود. برای مثال تبلیغات تلویزیونی، سریال‌های کارتونی، طراحی مدل و موارد دیگر همه با استفاده از تکنیک‌های انیمیشن‌سازی و مولتی‌مدیا ایجاد می‌شوند.

اگرچه استفاده از تبلت‌های مخصوص طراحی برای ساخت انیمیشن لذت این کار را دو چندان می‌کند، اما بسیاری کاربران ترجیح می‌دهند این کار را در گوشی هوشمندشان انجام دهند. پیدا کردن اپلیکیشن‌های ساخت انیمیشن برای گوشی‌های هوشمند که استفاده از آن آسان باشد و آثار بسیار خوبی را در مدت کوتاه ایجاد کند، خیلی کار ساده‌ای نیست. ۵ اپلیکیشنی که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت، به شما کمک می‌کند تا در گوشی یا تبلت اندرویدی خود به طراحی انیمیشن‌های دلخواه بپردازید و از کار با آن‌ها لذت ببرید.

۱. اپلیکیشن Animation Desk

با بیش از یک میلیون بار دانلود، Animation Desk یکی از بهترین اپلیکیشن‌های انیمیشن‌سازی برای سیستم‌عامل اندروید است که استفاده از آن تجربه‌ی لذت بخشی را برای شما رقم خواهد زد. این اپ همه‌ی چیزهایی که یک اپلیکیشن ساخت انیمیشن‌ عالی نیاز دارد، را در خود گنجانده است. با رابط کاربری ساده‌ای که این اپلیکیشن دارد، هر کاربری چه حرفه‌ای و چه مبتدی می‌تواند از ساخت کارهای انیمیشنی خود لذت ببرد. شما در این اپ می‌توانید لایه‌های مختلف را با یک دیگر ترکیب کرده و صحنه‌های هیجان‌انگیز و جالبی را خلق کنید.

با ابزار‌های مختلف این اپلیکیشن می‌توان اشکال جالبی را طراحی کرد. از جمله این ابزار می‌توان به وجود سه نوع مختلف از قلم‌مو، خودکار، پاک کن و سایر موارد اشاره کرد. پیمایش بین فریم‌ها آسان است و به راحتی می‌توانید تعداد آن‌ها را مطابق با سلیقه‌ی خود تغییر دهید. همچنین بیش از ۱۰۰ رنگ درخشنده در این اپ تعبیه شده که شما می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. امکان تغییر اندازه‌ی قلم‌موها نیز برای شما فراهم است. با اضافه‌ کردن تصاویر پس‌زمینه به هر سکانس انیمیشنی، هر آنچه در ذهن شما می‌گذرد را به عرصه‌ی نمایش بگذارید. پس از اتمام کار، اپلیکیشن به شما این امکان را می‌دهد تا انیمیشن خود را به عنوان یک فایل ویدیویی یا حتی فایل PDF ذخیره کنید. شما همچنین می‌توانید فریم‌های جداگانه‌ی انیمیشن را به عنوان تصویر مد نظر خود نگهداری کنید.

۲. اپلیکیشن Draw Cartoons 2

برای ساخت انیمیشنی که چند ثانیه طول می‌کشد، باید چندین فریم به صورت دستی ترسیم شود. انجام این کار در صفحه‌نمایش کوچک‌تر گوشی‌های هوشمند می‌تواند حتی دشوارتر باشد و کار ترسیم را برای شما سخت‌تر کند. اگر اپلیکیشنی می‌خواهید که بتواند بدون نیاز به زمان و تلاش زیاد انیمیشن‌های جالبی را ایجاد کند، اپلیکیشن Draw Cartoons 2 را از دست ندهید. در واقع به کمک این اپلیکیشن قادر خواهید بود شخصیت‌های مورد نظر خود را به راحتی طراحی کرده و با دمیدن روح به آن‌ها، انیمیشن جالبی را خلق کنید. شما در واقع با حرکت دادن شخصیت‌های از آن‌ها فیلم‌برداری کرده و در نهایت می‌توانید با اضافه کردن صدا، از ساخت انیمیشن‌های جذاب لذت ببرید.

این اپ دارای طیف گسترده‌ای از اشیاء و شخصیت‌ها با مدل‌های مختلف است که می‌توانید برای ایجاد انیمیشن‌های سریع از آن‌ها استفاده کنید. از دیگر قابلیت‌های جذاب این اپلیکیشن می‌توان به امکان ضبط صدا و اضافه کردن شخصیت دوستان خود اشاره کرد. Draw Cartoons 2 مشخصاً برای استفاده‌ی کاربران نوجوان و کودکان طراحی شده، اما با قابلیت‌های خوبی که دارد سایر افراد نیز می‌توانند به ساخت انیمیشن‌های دلخواه خود بپردازند. امکان ذخیره کردن فایل‌های ویدیویی پس از ساخت انیمیشن نیز در این اپلیکیشن فراهم شده است.

۳. اپلیکیشن Stop Motion Studio

یکی دیگر از اپ‌های کاربردی ساخت انیمیشن، اپلیکیشن Stop Motion Studio است. این اپلیکیشن به شما کمک می‌کند انیمیشنی شبیه چیزی که در حال حاضر در سینماها نمایش داده می‌شود را خلق کنید. در واقع ظاهر این اپ بسیار شبیه به برنامه‌های تخصصی فیلم‌سازی است اما طراحان آن سعی داشته‌اند تا جای ممکن آن را برای کاربران مبتدی نیز قابل فهم کنند. اگرچه برای گرفتن یک سری عکس و قرار دادن آن‌ها به صورت متوالی برای ایجاد یک انیمیشن، نیازی به برنامه خاصی ندارید اما این اپ کل فرآیند ساخت انیمیشن را بدون ایجاد هیچ مشکلی برای شما انجام خواهد داد.

اپلیکیشن ساخت انیمیشن

اپلیکیشن Stop Motion Studio همچنین طیف گسترده‌ای از فیلترها و ابزارهای ویرایشی را ارائه می‌دهد که می‌توانید از آن‌ها برای ارتقای انیمیشن خود به سطح بعدی استفاده کنید. این اپلیکیشن صفحه جداگانه‌ای برای ویرایش فریم‌ها ندارد، بنابراین هر فریم را می‌توانید از نوار تایم‌لاین پایین آن ادیت کنید. برای کسانی که علاقمند به این حوزه هستند، ابزارهایی مانند صفحه‌ی سبز و روتوسکوپی این اپلیکیشن می‌تواند دنیای کاملا جدیدی از امکانات را  هر چند به صورت محدود به روی آن‌ها باز کند.

از دیگر قابلیت‌های این اپلیکیشن می‌توان به امکان گویندگی روی فیلم‌ها و اضافه کردن موسیقی، امکان اتصال کیبورد و استفاده از میان‌برهای آن، امکان انتخاب از بین تعداد زیاد عناوین و کارت‌های متنی یا ساخت آن‌ها با ویرایشگر داخلی اپلیکیشن، تعادل دستی یا اتوماتیک رنگ سفید، کنترل فوکوس و نوردهی در داخل انیمیشن و حذف اشیاء ناخواسته با ابزار پاک کن اشاره کرد.

۴. اپلیکیشن Stick Nodes

اگر ایده‌ی انیمیشن‌سازی با استفاده از قطعات چوبی متحرک را دوست دارید، اپلیکیشن Stick Nodes را امتحان کنید. این اپلیکیشن، هر آنچه شما برای ساخت یک انیمیشن جذاب به آن نیاز دارید را در خود گنجانده است. می‌توانید با استفاده از اشکال مختلف، سازه‌ها چوبی را اضافه یا ویرایش کنید و حتی می‌توانید دو یا چند شی را با هم ترکیب کرده تا انیمیشن را بسیار جذاب‌تر از قبل کنید. اگر به ساخت انیمیشن‌های اکشن علاقه دارید، می‌توانید با اضافه‌کردن موسیقی‌های هیجان انگیز یک کارتون جالب و منحصر به فرد را بسازید.

اپلیکیشن ساخت انیمیشن

یکی از امکانات این اپلیکیشن که آن را متمایز از سایر اپ‌ها کرده، دوربین مجازی برای حرکت دادن و بزرگ کردن انیمیشن است. شما به وسیله‌ی این قابلیت می‌توانید به انیمیشن‌های خود جلوه ویژه داده و آن را سینمایی کنید. همچنین فیلدهای متنی کار شما را برای اضافه کردن متن و دیالوگ به انیمیشن آسان‌تر کرده‌اند. در نسخه‌ی پرو این اپلیکیشن قابلیت‌هایی نظیر تاری، درخشش و سایر جلوه‌های متقاعد‌کننده در دسترس شما قرار می‌گیرد که می‌توانید آن‌ها را به نقاشی‌های خود اضافه کنید. صرف نظر از این، نسخه‌ی رایگان تبلیغات زیادی ندارد و شما را مجبور به ارتقاء به نسخه‌ی پرو آن نمی‌کند. تنها ایرادی که می‌توان از این برنامه گرفت آن است که فهرست گسترده‌ی گزینه‌ها و منوها، ممکن است در گوشی‌های هوشمند کوچک‌تر کمی شلوغ به نظر برسد. به غیر از این مقوله، اپلیکیشن Stick Nodes یکی از بهترین اپ‌های ساخت انیمیشن به حساب می‌آید.

۵. اپلیکیشن FlipaClip

آخرین اپی که قصد داریم در این مقاله به شما معرفی کنیم، اپلیکیشن FlipaClip است. FlipaClip، یکی از بهترین اپلیکیشن‌های ساخت انیمیشن است که با قابلیت‌های کاربردی که دارد می‌تواند نظر مساعد کاربران را به خود جلب کند. این اپلیکیشن طیف وسیعی از ابزار‌های مورد نیاز شما از قبیل براش‌های مختلف، طیف‌های وسیع رنگی، لایه‌ها، توانایی متحرک‌سازی نقاشی‌ها و اضافه‌کردن صدا را به شما می‌دهد. همچنین این اپ مانعی برای دیگر اپلیکیشن‌های در‌ حال‌ اجرا در دیوایس اندرویدی شما ایجاد نمی‌کند و از یک محیط کاملاً امن بهره می‌برد. از اپلیکیشن FlipaClip برای ترسیم و ایجاد فریم‌های استوری بورد و تبدیل آن‌ها به فیلم‌های متحرک، کارتون و GIF استفاده می‌شود.

اپلیکیشن ساخت انیمیشن

اضافه کردن صدا در انیمیشن‌های ساده می‌تواند آن‌ها را به سطح جدیدی از هیجان و جذابیت برساند. اگر از گوشی یا تبلت‌های سامسونگ استفاده می‌کنید، این اپلیکیشن از قلم S-Pen نیز پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید میزان فشار دستتان را تنظیم کرده و با تغییر زاویه‌ی قلم، خطوطی با ضخامت و فرم‌های مختلفی را بکشید. رابط کاربری ساده و کاربردی آن، استفاده از این اپلیکیشن را برای همه‌ی کاربران با هر سطحی بسیار آسان کرده است.

کاربرانی که برای اولین بار از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند، یک ویدیوی آموزشی به آن‌ها نشان داده خواهد شد تا با همه‌ی قابلیت‌ها و بخش‌های مختلف این اپ به خوبی آشنایی پیدا کنند. این اپلیکیشن انیمیشن‌سازی رایگان به شما امکان ادیت تصاویر و انیمیشن‌هایتان را نیز می‌دهد و همچنین آن‌ها را با فرمت GIF یا ویدیو ذخیره می‌کند. در نهایت باید اشاره کنیم که اپلیکیشن FlipaClip توسط یک وب‌سایت جامع پشتیبانی می‌شود.

سخن آخر

اپلیکیشن ساخت انیمیشن

انیمیشن‌ها در ابتدا و در بدو ورودشان به شکل ساده‌تری ایجاد می‌شدند و خبری از تیم‌های بزرگ، تجهیزات گرافیکی و سخت‌افزارهای قدرتمند در مسیر تولیدشان نبوده است. اما اکنون اپلیکیشن‌های زیادی برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها طراحی شده‌اند که امکان ساخت انیمیشن را برای کاربران فراهم کرده و موجب شده تا به جای نیاز به دانش انیمیشن‌سازی، تنها با صرف کمی وقت و حوصله، محتواهای جالبی را تولید کنید. در این مقاله ما به معرفی و بررسی ۵ اپلیکیشن برتر ساخت انیمیشن برای دیوایس‌های اندرویدی پرداختیم و قابلیت‌های خوب هر کدام را بیان کردیم. امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید.

منبع: Makeuseof

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *