امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-20
اشتراک گذاری:

بالگرد اورژانس هوایی مازندران در دسترس نیست

You need to add a widget, row, or prebuilt layout before you’ll see anything here. 🙂

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، رضا حبیبی ساروی صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در سال به ۱۰ میلیون گردشگر در استان مازندران خدمات ارائه می‌دهم.

وی در ارتباط با اقدامات اورژانس پیش بیمارستانی، تصریح کرد: ۹۴ پایگاه عملیاتی، ۱۳ پایگاه در حال ساخت و ۱۹ پایگاه در حال مرمت و بازسازی است و ۱۵۵ آمبولانس هم در سطح استان خدمات ارائه می‌دهند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران از افزایش دو دستگاه اتوبوس آمبولانس به سیستم اورژانس خبر داد و گفت: چهار دستگاه اتوبوس آمبولانس در محورهای مهم مواصلاتی استان مستقر می‌شوند.

وی با اشاره به مشکلات ترافیکی که در استان وجود دارد، افزود: با رایزنی انجام شده مقرر شد که ۱۱ دستگاه موتور لانس در اختیار استان قرار می‌گیرد و این دستگاه‌های در شهرهای دارای ترافیک استان بکارگیری می‌شوند.

حبیبی در ارتباط با آمبولانسی دریایی و ریلی اقداماتی انجام شده است، افزود: اورژانس هوایی یک دستگاه بالگرد عملیاتی متعلق به استان است که در ۶۱ نقطه هلی پد وجود دارد که در حال حاضر در شهرستان آمل مستقر است و همچنین ۶۰ هلی اسپات در استان پیش‌بینی کردیم.

وی در ارتباط با فعالیت بالگرد هوایی در استان خاطرنشان کرد: بالگرد مستقر در استان نزدیک به ۶ ماه به دلیل سرویس‌دهی به شرکت مادر تخصصی منتقل شده و بعد از تعمیر در هنگام پرواز آزمایشی سقوط کرده بود و خلبان در این سانحه به شهادت رسیده و پیگیر جایگزین  بالگرد برای اورژانس استان هستیم.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران، به فعالیت مراکز پاسخگویی اشاره کرد و گفت: چهار مرکز پاسخگویی در استان فعال بوده و سه مرکز پیام در شهرهای آمل، بهشهر و چالوس پیش‌بینی شده است.

وی با اعلام اینکه نسبت مزاحمت‌های تلفنی کاهش پیدا کرده است، افزود: دلیل این موضوع حمایت‌های قانونی، قضائی و پیشرفت‌های فناوری است اما با این وجود در هشت ماهه سال جاری بیش از ۱۲ هزار مورد مزاحمت تلفنی داشتیم.

حبیبی با اعلام اینکه استاندارد زمان حضور بر بالین اورژانس هشت دقیقه است، گفت: به دلیل نبود خط ویژه در استان مازندران به طور متوسط در جاده‌های استان ۹ دقیقه و در شهر ۱۱ دقیقه است اما بعضا مواردی داشتیم که اورژانس حتی با تاخیر ۳۵ دقیقه‌ای بر بالین بیمار رسیده است.

وی با اعلام اینکه در هشت ماهه سال جاری، ۱۶ هزار و ۴۰۹ مورد ماموریت ترافیکی در سطح استان داشتیم، گفت: ۵ هزار و ۹۱۰ مورد جاده‌ای و ۱۰ هزار و ۴۹۹ مورد شهری بوده است، در بحث ماموریت‌های غیر ترافیکی در حوزه شهری ۵۶ هزار و ۴۳۹ مورد ماموریت انجام شده و ۲۱ هزار و ۴۷۳ مورد جاده‌ای بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *