امین، امانت‌دار وقت شما...1403-01-10
اشتراک گذاری:

اینتل به عنوان اولین سازنده تراشه، درایور سازگار با ویندوز 11 را منتشر کرد

مایکروسافت به تازگی ویندوز 11 را معرفی کرده است؛ برای استفاده سخت افزارها از این OS به درایورهای سازگار نیاز داریم. حالا کمپانی Intel به عنوان اولین سازنده گرافیک در جهان، درایور سازگار با ویندوز 11 را منتشر کرد. این درایور از همین حالا منتشر شده و می‌توانید اقدام به نصب آن کنید. آیا شما هم از پردازنده‌های اینتل استفاده می‌کنید؟

ویندوز 11 به تازگی معرفی شده است؛ اما باید گفت که متأسفانه سخت افزارهای بسیاری با آن ناسازگار خواهند بود. طیف گسترده‌ای از پردازنده‌های اینتل و ای‌ام دی، امکان پشتیبانی از این سیستم عامل را نخواهند داشت. شرکت اینتل در اکثر CPUهای خود، چه در بخش دسکتاپ و چه در بخش دسکتاپ از گرافیک مجتمع یا همان iGPU استفاده می‌کند.

حال شرکت اینتل به عنوان اولین شرکت سازنده تراشه‌های گرافیکی، درایور سازگار با ویندوز 11 را برای کاربران منتشر کرده است. این درایور از کامپایلر DirectX 12 Shader Model 6.6 پشتیبانی کرده و همچنین WDDM 3.0 را نیز جزو برنامه‌های پشتیبانی خود قرار داده است. درایور جدید با نام Intel 30.0.100.9684 طی همکاری با مایکروسافت طراحی شده است.

فناوری WDDM 3.0 یک فناوری مشابه با AMD FSR یا NVIDIA DLSS است که از سوی مایکروسافت پیگیری می‌شود. این درایور از فناوری Microsoft Auto HDR نیز پشتیبانی می‌کند. Microsoft Auto HDR در پردازنده‌های نسل دهم به بعد اینتل قابل پشتیبانی است. به عنوان مثال می‌توان به خانواده‌های Ice Lake، Tiger Lake و Rocket Lake اشاره کرد.

شایان ذکر است که پردازنده‌های Comet Lake با گرافیک مجتمع Gen 9.5 UHD 630 به قبل، از HDR پشتیبانی نخواهند کرد. قدرت گرافیکی بالای گرافیک‌های مجتمع منجر به اضافه کردن قابلیت‌های بسیاری به آنها شده است.

همین حالا می‌توانید جدیدترین درایور گرافیکی اینتل را برای دسکتاپ و یا لپ تاپ خود نصب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *