امین، امانت‌دار وقت شما...1403-01-09
اشتراک گذاری:

اپلیکیشنی که ویروس کرونا را تشخیص می‌دهد

یک شرکت فناوری در حوزه سلامت اپلیکیشنی ساخته است که قادر به تشخیص ابتلا به کرونا با دقت ۹۲ درصد است.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که سرفه کردن در تلفن شما می‌تواند برای تشخیص کرونا مفید واقع شود. یک اپلیکیشن جدید برای گوشی‌های هوشمند توسط ResApp Health Limited، یک شرکت فناوری سلامت استرالیایی، ممکن است به زودی با درخواست از افراد برای سرفه کردن در تلفن هایشان، روند تشخیص COVID-۱۹ را تسهیل کند. مانند راه حل مشابهی که برنامه ResApp از یادگیری ماشینی برای تجزیه و تحلیل الگو‌های سرفه و تعیین اینکه آیا یک فرد به ویروس کرونا مبتلا است یا خیر، استفاده می‌کند.

در یک جفت کارآزمایی بالینی که با مجموع ۷۴۱ بیمار از ایالات متحده (NCT۰۴۸۶۴۵۳۵) و هند (CTRI/۲۰۲۱/۰۹/۰۳۶۵۸۱) انجام شد، ResApp توانست COVID-۱۹ را با دقت ۹۲ درصد تشخیص دهد. این شرکت آن را به عنوان یک روش آنی برای غربالگری کووید-۱۹ قبل از سایر اشکال آزمایشی که نیاز به سوراخ‌هایی از دهان یا حفره بینی فرد دارد، پیشنهاد می‌کند. روش این می‌تواند یک گزینه عالی برای مکان‌هایی باشد که نیاز به آزمایش‌های مکرر دارند، مانند مراکز خرید، بیمارستان ها، ادارات، ورزشگاه‌ها و سایر مکان‌های عمومی که بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می‌کنند.

سریع‌تر از تست‌های معمولی COVID-۱۹
این شرکت ادعا می‌کند که انجام این آزمایش کمتر از ۳۰ ثانیه طول می‌کشد و نتایج را بدون هیچ گونه خطر زیست محیطی از زباله‌های زیستی تولید شده نشان می‌دهد. برنامه ResApp همچنین دارای پتانسیل دور زدن مقدار قابل توجهی از هزینه‌های لجستیکی و مشکلاتی است که معمولاً با آزمایش‌های سنتی مرتبط است. محققان پزشکی هنوز در حال تلاش برای یافتن راه‌های سریع، اما مهم‌تر از آن، قابل اعتماد برای تشخیص COVID-۱۹ هستند. دو روش رایجی که امروزه برای تشخیص وجود COVID-۱۹ در بیماران مورد استفاده قرار می‌گیرد، آزمایش سریع آنتی ژن (RAT) و فرآیندی به نام (RT-PCR) است.

تست RAT آنتی ژن‌ها را در حفره بینی فرد تشخیص می‌دهد کیت‌های خودآزمایی COVID-۱۹ از روش RAT استفاده می‌کنند. استفاده از RT-PCR به اندازه روش ساده‌تر RAT سریع نیست، اما با یک آزمایش گسترده تر، دقت بیشتری حاصل می‌شود. RT-PCR نمونه‌ای را برای نشانگر‌های ژنتیکی خاص کووید-۱۹ آزمایش می‌کند و به مقامات بهداشتی و بیماران اطلاعاتی واضح در مورد اینکه آیا درمان ضروری است یا خیر، می‌دهد.

سرمایه گذاری فایزر در اپلیکیشن تشخیص کرونا
اگرچه این برنامه می‌تواند تشخیص دهد که فردی به COVID-۱۹ آلوده شده است، اما نمی‌تواند تشخیص دهد که فرد به کدام نوع ویروس مبتلا شده است. این شرکت اشاره می‌کند که این اپلیکیشن در تشخیص کووید-۱۹ در طول افزایش هر دو نوع Omicron و Delta ثبات نشان داده است. نتایج این مطالعه هنوز در هیچ مجله پزشکی منتشر نشده و یا تحت بررسی همتایان قرار نگرفته است. زمانی که این اتفاق بیفتد، تحلیل معتبرتری از قابلیت اطمینان برنامه خواهیم داشت.

در همین حال، غول دارویی فایزر برای پیشنهاد خرید حدود ۷۵ میلیون دلاری به ResApp Health Limited مراجعه کرده است. به گزارش ۹News، شرکت فایزر استرالیا قرار است ۱۰۰ درصد سهام ResApp را با حدود ۰.۰۸۴ دلار به ازای هر سهم خریداری کند. ResApp همچنین چندین برنامه دیگر را در زیر چتر خود دارد تا بیماری‌های تنفسی را به سادگی با نظارت بر ویژگی‌های تنفسی افراد تشخیص دهد.

منبع: ایتنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *