امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-09
اشتراک گذاری:

انهدام باند سازمان یافته قاچاق سوخت در مازندران

به گزارش بلاغ، سردار مرتضی میرزایی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در راستای مبارزه جدي با مفاسد اقتصادي و برخورد با قاچاق منابع ملي به خصوص قاچاق فرآورده هاي سوختی، ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پليس امنیت اقتصادی استان موفق به شناسایی اعضای باند جعل اسناد و مدارک کارت سوخت خودروهاي موجود در پارکينگ و فاقد تردد در سطح استان و قاچاق سوخت شدند.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی، کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی دریافتند، اعضای این باند سازمان یافته از سال 1396 با جعل اسناد و مدارک خودرو اقدام به تهیه کارت های سوخت و قاچاق سوخت به خارج از کشور مي کنند که با توجه به شرايط اقتصادي موجود، به عنوان اولويت مهم در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به اینکه سرشبکه اصلی این باند در سطح کلان در جعل اسناد و درخواست کارت سوخت مبادرت مي کرد، اظهار داشت: متهم اصلی با همکاری همدستانش در استان های جنوبی با ارائه اسناد جعلي از پلاک هاي خودروهای موجود در پارکينگ ها و يا فاقد بيمه و اسقاطي اقدام به درخواست صدور کارت سوخت غير قانوني مي کردند.

میرزایی با بیان اینکه ماموران پليس امنیت اقتصادی با همکاري کارشناسان شرکت نفت همه اعضای این باند را شناسايي کردند ، افزود: متهمان این پرونده با هماهنگی قضائی در عملیات های جداگانه دستگير شدند.

وی گفت: 5 عضو اصلی این باند پس از دستگیری و تشکیل پرونده به مرجع قضائي معرفی و با صدور قرار وثيقه روانه زندان شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه کارت سوخت هاي مورد نظر در استان هاي مرزي از جمله سيستان و بلوچستان و هرمزگان مورد استفاده قرار مي گرفت، تصریح کرد: مقدار سوختي که با مدارک جعلي صادر شد شامل، 58 هزار و 272 ليتر بنزين و 848 هزار و 801 ليتر نفت گاز بوده است.

میرزایی در پایان خاطر نشان کرد: پديده قاچاق علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد کشور، زمينه ساز جرايم ديگري در جامعه مي شود و فرماندهی انتظامی برای برخورد با این پدیده از هیچ گونه کوششی دریغ نخواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *