امین، امانت‌دار وقت شما...1403-01-09
اشتراک گذاری:

افزایش ۳۰ درصدی اعتبارات مشاغل خانگی مازندران در سال ۱۴۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، علی باقری بعدازظهر امروز دومین جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران اظهار کرد: همه باید کمک کنیم تا جامعه هدف ما از خدمات نظام و دولت بهره‌مند شوند.

وی از ابلاغ اعتبارات مشاغل خانگی مازندران خبر داد و افزود: امسال اعتبارات مشاغل خانگی استان ۳۰ درصد افزایش داشته است و سهم بانک‌های عامل مشخص شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با قدردانی از برگزاری برنامه‌های هفته کار و کارگر در استان تصریح کرد: همه دستگاه‌ها به نوعی با جامعه کارفرمایی استان سروکار دارند و باید حامی این قشر باشیم.

باقری به نقش مهم وزارت تعاون در خدمت به جامعه هدف در سال‌جاری اشاره کرد و گفت: انتظار دولت تحول از تمام دستگاه‌ها است و باید امسال در اجرایی شدن شعار سال گام‌های اساسی برداریم.

وی تصریح کرد: امیدواریم امسال خدمات دستگاه‌های زیرمجموعه وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی متفاوت‌تر از سال‌های قبل باشد و تمام مدیران جهادی پای کار باشند.

سرپرست بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر مازندران نیز با اشاره  به اینکه بیمه روستایی در راستای تحقق عدالت اجتماعی تاسیس شد گفت: در حال حاضر در استان ۱۴۷ هزار بیمه شده و ۸۰ کارگزاری فعال داریم.

محمد اسفندیاری بیان کرد: خدمت به جامعه کشاورزان روستایی و عشایر بزرگترین افتخار است و همه باید تلاش کنیم بهترین خدمت را ارائه کنیم.

اسفندیاری از اعلام سطوح درآمدی و نرخ حق بیمه صندوق بیمه اجتماعی در سال جاری خبر داد و گفت: با افزایش سطوح درآمدی و با هدف برقراری عدالت در پرداخت ها، افراد می توانند با پرداخت بیشتر از این پس از حقوق و مزایای بالاتر بهره مند شوند.

وی تصریح کرد: بر اساس اعلام صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، بیمه پردازان با حداکثر ۴۰ سال سن که در سال ۱۴۰۱ در سطح ۸ درآمدی اقدام به بیمه پردازی کرده اند مجاز به انتخاب سطح ۹ درآمدی در سال جاری خواهند بود و پرداخت حق بیمه در این سطح درآمدی باید قبل از پایان ۴۰ سالگی انجام شود.

سرپرست بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر مازندران گفت: متقاضیان عضویت نزد صندوق با حداکثر ۴۰ سال سن در سال ۱۴۰۲، مجاز خواهند بود سطح ۹ و ۱۰ درآمدی را انتخاب کنند و پرداخت حق بیمه در این سطح درآمدی باید قبل از پایان ۴۰ سالگی انجام شود.

اسفندیاری تصریح کرد: براساس پیشنهاد ارائه شده به دولت زنان سرپرست خانوار دارای سه فرزند به صورت رایگان عضو بیمه روستایی و عشایری  می شوند و سهم ۵ درصد و ۱۰ درصد آن ها توسط خود دولت پرداخت می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *