امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-13
اشتراک گذاری:

اعتبار سالانه دانشگاه های مازندران کم است

به گزارش خبرنگار مهر، کوروش نوذری بعدازظهر شنبه در آئین معارفه سرپرست جدید دانشگاه تخصصی فناوری نوین شهرستان آمل که معاون اداری و مالی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز حضور داشت، گفت، در حالی که دانشگاه مازندران به عنوان یک دانشگاه مهم قدیمی و محوری در استان و حتی استان‌های شمالی کشور مطرح است و به لحاظ برخورداری از موقعیت‌های دریایی، جنگلی و کوهستانی و شرایط خاص صنعتی و کشاورزی استان، متأسفانه در توزیع اعتباری سالانه به این استان بی مهری صورت می‌گیرد.

وی، با بیان اینکه مازندران از نظر تعداد مراکز آموزشی یکی از استان‌های برخوردار در کشور است و جمعیت استان نیز اکنون حدود سه میلیون و۴۰۰ هزار نفر رسیده است، افزود: در توزیع اعتباری، دانشگاه مازندران به اندازه کمتر از استان سمنان بودجه دریافت می‌کند.

وی ابراز امیدواری کرد، که انتظار هست از وزارت علوم با توجه به شرایط خاص استان، در پرداخت اعتبارهای سالانه دانشگاه‌ها نیز عدالت رعایت و حاکم شود.

کمک به بهبود وضعیت آموزشی استان

رئیس دانشگاه مازندران با تاکید بر اینکه انتظار هست در راستای ارتقای علمی و آموزشی استان، همه ظرفیت‌های اداری و اجرایی استان در کنار هم باشند، تصریح کرد، انتظار هست که در این راستا برخی از مسئولان استان ازجمله مجمع نمایندگان مازندران که قدرت تعاملات آنها در سطح ملی بالا هست، وضعیت اعتباری ونیز پیگیری مطالب به حق علمی و آموزشی استان را مطالبه کنند و بهبود ببخشند.

کوروش نوذری، در بخش دیگری به یکی از چالش‌های مهم درحوزه آموزشی استان اشاره کرد و هشدار داد، متأسفانه در سال‌های اخیر تلاش شده، خواسته یا ناخواسته دوقطبی کارمند و عضو هیئت علمی در استان ایجاد کنند و هرکسی که به این موضوع دامن بزند، خیانت به توسعه علمی و آموزشی استان است.

وی تصریح کرد، به جای پرداختن به دوگانگی و دوقطبی بودن در این بخش، در تلاش برای بهبود وضعیت آموزشی استان باشیم.

دراین مراسم داوود دومیری گنجی پس از حدود ۴ سال از رئیس دانشگاه دولتی تخصصی فناوری نوین شهرستان آمل تقدیر و دکتر اکبر حاجی زاده مقدم به عنوان سرپرست جدید این واحد دانشگاهی معارفه شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *