امین، امانت‌دار وقت شما...1403-01-31
اشتراک گذاری:

استاندار : کارگروه ویژه کرونا در مازندران تشکیل شود

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران ف سیدمحمود حسینی پور روز شنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با توجه به شیوع سویه جدید کرونا در برخی کشورها، افزود : شرایط مقابله با ویروس کرونا در استان وضعیت مناسبی دارد، اما میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید افزایش یابد و جامعه نسبت به مراقبت‌های بهداشتی در پیشگیری از این بیماری حساسیت لازم را داشته باشد.

وی با اشاره به این که کرونا در دوسال اخیر شرایط سختی را برای همه رقم زد، ادامه داد: روزهای سختی راپشت سر گذراندیم تا امروز به یک آرامش نسبی رسیده ایم اما اگر نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی عادی انگاری شود، دوباره شرایط استان شکننده خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان راه حل اول در برابر این ویروس را افزایش ضریب رعایت پروتکل‌های بهداشتی و واکسیناسیون دانست و گفت: در دولت سیزدهم، شخص رئیس جمهور به مقوله کرونا و تامین واکسن توجه ویژه ای داشته اند و یکی از موضوعات مهم برای مردم واکسیناسیون بود که با تامین آن در دولت سیزدهم؛  آرامش خاطر برای مردم ایجاد شد.

وی با بیان اینکه کسانی که به خاطر اطلاعات نادرست منتشره، واکسن دریافت نمی‌کنند و باورهای نادرستی در این راستا دارند، خاطرنشان کرد : امروز دانشمندان تمام دنیا معتقد هستند که فقط دو راهکار برای مقابله با کرونا پیش روی ماست ، است نخست واکسن و دوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی؛ در نتیجه باید جامعه را آگاه کرد که اینها تنها راهکارهای پذیرفته علمی هستند.

حسینی پور با بیان اینکه استان مازندران پیشتاز در واکسیناسیون در کشور است، گفت : باید برای آن دسته از افردی که واکسینه نشده اند، اهتمام شود که واکسیناسیون در استان  ۱۰۰ درصدی شود.

وی افزود : این مهم به روشنگری نیاز دارد و روحانیون و همچنین رسانه‌ها می‌توانند در این روشنگری و اقناع‌سازی بسیار موثر باشند.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه بازگشایی دانشگاه ها و مدارس در استان با رعایت کامل پروتکل بهداشتی ضرورت دارد، تاکید کرد : دغدغه خانواده ها این است که فرزندانشان در سلامت و امنیت خاطر تحصیل کنند و مسئولین باید در صدد رفع دغدغه های جامعه در این خصوص باشند.

وی با بیان اینکه تالار ها و اماکن عمومی پرتردد باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند ، گفت : با اماکنی که مطابق قانون فعالیت نکنند، مطابق قانون برخورد می شود.

حسینی پور افزود : فرمانداران سراسر استان دائما وضعیت شهرستان را در خصوص رعایت پروتکل ها رصد کنند و نباید اجازه دهند، عده قلیلی امنیت کل استان را بر هم زنند.

استاندار مازندران با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی استان و بابل، تجهیز امکانات و کادر درمانی برخی از مراکز پزشکی استان را با جدیت پیگیری کنند، گفت: با توجه به وجود زیرساخت ها و سرمایه گذار در این بخش؛ باید تلاش شود استان در تولید اکسیژن خودکفا شود.

حسینی پور توسعه گردشگری با رعایت پروتکل های بهداشتی را ضروری دانست و افزود : با توجه به نزدیک بودن رویداد ۲۰۲۲ در مرکز استان، همه ی دستگاه های اجرایی کمک کنند تا این اجلاسیه با توجه به شرایط کرونایی به بهترین نحو برگزار شود.  

وی ادامه داد : با توجه به حضور گردشگران، راه های مواصلاتی و وردی های استان باید با نظارت دقیق کنترل شود. وی در پایان ضمن قدر دانی از همکاری اصناف و مردم در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی که موجب کنترل شیوع کرونا در استان شده است،  گفت: همچنان تنها راه کنترل کرونا رعایت دقیق دستوالعمل های بهداشتی است.   

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *