امین، امانت‌دار وقت شما...1403-01-31
اشتراک گذاری:

از راهبرد استاندار در مراسم تودیع و معارفه‌ها تا هشدار به مدیران پشت میزنشین

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مراسم معارفه معاون عمرانی استاندار مازندران پیش از ظهر امروز برگزار شد.

مهدی رازجویان معاون سابق عمرانی استاندار مازندران به همراه استاندار وارد سالن جلسه شد و رضا علیخانی معاون عمرانی جدید استاندار با تاخیر چند دقیقه بعد از حضور استاندار وارد جلسه شد.

مدیران حوزه استانداری و تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی در این جلسه حضور پیدا کردند و از رسانه‌ها هم تنها خبرگزاری‌های رسمی در این جلسه حضور داشتند.

محبی مدیرکل دفتر حوزه استاندار اجرا برنامه را برعهده داشت.

مهدی رازجویان که حدود سه سال مسؤولیت حوزه عمرانی استانداری مازندران را برعهده داشت با اعلام مجری اعلام کرد: اقدامات انجام شده را به صورت تیتروار بیان می‌کنم.

رازجویان، وقوع جنگ اقتصادی در کشور را دست مایه گزارش عملکرد خویش قرار دارد و به بخشی از اقدامات انجام شده در حوزه عمرانی اشاره کرد.

وقوع سیل و مشکلاتی که در استان اتفاق افتاد را بخشی از چالش‌های حوزه عمرانی استانداری اعلام کرده است.

پیگیری‌های لازم برای احداث کارخانه‌ها زباله‌سوز، احداث ورزشگاه‌ها‌، اقدامات انجام شده برای آزادسازی ساحل،لایروبی رودخانه‎ها،احداث تصفیه‌خانه در شهرهای گروه الف،مهار آب‌های سطحی، احداث سدهای لاستیکی و طرح توسعه تخت‌های بیمارستانی از دیگر اقداماتی بود که رازجویان اعلام کرد در این دوران به همراه سایر همکاران به سرانجام رسانده است.

سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران دیگر سخنران این جلسه بر اساس اعلام مجری، صحبت‌های خویش را با دغدغه رفع مشکلات مردمی شروع کرد.

وی با اشاره به قرار گرفتن در دومین سالگرد حاج قاسم سلیمانی، بیان کرد: سردار سلیمانی عاشق این مردم  بودند و هر چه قدر برای مردم کار می‌کردند هیچ وقت گزارش عملکرد ارائه نمی‌دادند.

استاندار مازندران به صورت کنایه‌آمیز به ارائه گزارش عملکرد در مراسم تودیع و معارفه‌ها در کشور اشاره کرد و افزود: هیچ وقت ندیدیم که سردار سلیمانی در برنامه‌ها و سخنرانی‌ها گزارش عملکرد ارائه دهند.

البته حسینی‌پور تاکید کرد که ارائه گزارش عملکرد تنها مختص برنامه‌ امروز نیست، این موضوع در کشور مرسوم است اما بنده به جهت ارتباطی که با حاج قاسم سلیمانی داشتم هیچ وقت گزارش عملکردی از اقدامات انجام شده ارائه نداده است.

وی خواستار الگوگیری مدیران  سردار دل‌های حاج قاسم سلیمانی شد و گفت: به صورت واقعی مانند سردار سلیمانی در پیشبرد اهداف و توسعه باید گام برداریم،  پیام عملی سردار دل‌ها به ما این است که اگر کسی به صورت واقعی خادم مردم باشد خداوند این فرد را نزد مردم عزیز می‌کند، ملاک ارزش گذاری برای مدیران عملکرد آنها است.

وی یادآور شد: ای کاش این موضوع در کشور ما عملیاتی شود که مدیران از اقدامات عملیاتی نشده در دوران مسئوولیت خویش هم پرده برداری کنند.

استاندار مازندران با اشاره به اهمیت حوزه عمرانی در استان، گفت: در وضعیت پسماند و بحث زباله که در طول این سال‌ها زحمات زیادی کشیده است، اگر به مردم مراجعه کنیم و بپرسیم که آیا از این وضعیت راضی هستند؟

وی یادآور شد: اگر از مردم بپرسیم در عملکرد مدیران شهری یا راه رضایت دارند، به نظر شما پاسخ مردم چه چیز خواهد بود؟

حسینی‌پور با اعلام اینکه موضوع جمع‌آوری زباله ابتدایی‌ترین وظیفه شهرداری‌ها است، گفت: ببنید وضعیت به چه صورت است، مدیران تلاش خودشان را انجام دادند اما آیا واقعا مردم از وضعیت موجود راضی هستند؟

وی در ادامه انتظارات خویش را معاونت عمرانی استاندار مازندران مطرح کرد و به مدیران اجرایی استان هم اعلام کرده است که همه فعالیت‌های عمرانی استان باید زیر نظر این معاونت پیگیری شود.

استاندار مازندران در ادامه یکی از وظایف حوزه عمرانی استانداری را ایجاد اشتغال اعلام کرد و گفت: با توسعه فعالیت‌های عمرانی بحث اشتغال در استان باید ساماندهی شود و با راه‌اندازی سامانه شناسایی افراد بیکار در شهرستان‌ها تلاش می‌کنیم که زمینه تامین نیازمندی‌های شغلی استان را در دستور کار قرار دهیم.

وی خاطر نشان کرد: آمارهای موجود در بحث بیکاری و اشتغال نیاز به بازنگری دارد.

**نخستین هشدار به معاون عمرانی استاندار مازندران

کمبود وقت موضوعی بود که مجری برنامه به معاون عمرانی تذکر داده و  درخواست کرده که در مدت کوتاه برنامه‌های خویش را اعلام کند.

علیخانی با اعلام اینکه با شناخت وارد استان مازندران شدم، گفت: حدود دو ماه قبل آسیب‌شناسی دقیقی نسبت به وضعیت حوزه عمرانی استان را در دستور کار قرار دادم.

معاون عمرانی استاندار مازندران، خاطر نشان کرد: حفظ منابع طبیعی در کنار توسعه را  در دستور کار قرار می‌دهم،بحث هدایت و انسجام بین عناصر عمرانی را انتظار دارم که مدیران در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

وی  اضافه کرد: رفع مشکلات و گره‌گشایی و تسهیل در پروژه‌های عمرانی از موضوعاتی است که برای آن باید برنامه‌‌ریزی لازم انجام شود.

علیخانی با اعلام اینکه در بحث تامین مسکن در وضعیت اضطراری قرار داریم، گفت: در این زمینه باید همت همه جانبه انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: از ظرفیت دانشگاهیان و شرکت‌های دانش بنیان در توسعه استان استفاده می‌کنیم و در کنار این موضوع  مرکز مطالعاتی ایجاد کرده و برای این عملیاتی کردن این موضوع طرحی را ارائه می‌دهیم.

معاون عمرانی استاندار مازندران با اعلام اینکه  مدیران دستگاه‌های اجرایی استان سند راهبردی داشته باشند، گفت: مدیران هدف، استراتژی و برای پیشبرد امور برنامه ارائه دهند و اثر بخشی کار را به خوبی تبین کنند.

وی با اعلام اینکه مطالبه‌گری یکی از اصول کلی است که پیگیری می‌کنم، افزود: از مدیران درخواست دارم که پیشت میز نشین نباشند و به صورت عملیاتی در محل اجرای پروژه‌ها حضور داشته باشند.

علیخانی با اعلام اینکه از طرح‌های سازنده، اثربخش و توجیه‌پذیر حمایت می‌کنم، افزود: نسبت به تخریب محیط‌زیست، کوه‌خواری،دریاخواری و دست‌درازی به منابع طبیعی به شدت حساسیت ایجاد می‌کنیم و انتظار داریم که دستگاه‌های اجرایی هم در این زمینه حساسیت لازم به خرج دهند.

به گزارش فارس، در این مراسم از زحمات سه ساله مهدی رازجویان در حوزه معاونت امور عمرانی استاندرای مازندران تقدیر شد و علیخانی به عنوان معاون عمرانی استاندار مازندران معرفی شد.

خبرنگاران حاضر در جلسه برنامه داشتند که با استاندار و معاون عمرانی مصاحبه کنند که ظاهرا به دلیل نداشتن وقت مناسب این گفت‌وگو انجام نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *