امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-17
اشتراک گذاری:

ابهام در زمان بهره‌برداری کارخانه زباله‌سوز ساری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری،چرخ وعده و وعیدهای مسؤولان استانی در ارتباط با کارخانه زباله‌سوز مرکز استان مازندران آن‌طور که اعلام کرده بودند نچرخید.

شهرداری ساری که یک طرف ماجرا بوده به صورت غیرمستقیم با قرار دادن یک پست در فضای مجازی خبر افتتاح و بهره‌برداری کارخانه زباله‌سوز را را پایان ۱۴۰۰ اعلام کرده است.

در صورتی که بر اساس مستندات موجود در رسانه‌ها همه مسؤولان استانی از استاندار تا دیگر متولیان دست‌اندرکار زمان افتتاح این پروژه را نهایتا پایان بهار اعلام کرده بودند.

آنچه که این روزها بسیار حائز اهمیت است چرا مجریان دولتی در استان مازندران تلاش دارند افتخار بهره‌برداری کارخانه زباله‌سوز را که این همه برای آن تلاش کردند دو دستی تقدیم دولت بعدی کنند!

افتتاح کارخانه زباله ‌وز در ساری به حدی حائز اهمیت بود که حتی معاون عمرانی و مدیرکل شهری در صفحات مجازی منتسب در برخی مواقع حتی به صورت روزانه به مردم  در ارتباط با بازدیدها گزارش می‌دادند.

سفر محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور اوج اعتباری بخشی به اظهارات مسؤولان استانی درباره زمان بهره‌برداری کارخانه زباله‌سوز ساری بوده است.

بعد از سفر نوبخت به مازندران و اختصاص اعتبار برای تکمیل پروژه حجم وعده‌های مسؤولان استانی درباره زمان بهره‌برداری کارخانه زباله‌سوز تشدید شده است.

استاندار مازندران که پیش از سفر نوبخت چندان تمایل به اظهارنظر در ارتباط به اعلام زمان بهره‌برداری کارخانه زباله سوز نداشت،اما به صورت جسته و گریخته در این ارتباط نظر می‌داد پس از سفر نوبخت در جلسه شورای اداری استان مازندران در فرمانداری ساری در حضور نمایندگان مجلس اعلام کرد که تکمیل طرح زباله سوز ساری به عنوان یک اولویت دیده شده و امسال ۱۰۰میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این طرح اختصاص یافت.

احمد حسین‌زادگان با تاکید بر ایجاد نیروگاه زباله‌سوز و تسریع در اجرای این طرح تصریح کرد: در حال حاضر اجرای این پروژه روند خوبی دارد و مشکلات اعتباری با اختصاص ۱۰۰میلیارد تومان رفع شده است.

 وی افزود: نیروگاه زباله‌سوز ساری تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

با توجه به تاکید استاندار مازندران مبنی بر تکمیل این پروژه تا پایان سال جاری، سوال اینجاست که با گذشت بیش از سه ماه از اتمام مهلت مطرح شده توسط استاندار چرا این مقام اجرایی درباره دلیل عدم تکمیل این پروژه با مردم صحبت نمی‌کند.

نکته قابل توجه در سفر نوبخت به مازندران این بود که مجری طرح خطاب به معاون رئیس جمهوری اعلام کرد که اگر تامین منابع انجام شود ما پایان سال نسبت به افتتاح آن اقدام می‌کنیم.

نوبخت اعلام کرد: منابع از نظر ما تامین شده و نگرانم که شما نتوانید تا پایان سال نسبت به تکمیل این پروژه اقدام کنید.

امامی مجری طرح در پاسخ نوبخت اعلام کرد که ۸۰ درصد تجهیزات را وارد شده و فقط تابلوهای برق جی سی اس ما است که به‌زودی وارد می‌شود و فقط بحث منابع است.

منابع اعتباری این پروژه که با اظهارات نوبخت تامین شده وسائل و تجهیزات نیروگاه زباله‌سوز که وارد کشور شده بود، پس چرا نیروگاه زباله‌سوز ساری درست در موعد مقرر به بهره‌برداری نرسیده است؟

به گزارش فارس، پروژه کارخانه زباله‌سوز ساری اردیبهشت سال ۹۱ آغاز شده با ورود به دهمین سال و با وجود پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصدی و با وجود اصرار مسؤولان استانی مبنی بر تکمیل این پروژه در دولت تدبیر و امید مسؤولان استانی بنا به دلایل نامعلومی که درباره آن صحبت نمی‌کنند اصرار دارند که این پروژه در دولت آینده به بهره‌برداری برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *