امین، امانت‌دار وقت شما...1403-01-30
اشتراک گذاری:

ابداع نوعی پچ پوستی که می تواند سکته قلبی را پیش بینی کند

محققان نوعی پچ پوستی تولید کرده اند که می تواند با کمک پالس های فراصوت پیش از سکته قلبی آن را هشدار دهد. از آنجایی که هشدار در رابطه با حمله قلبی می تواند اهمیت زیادی در نجات جان فرد داشته باشد با استفاده از این ابزار می توان جان فرد را نجات داد.

پچ پوستی ساخته شده می تواند با ارسال پالس های فراصوت پیش از سکته قلبی آن را پیش بینی کند. این دستگاه از نوعی حسگر جدید بهره برده توسط پروفسور شنگ ژو، در دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو ساخته شده است. فرد با قرار دادن این پچ پوستی روی قفسه سینه یا روی گردن میتواند هشدارهای بروز خطر را دریافت کند.

این پچ پوستی یک ورقه نازک از پلیمر است که در آن مبدل های فراصوت در اندازه های ۱۲ در ۱۲ میلیمتر به صورت شبکه ای و انعطاف پذیر قرار گرفته اند. در حال حاضر این پچ پوستی برای کارکرد خود به منبع برق نیاز دارد. اما محققان در تلاش اند تا بتوانند نوع بیسیم آن را تولید کنند.

انتشار امواج فراصوت تا عمق 14 سانتی متر درون پوست نفوذ کرده و توسط تمامی مبدلهای موجود روی آن انجام می گیرد. هدف از ارسال این امواج فراصوت نیز اسکن بخش‌های مختلف بدن است که آن را قادر می سازد تا در هر نقطه از بدن این عمل را انجام دهد. این پرتوها پس از رد شده از بافت های بدن و وارد شدن به عروق اصلی با گلبولهای قرمز برخورد کرده و مجدداً به سمت مبدا برمیگردند. بدین ترتیب این فرکانس ها قادرند به طور مداوم جریان خون فشار خون و عملکرد قلب را از طریق بازتاب این پرتو و شدت جریان خون اندازه گیری کنند.

 برای استفاده از این پچ پوستی تنها کافیست آن را روی پوست چسبانده و پس از آن سیگنال های دریافتی را بخوانید. استفاده از این پچ پوستی تخصص خاصی نیاز ندارند و همه افراد و بیماران می توانند در آینده و در خانه از این حسگر استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *