امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-14
اشتراک گذاری:

آیا مقابله با کرونا امتیازی برای استخدام شدن است؟

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،امتیاز ویژه کرونا در آزمون استخدامی بهمن ۱۳۹۹ برای کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی در نظر گرفته شده بود و افرادی که در مراکز بهداشتی و درمانی برای مقابله با کرونا فعالیت می‌کردند علاوه بر نمره آزمون استخدامی، بابت هر ماه ۲ حضور در مراکز درمانی هم امتیازی برای آن‌ها لحاظ می‌شد.

برخی افراد در مازندران اکنون بر این باور هستند که در روند محاسبه امتیاز ویژه کرونا درست عمل نشده است و در کارنامه برخی افرادی که سابقه حضور در واحد‌های عملیاتی نداشتند نیز امتیاز ویژه کرونایی بالایی ثبت شده است.

دکتر محمد پنبه‌چی معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی مازندران مطرح شدن اعتراض از سوی داوطلبان را طبیعی دانست و گفت: با توجه به اهمیت امتیاز کرونا پیش‌بینی می‌شد که اعتراضات این آزمون نسبت به سایر آزمون‌ها بیشتر باشد.

او با بیان این که تنوع شغلی، تنوع محل خدمت و تعدد دانشگاه‌ها و مراکز درمانی فرآیند احصاء و ثبت امتیاز ویژه کرونا را بسیار سخت کرده است، افزود: دانشگاه علوم پزشکی مازندران، پیشنهاد‌هایی را به صورت مکتوب برای رفع اشکالات احتمالی به دستورالعمل مربوطه ارائه داده بود که متاسفانه مورد توجه جدی واقع نشد.

معاون توسعه مدیریت دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: یکی از اشکالات این دستور العمل این بود که در مجموع ۲۰ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز آزمون به فعالیت در درمان کرونا مرتبط بود، ولی در این ارزیابی هیچ فرقی بین پرستار شاغل در بخش کرونا یا آی سی یو کرونا با سایر رسته‌های خدمتی وجود نداشت.

دقت در بررسی امتیاز‌ها

دکتر محمد پنبه‌چی افزود: دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای کاهش اثرات این نقیصه در بررسی پرونده‌های متقاضیان، به صورت مضاعف دقت را در دستور کار قرار داد، اما به نظر می‌رسد عمده این اعتراض‌ها بر پایه سوءتفاهم‌های شخصی افراد است که از یک اشکال در دستورالعمل آزمون استخدامی و نحوه ثبت امتیاز ویژه کرونا ریشه می‌گیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: امتیاز کرونای داوطلبان در این آزمون که سراسری توسط سازمان سنجش برگزار شد درچند مرحله بر اساس مستندات بررسی شد.

پنبه‌چی با بیان اینکه برای تعیین امتیاز به داوطلبان واجد شرایط دقت و وسواس زیادی به کار رفته است، گفت: در کمیته دانشگاهی آزمون، نماینده سازمان برنامه و بودجه، بازرسی، حراست، معاونت توسعه و ریاست دانشگاه حضور دارند و معاونت‌های تخصصی و کارشناسان و ارزیابان مرتبط در زیرمجموعه آن معاونت و کمیته نیز پرونده‌ها را بررسی و مستندات را مورد ارزیابی قرار دادند.

او افزود: برخی داوطلبان نه تنها اصرار به تایید تمام امتیازات خوداظهاری اولیه خود در فعالیت کرونا دارند، بلکه با ارائه برخی اعتراضات به دنبال محروم‌سازی رقبای احتمالی خود از همان امتیاز با شرایط مشابه هستند و این موضوع نیز می‌تواند بر تعداد اعتراضات بیفزاید.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: ملاک واحد‌های دانشگاهی و کمیته دانشگاهی فقط مستندات مربوطه بر مبنای دستورالعمل‌های ابلاغی کشوری بوده است و ممکن است برخی افراد مستندات کافی برای امتیاز اعلام شده خود را نداشته باشند.

حدود ۸۰۰ مازندرانی برای شرکت در آزمون استخدامی وزارت بهداشت شرکت کردند که از واحد‌های مختلف برای آن‌ها گواهی صادر شد و این گواهی‌ها مورد بررسی و راستی‌آزمایی قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *