امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-28
اشتراک گذاری:

آغاز برداشت خوشه‌های طلایی برنج در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، برنج از محصولات مهمی است که علاوه بر تامین امنیت غذایی کشور، هم‌ردیف امنیت سیاسی و اقتصادی دارای اهمیت است. 

در راستای امنیت غذایی و تولید این محصول استراتژیک که بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است، سازمان جهاد کشاورزی مازندران با تدابیر ویژه و اتخاذ سیاست‌های حمایتی تولید برنج و بکارگیری تلاش و توان کارشناسان، محققان و تولیدکنندگان در سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین با تجهیز و نوسازی زیرساخت‌های بستر تولید با هدف بالا بردن بهره‌وری و ارتقاء توان تکنولوژیک برای افزایش عملکرد محصول مهم و استراتژیک برنج در سال جاری اقدام کرد که تاکنون توانسته برنامه‌های تولید برنج در مازندران را محقق کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در این رابطه گفت: امسال ۲۱۵ هزار هکتار از مزارع مازندران به کشت برنج اختصاص پیدا کرد که ۱۴۷ هزار و ۶۵۸ هکتار آن ارقام محلی و ۶۷ هزار و ۳۴۲ هکتار به ارقام پرمحصول اختصاص دارد.

حسن عنایتی ادامه داد: امسال ۱۴۰ هزار و ۹۰۴ هکتار از شالیزارهای مازندران به صورت مکانیزه و ۷۴ هزار و ۹۶ هکتار به صورت سنتی نشاکاری شد.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال یک‌میلیون و ۳۷۵ هزار و ۵۴۷ تن شلتوک از شالیزارهای مازندران برداشت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: آیین نخستین برداشت مکانیزه برنج در سطح ۲.۷ هکتار و رقم طارم همراه با جشن شکرگزاری برداشت این محصول، روز سه‌شنبه ۲۱ تیرماه هفته  جاری در شهرستان فریدونکنار روستای زاهدکلا انجام می‌شود.

عنایتی در پایان یادآور شد: اجرای کشت قراردادی برنج یکی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی است که بیش از ۳۸ هزار هکتار در مازندران اجرایی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *