امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-07
اشتراک گذاری:

آرامش بازار با تأمین کالاهای اساسی در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، مازندران هر ساله در ایام نوروز میزبان مسافران و گردشگرانی از نقاط مختلف کشور است که تعدادشان چند برابر جمعیت این استان است و باید ذخیره‌سازی کالاهای اساسی به اندازه کافی صورت گیرد چراکه استان مازندران یکی از نقاط هدف گردشگری در ایام نوروز است.

یکی از مسائل مهمی که برای این ایام باید برنامه‌ریزی شود، تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز در روزهای نوروز است چراکه حجم بالای مسافران نوروزی نیازها به کالاهای اساسی را به شدت افزایش می‌دهد و ذخیره‌سازی کالاهای اساسی باید متناسب با تعداد مسافران نوروزی باشد.

امسال تعطیلات نوروزی با ماه مبارک رمضان هم‌زمان شده است و این موضوع نیز مزید بر علت می‌شود که مصرف اقلام در هفته‌های نخست سال افزایش پیدا می‌کند.

به همین منظور برنامه‌ریزی و تأمین اقلام و کالاهای اساسی در استان مازندران از اسفندماه آغاز شده و با توجه به پیگیری‌های سازمان جهاد کشاورزی مازندران در تامین اقلام اساسی هم‌استانی‌ها و مسافران کمبودی برای تأمین نیازهای بازار در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان وجود نداشت.

سازمان جهاد کشاورزی مازندران با ورود ۲۰ میلیون مسافر نوروزی خود را متعهد دانست که اولویت خود را تنظیم بازار و تامین کالاهای اساسی برای شهروندان بداند و توانست به طور جدی در این امر ورود پیدا و امنیت غذایی را تامین کند.

بررسی‌های میدانی خبرنگار فارس در بازار استان مازندران نشان می‌دهد که در بازار اقلام غذایی از جمله شکر، گوشت مرغ و قرمز، لبنیات، تخم مرغ و… کمبودی وجود ندارد و این کالاها به وفور در بازار یافت می‌شود.

بازار کالاهای اساسی در مازندران از سوی سازمان جهاد کشاورزی مازندران به طوری مدیریت شد که با توجه به حجم بالای مسافر شرایط مطلوبی از تامین تا توزیع و نظارت‌ها را شاهد بودیم و آرامش بر بازار مازندران حاکم است.

در این رابطه سید محمد جعفری سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی مازندران در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس گفت: تمامی کالاهای اساسی موردنیاز مردم از جمله آرد، روغن، شکر، گوشت قرمز، گوشت مرغ و تخم مرغ و حتی نهاده‌های مورد نیاز تولیدات کشاورزی نیز تامین شده است و هیچ کمبودی در بازار مشاهده نمی‌شود؛ به طوری که گوشت مرغ مورد نیاز کشور هم تامین شده و در اکثر مواقع این محصولات با قیمت‌هایی زیر نرخ مصوب در بازار عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: جهاد کشاورزی مازندران به منظور تنظیم بازار کالاهای اساسی از ابتدای فعالیت خود با ایجاد گشت‌های نظارتی و تشدید کنترل و نظارت بر بازار تلاش در حمایت از مصرف‌کنندگان نیز داشته است که این امر اکنون نیز ادامه دارد.

جعفری خاطرنشان کرد: ورود بیش از ۲۰ میلیون مسافر و گردشگر نوروزی به مازندران ، نه تنها مکشلی در تامین کالاهای اساسی نداشتیم بلکه بازار استان تهران را هم تامین می‌کردیم.

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و محصولات کشاورزی جهاد کشاورزی مازندران با تاکید بر نظارت ویژه بر قیمت‌ها در بازار و جدیت در این امر، افزود: هیچ فردی حق افزایش خودسرانه قیمت‌ها را ندارد با افراد متخلف برخورد جدی می‌شود.

جعفری از توزیع ۱۰ هزار و ۶۰۰ تن اقلام اساسی و تنظیم بازار شب عید و ماه مبارک رمضان استان برای کنترل و آرامش بازار خبر داد و گفت: ۹۵۴ تن گوشت گوساله منجمد، ۳۵ تن گوشت گرم گوساله، ۳۰ تن گوشت گرم گوسفندی، ۶ هزار و ۱۷۷ تن مرغ گرم، یک هزار و ۸۰۷ تن مرغ منجمد، یک هزار و ۲۱۰ تن شکر، ۱۵۲ تن پرتقال، ۲۱۰ تن سیب و ۲۰ تن خرما برای رفاه حال شهروندان در استان مازندران توزیع شد.

وی از توزیع ۳۱۳ تن اقلام اساسی و تنظیم بازار در ۲۰ بخش و ۲۳۱ روستای مازندران توسط گروه‌های جهادی و پایگاه بسیج برای کاهش قیمت و ثبات در بازار خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *