امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-01
اشتراک گذاری:

شتاب خشکی در میانکاله/ از دست رفتن ۲۵ درصد سطح آب

به گزارش خبرگزای فارس از مازندران، بهشت پرندگان طی دو سال گذشته روزهای غم‌انگیزی را پشت سر گذاشته و تلفات پرندگان که براساس گزارش به بیش از ۵۰ هزار قطعه هم رسید سریال تلخی را رقم زده است.

سفر غریبانه پرندگان مهاجر که همانند هر سال وارد بهشت پرندگان می‌شدند، روزهای غم‌انگیز و سفر بی‌بازگشتی را برای آنان به دنبال داشته است‌.

پرندگان مهاجر بسیاری بال زدند و زدند و وارد بهشت پرندگان شدند و سرنوشت به‌گونه‌ای دیگری رقم خورد و سم بوتولیسم به زندگی آنان پایان تلخی داد.

روح‌الله اسماعیلی معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: عوامل متعددی دست به دست داد و موجب خشکی تالاب شده است.

وی با اعلام اینکه تاکنون حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد سطح آبی را از دست دادیم، تصریح کرد: باتوجه به بحث خشکی تالاب مستلزم همکاری همه دستگاه‌های مرتبط برای پایان دادن به این مشکل است ورود پیدا کنند تا روزهای خوش به تالاب بازگردد.

علی کلانه رئیس ذخیره‌گاه زیست‌کره میانکاله نیز در این‌باره، گفت: حدود ۱۵هزار هکتار حدود ۲۵ درصد میانکاله با خشکی مواجه نشود.

وی افزود: اگر بحث حق‌آبه تالاب میانکاله تامین نشود روند خشکیدگی تالاب ادامه خواهد داشت.

رئیس ذخیره‌گاه زیست‌کره میانکاله با نگرانی از وضعیت تالاب، گفت: مسائلی از جمله افزایش سطح زیرکشت غرقابی، پرورش ماهی، افزایش برداشت از چاه‌های زیرزمینی و بستن سد روی رودخانه‌ها این تالاب را با مشکلات جدی مواجه کرده، به‌طوری‌که ادامه این روند تالاب را باید از دست رفته بدانیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *