امین، امانت‌دار وقت شما...1403-01-09
اشتراک گذاری:

#حماسه_ششم_بهمن در جمع داغ‌های توییتر فارسی

به گزارش بلاغ، روز ششم بهمن ماه یادآور یک روز تاریخی در تقویم ایران اسلامی است.

یکی از مناطقی که کانون نا آرامی ها و تجاوز منافقین از خدا بی خبر شده بود، شهر عزیزمان آمل بود.

در آن زمان بعضی از انقلابیون که اغلب کسبه و کارگر بودند، هدف ترور قرار گرفتند و به شهادت رسیدند. منافقین کور دل از اواخر سال 1358 ه.ش جنگل های زیبای آمل را محلی برای اقدامات خرابکارانه و مبارزۀ مسلحانه علیه نه تنها شهر آمل، بلکه کل کشور در نظر گرفتند.

هدف از این حمله تصرف شهر آمل به عنوان یکی از شهر های استراتژیک شمالی بود. با تصرف این شهر کنترل یکی از راه های مواصلاتی مهم تهران به شمال کشور قطع می شد و تحت کنترل منافقین قرار می گرفت. با توجه به دشت های وسیع و جنگل های فراوان، امکان برنامه ریزی برای حمله به شهرهای دیگر نیز وجود داشت.

در این واقعه از مردم شریف آمل نیز چهل نفر به شهادت رسیدند؛از کمونیستها نیز 34نفر کشته و چند تن زخمى و سى نفر دستگیر شدند و بقیه نیز با ذلت و خواری مجبور به فرار گردیدند.

همزمان با سالروز حماسه ۶ بهمن مردم آمل در سال ۶۰ ، کاربران فضای مجازی با کلید واژه #حماسه_ششم_بهمن به استقبال این روز در فضای مجازی رفتند و این هشتگ‌ در جمع داغ‌های توییتر فارسی قرار گرفت.

کاربران و فعالان فضای مجازی به فداکاری مردم آمل در برخورد با منافقین اشاره کرده و یاد و خاطره شهدای این حادثه را گرامی داشتند.

بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی این هشتگ را در صفحات خود منتشر کردند.

در ادامه تنها تعدادی از این واکنش‌ها را مشاهده می‌کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *