امین، امانت‌دار وقت شما...1403-01-10
اشتراک گذاری:

از کاهش حضور صیادان به دریا تا نوید روزهای خوش صید

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، صیادان مازندران بعد از ماه‌ها چشم‌انتظاری از مهر ماه امسال وارد دریا شدند، درست است پرونده فصل صید ماهی‌های استخوانی با کاهش بسته شد اما صیادان با دلی پرامید امسال وارد دریا شدند.

این روزها صیادان مازندران با همه مسائل از گرانی ادوات صید و صیادی گرفته تا حل نشدن مشکلات بیمه‌ای و سایر خواسته‌های به‌حق وارد دریا شدند و تورهای خود را با هزاران امید در دریا پهن کردند که امیدواریم پراز ماهی باشد.

حسن اسحاقی مدیرکل شیلات مازندران در این‌باره در گفت‌وگویی، اظهار کرد: روند صید ماهی‌های استخوانی چندروز گذشته روندی افزایشی و مطلوب داشت، با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی و تلاش‌های صیادان، میزان صید ماهی‌های استخوانی نسبت به سال گذشته از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

وی با اشاره به پیگیری خواسته‌های به‌حق جامعه صیادی مازندران، گفت: اعمال و شمولیت قانون سخت و زیان‌آور برای صیادان، کاهش ۱۰ درصدی نرخ بیمه پرداختی توسط صیادان، اجرای طرح تعدیل و اقتصادی کردن فعالیت‌های صیادی از مهم‌ترین مطالبات جامعه صیادان مازندران محسوب می‌شود که لازم است در این زمینه تمهیدات جدی اندیشیده شود.

مدیرکل شیلات مازندران با تاکید بر اینکه پیگیر تحقق سه مطالبه بحق جامعه صیادی استان هستیم، خاطرنشان کرد: سخت و زیان‌آور شمرده شدن شغل صیادی، کاهش ۱۰ درصدی نرخ حق بیمه پرداختی و اجرای طرح تعدیل و تثبیت اشتغال و اقتصادی کردن فعالیت بوده که با وجود مصوبات و پیگیری‌های استانی و ملی تاکنون به نتیجه‌ای دست نیافتیم و به جد پیگیر هستیم این خواسته بحق آنان امسال با کمک مسؤولان ملی و استانی محقق شود.

این مسؤول گرانی آلات و ادوات صیادی اشاره کرد و گفت: امیدواریم با تخصیص اعتبارات بتوانیم بخشی از مشکلات صیادان مازندران را رفع کنیم.

*۶ شرکت تعاونی پره وارد دریا نشدند

خشایار نوایی رئیس هیأت مدیره اتحادیه پره مازندران نیز در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: طی سال گذشته عمده صید در تورهای صیادان از گونه کپور بوده ولی امسال طی روزهای اخیر با آغاز فصل صید، اغلب از گونه کفال بوده است.

وی به افزایش چندبرابری ادوات صیادی اشاره کرد و افزود: با توجه به افزایش چند برابری ادوات صیادی در سال گذشته امسال هم لوازم صیادی نسبت به سال قبل ۵۰ درصد افزایش یافت.

رئیس هیأت مدیره اتحادیه پره مازندران با گلایه از بی‌توجهی به جامعه صیادی مازندران، اضافه کرد: متاسفانه در حق جامعه صیادی مازندران اجحاف شده است.

نوایی با اعلام اینکه امسال ۶ شرکت تعاونی پره مازندران به‌دلیل نداشتن نقدینگی وارد دریا نشدند، یادآور شد: از ۱۳ شرکت صیادی میانکاله، ۱۰ شرکت تعاونی وارد دریا شدند اما هر کدام از این شرکت‌ها تنها ۲۰ صیاد وارد دریا شدند که به‌دلیل گرانی ادوات موفق به تهیه لوازم نشدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *