امین، امانت‌دار وقت شما...1403-04-13
اشتراک گذاری:

حدود ۶۰۰ هزار تن مرکبات مازندران برای تزریق تدریجی به بازار ذخیره شد

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، حسن عنایتی در جلسه بررسی وضعیت مرکبات مازندران در ساری افزود: امسال سال انبوه تولیدات باغی بویژه مرکبات بود و افزایش تولید پرتقال و نارنگی را شاهد هستیم.

وی اظهار کرد: با توجه به حجم انبوه تولیدات مرکبات، صادرات این محصول مورد توجه قرار گرفت به طوری که با تلاش‌های صورت گرفته زمینه صادرات فراهم و در حال انجام است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: جهش صادرات را نسبت به سال گذشته داریم و اولین محموله مرکبات و کیوی شناسنامه دار از مسیر دریا به روسیه صادر شد.

عنایتی از پرداخت ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای سورتینگ داران و خرید محصولات باغی خبر داد و گفت: انتظار داریم این تسهیلات بازار محصولات مرکبات و کیوی استان را بهبود ببخشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان این که، مازندران آمادگی تامین مرکبات ۱۶ استان کشور را دارد تا شب عید بازار کشور را تامین و تنظیم کند، اضافه کرد: شرایط باغ های استان پس از سرمایی که پشت سر گذاشتیم، مساعد است و آسیب جدی به محصولات کشاورزی استان وارد نشد.

این مقام مسوول با اشاره به این که، کرایه حمل محصولات مرکبات برای صادرات بالاست، ادامه داد: اثر مثبتی بر بازار این محصولات برجای نگذاشت و باید دنبال مسیرهای صادراتی با کمترین هزینه باشیم.

وی تصریح کرد: صنعت مرکبات باید بگونه ای باشد که منافع آن به باغداران برسد و دلگرمی برای تولید محصولات وجود داشته باشد.

به گزارش ایرنا، مجموع باغ های مرکبات مازندران ۱۱۲ هزار هکتار است که از این میزان ۱۱۰ هزار هکتار ارقام بارده هستند. همچنین از مجموع باغات مرکبات مازندران ۸۰ هزار هکتار زیر کشت ارقام مختلف پرتقال، ۳۰ هزار هکتار ارقام مختلف نارنگی و بقیه زیر کشت محصولاتی از جمله نارنج و لیمو قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *