امین، امانت‌دار وقت شما...1403-04-14
اشتراک گذاری:

حمله دوباره شکارچیان به محیط بانان میانکاله/نهاد‌های امنیتی و انتظامی ورود کنند

به گزارش بلاغ، علی کلانه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: ۳۰ شکارچی مسلح که در روز یکم اسفند ماه برای شکار پرندگان میانکاله به منطقه آشوراده آمده بودند بعد از حضور محیط بانان با سلاح‌های شکاری خود به سمت آنان شلیک کردند.

وی تصریح کرد: این اتفاق همزمان با آتش گرفتن جزیره اسماعیل سای در میانکاله روی داد و با توجه به اینکه محیط بانان برای اطفای حریق به منطقه رفته بودند و درگیر خاموش کردن آتش بودند شکارچیان فرصت را برای شکار پرندگان در آشوراده مناسب دیدند.

کلانه گفت: ۸ محیط بان در منطقه آشوراده با حضور به موقع خود از کشتار پرندگان جلوگیری کردند، اما متاسفانه باز هم مورد حمله مسلحانه شکارچیان با الفاظ رکیک قرار گرفتند.

رئیس ذخیره‌گاه زیست‌کره میانکاله گفت: حمله مسلحانه شکارچیان به محیطبانان میانکاله در سواحل آشوراده و بندر ترکمن در روز‌های پنجم، دهم، دوازدهم و نوزدهم بهمن  اتفاق افتاده و با تفنگ‌های ساچمه‌ای به سمت محیط بانان شلیک کرده بودند.

به گفته رئیس ذخیره‌گاه زیست‌کره میانکاله استانداران مازندران و گلستان نشستی را در تهران با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در این خصوص برگزار کردند که انتظار می‌رود نهاد‌های امنیتی، قضایی و انتظامی استان گلستان با مسببان این رفتار ناشایست برخورد جدی‌تری داشته باشند.

به گزارش بلاغ، نخستین حمله گروهی شکارچیان مسلح به محیط بانان در میانکاله به اوایل بهمن بر می گردد.

تعدادی از شکارچیان در سواحل آشوراده و بندر ترکمن به شکار غیرقانونی پرندگان مشغول هستند که اوایل بهمن با هشدار‌های محیط بانان مواجه شدند، اما به سمت آن‌ها تیراندازی کردند.

پس از این اتفاق نشستی در ۶ بهمن ماه با فرماندار و مسئولان شهر بندرترکمن برگزار و مراتب اعتراض محیط زیست به این اقدام شکارچیان به آن‌ها اعلام شد، اما شکارچیان غیرمجاز چهار روز بعد در تاریخ ۱۰ بهمن دوباره به سمت محیط بانان شلیک کردند.

بر اساس تصاویر دریافتی تعدادی از شکارچیان که محیط زیست شمار آن‌ها را بیش از ۱۰۰ نفر اعلام می‌کند در حال شکار غیرقانونی هستند که پس از وورد نیرو‌های محیط بانی با سلاح‌هایی که در دست دارند به سمت آنان شلیک می‌کنند.

درخواست این شکارچیان صدور پروانه شکار و قانونی شدن فعالیت آنان است که به گفته آهنگری تعداد شکارچیانی که می‌خواهند در منطقه شکار کنند هیچ تناسبی با تعداد پرندگان ندارد.

پناهگاه حیات وحش ۶۸ هزار و ۸۰۰ هکتاری میانکاله شامل دو بخش خشکی و آبی و شبه جزیره میانکاله، خلیج گرگان و جزیره آشوراده است که اگر چه بین دو استان مازندران و گلستان قرار دارد، اما مدیریت آن با توجه به ضوابط مدیریت یکپارچه عرصه‌های محیط زیستی و به استناد در بند «د» ماده ۱۹۳ قانون برنامه پنجم توسعه بر عهده اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران است.

شبیه این مدیریت را می‌توان در جنگل‌های گلستان نیز دید که اگرچه بین سه استان گلستان، خراسان شمالی و سمنان مشترک است، اما مدیریت آن با استان گلستان است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *