امین، امانت‌دار وقت شما...1403-01-29
اشتراک گذاری:

‌آخرین اخبار انتخابات ۱۴۰۰

تا برگزاری انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز 28 خرداد تنها 6 روز باقی مانده است ‌و روز به روز تنور انتخاباتی در استان‌ها گرم‌تر می‌شود و مردم خود را برای ثبت یک روز به‌یادماندنی در عرصه مشارکت سیاسی و اجتماعی آماده می‌کنند.

مقام معظم رهبری، توجه ویژه و خاصی نسبت به مقوله بااهمیت و حساس انتخابات داشته و دارند و با تأکید بر حضور گسترده مردم در این عرصه سرنوشت‌ساز، آنها را به مشارکت در تصمیم‌گیری و امور مهم سیاسی کشور دعوت می‌کنند.

مسئولان ستاد انتخابات تمام تلاش خود را به‌کار گرفته‌اند تا در 28 خرداد ماه انتخاباتی پرشور و با مشارکت حداکثری مردم برگزار کنند تا بار دیگر توطئه دشمنان برای تفرقه‌افنکنی و جلوگیری از حضور مردم پای صندوق‌های رأی با شکست مواجه شود.

خبرگزاری تسنیم بنا دارد در سلسله گزارش‌هایی آخرین اخبار انتخاباتی در سراسر کشور را به استحضار مردم ایران برساند:

استان قم

‌‌بیژن سلیمان‌پور معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم  اظهار داشت: قم جزو امن‌ترین استان‌های کشور به شمار می‌رود و با توجه به برگزاری 3 انتخابات شورای شهر و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری و ریاست جمهوری از امنیت پایداری روبرو و برای برگزاری یک انتخابات پرشور و سالم و کاملاً امن آمادگی کامل دارد.

وی افزود: استان قم از ادوار مختلف و باگذشت چندین انتخابات تجربه برگزاری یک انتخابات صددرصدی دارد و از آذرماه سال 99 فرآیندهای ابتدایی انتخابات در استان قم وارد و عملیاتی شد و با توجه تجربه اعضای ستاد انتخابات انتظار انتخابات کاملاً سالم و بدون حاشیه در استان قم داریم.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: 3 هزار تن از عوامل نیروی انتظامی و 2 هزار تن از عوامل اطلاعاتی و امنیتی، سلامت و امنیت انتخابات در این استان را به‌صورت میدانی رصد و مدیریت خواهند کرد.

سلیمان پور عنوان کرد: توجه به اقتضائات جدید در انتخابات با توجه به برگزاری الکترونیکی ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سطح مطلوبی دنبال شده است.

به گفته معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم برای ایجاد بستر مشارکت حداکثری، کمیته اطلاع‌رسانی استان باکارهای نوین و جهادی آثار متنوع و تأثیرگذاری تولید کرده و درسطح معابر و عرصه‌های تبلیغات شهری نصب‌شده است.

وی با اشاره به وجود برخی مشکلات و کاستی‌ها اظهار داشت:  در طول 42 سال گذشته دستاوردهای بزرگی در کشور به‌دست‌آمده که هیچ انسان منصفی نمی‌تواند آن را انکار کند که اوج این دستاوردها در طول 8 سال جنگ اقتصادی دشمن به منصه ظهور رسید.

سلیمان پور عنوان کرد: دوران دولت تدبیر و امید علی‌رغم جنگ اقتصادی دشمن، پروژه‌های مهمی به بهره‌برداری رسیده و کالاهای اساسی مردم به‌خوبی مدیریت شد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم گفت: امنیت پایدار و بی‌نظیر استان قم در طول سالهای اخیر از دستاوردهای مهم دولت و مسئولان استانی است و با برنامه‌ریزی و هوشیاری کامل تاکنون هیچ مورد امنیتی و نگران‌کننده‌ای در این استان به وجود نیامده است.

وی با اشاره به آمار قمی هایی که واجد شرایط رای هستند گفت: در استان قم 849 هزار تن واجد شرایط رای دادن در انتخابات پیش رو هستند که ازاین‌بین 20 هزار و 71 تن رای اولی می‌باشند.

سلیمان پور به انتخابات شورای شهر هم اشاره و بیان کرد: انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان به‌صورت نیمه الکترونیکی برگزار خواهد شد و تاکنون تمام مانورهای آزمایشی در این خصوص با موفقیت انجام‌گرفته و در برگزاری انتخابات الکترونیک شرایط پایدار و مطمئنی در این استان وجود دارد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم افزود: تعداد افراد رد صلاحیت شده در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان بسیار اندک بوده است.

سلیمان پور اظهار داشت: آیت‌الله مهدی رجبی و آیت‌الله سید محمد سعیدی دو نماینده مردم استان قم برای تصاحب کرسی مجلس خبرگان رهبری هستند و از فردا تبلیغات این دو نفر طبق ضوابط و قوانین مربوطه آغاز می‌شود.

گفتنی است؛ امسال بیش از 22 هزار نفر از عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی و امنیتی در برگزاری انتخابات 1400 در شهرستان قم مشارکت دارند، در قم علاوه بر انتخابات شوراهای شهر و ریاست جمهوری انتخابات میان‌دوره‌ای خبرگان هم برگزار می‌شود.

استان  بوشهر

 سرهنگ جهانبخش طهماسبی، معاون اجتماعی پلیس بوشهر با بیان اینکه وظیفه ذاتی نیروی انتظامی تامین نظم و امنیت جامعه است، گفت: پلیس  در ایام انتخابات با تمام امکانات تلاش می کند که امنیت تجمعات انتخاباتی  را برقرار کند.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی به دور از  جناح بندی های سیاسی با رعایت اصل بی طرفی به انجام وظایف خود در هرچه بهتر و باشکوه تر برگزار شدن انتخابات می پردازد، افزود: خبر انتشار داده شده در فضای مجازی مبنی بر جمع آوری بنر تبلیغاتی یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری توسط نیروی انتظامی استان بوشهر صحت ندارد.

معاون اجتماعی پلیس بوشهر تاکید کرد: جمع آوری بنرهای تبلیغاتی که برخلاف دستورالعمل های صادره از ستاد تبلیغات انتخابات می باشد، برعهده پلیس نیست.

استان خراسان جنوبی

عباس ملکی،مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان جنوبی ظهر امروز در جمع مسئولان برگزاری انتخابات در استان اظهار کرد: تمام دستگاه‌های احراز هویت و صندوق‌های الکترونیک به استان وصول شده است و آمادگی برای تامین آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه آموزش کاربران در دست اجرا است و آموزش در شهرستان بیرجند برای دستگاه‌های تمام الکترونیک انجام شده است.، بیان کرد: شعب اخذ رای استان در انتخابات 28 خرداد از 987 مورد که پیش از این اعلام شده بود، به هزار و 24 شعبه افزایش یافت و مجوز برای سه شعبه دیگر هم اخذ شده است.

عضو ستاد انتخابات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه افزایش شعبه‌ها نقش تعیین کننده‌ای در مدیریت بهتر شرایط کرونایی و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی خواهد داشت، گفت: خودروهای انتخابات براساس شعب تامین و لوازم بهداشتی مورد نیاز شعبه‌های اخذ رای نیز تهیه و تحویل شهرستان‌ها شده است.

ملکی اظهار داشت: همچنین پیش‌بینی شده تا روز انتخابات 2 مانور برای آمادگی همه دستگاه‌های الکترونیکی و متولیان انتخابات برگزار شود و تعرفه‌های انتخاباتی نیز وصول شده و براساس پروتکل‌ها در حال نگهداری است.

وی خاطرنشان کرد: 918 روستای در تراز جمعیتی انتخابات در استان وجود دارد که 13 روستا تا این لحظه از حد نصاب برای برگزاری انتخابات خارج شده است.

شهرستان‌های استان تهران

غلامرضا صادقی دادستان شهرستان بهارستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در بهارستان، با اشاره به رصد و بررسی فعالیت‌های انتخاباتی در این شهرستان اظهار داشت: یکی از وظایف دستگاه قضایی در روند انتخابات رسیدگی به موضوعات و تخلفات انتخاباتی است که توسط برخی نامزدها انجام می‌شود.

وی اصول کلی انتخابات را چهار اصل اساسی دانست و افزود: رقابت، مشارکت حداکثری، سلامت و امنیت انتخابات از اصلی‌ترین موارد برگزاری آن است که دستگاه قضایی و نیروی انتظامی و نهادهای امنیتی در بحث امنیت به خوبی وارد عمل شده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهارستان سپس گفت: مردم با حضور خود در انتخابات سرنوشت کشور، شهر و روستاهای خود را تعیین خواهند کرد و حضور خوب و انتخاب مردم تأثیر بسزایی در توسعه و آبادانی خواهد داشت.

صادقی با هشدار به برخی کاندیداها در تخلفات انتخاباتی با روش‌های غیراخلاقی تصریح کرد: نباید به بهانه حضور مردم برخی از افراد برای نشستن بر مسند بخواهند به سمت خرید رأی بروند و مردم را پای صندوق‌های رأی بیاورند که این کار جرم و غیر اخلاقی است که دستگاه قضایی با آن برخورد خواهد کرد.

استان اصفهان‌

‌حسین سیستانی فرماندار اصفهان در جلسه هیأت بازرسی شهرستان، با اشاره به استقرار 1114 شعبه اخذ رأی در شهرستان اصفهان اظهار داشت: از این تعداد شعبه اخذ رأی، 827 شعبه در کلانشهر اصفهان مستقر خواهد بود که بیانگر حجم بالای کار در روند اجرای انتخابات است که جز با همکاری و تعامل نامزدها محقق نخواهد شد.

وی افزود: مجریان انتخابات باید قانون‌مداری و قانون‌محوری را سرلوحه برنامه2های خود قرار دهند که بحمد الله این مهم تاکنون محقق شده است.فرماندار اصفهان بیان کرد: قانون‌گرایی، رقابت سالم و ترجیح مصالح عمومی و ملی بر منافع شخصی، ازجمله نکات مهمی است که نامزدها باید مورد توجه ویژه قرار دهند.

وی با بیان اینکه رسیدگی به تخلفات احتمالی نامزدها، ازجمله اولویت‌های اصلی ما در ایام تبلیغات آنها است، گفت: انشاء الله با همکاری و تعامل نامزدها همچون گذشته، شاهد کمترین مشکلات در روند برگزاری انتخابات در شهرستان باشیم.

سیستانی با تأکید بر اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات 28 خرداد ماه، تصریح کرد: ایجاد شور و نشاط انتخاباتی در بین مردم و حضور پرشور مردم پای صندوق‌های اخذ رأی از جنبه های داخلی و بین المللی، از اهمیت والایی برخوردار است.

استان البرز

‌غفور قاسم‌پور فرماندار کرج در نشست تبیین بایدها و نبایدهای قانونی تبلیغات در جمع نامزدهای شهرهای اقماری اظهار داشت: تبلیغات شوراها بمدت 7 روز است و روز پنجشنبه 27 خردادماه 24 ساعت پیش از آغاز فرایند انتخابات،زمان قانونی تبلیغات به پایان می‌رسد.

وی  افزود:  تمامی جزئیات و موارد قانونی در تبلیغات بین افراد توزیع شده است و رنگ بندی شهرها در شرایط کرونا نحوه تبلیغات را مشخص نموده است.فرماندار کرج با بیان اینکه در  داوطلبان شورای شهر در هر منطقه فقط مجاز به دایر کردن یک ستاد تبلیغاتی هستند، بیان کرد: ابعاد آثار تبلیغاتی در سطح شهر نباید بیش از 100 در 70 سانتی متر باشد در غیر این صورت امحاء می‌شود.

معاون استاندار البرز با اشاره به تأکیدات دادستان عمومی و انقلاب استان البرز مبنی بر شناسایی و رصد گردانندگان کانال‌های خبری در استان خاطر نشان کرد: تخریب رقبا و تخلفات تبلیغاتی در فضای مجازی پایش می‌شود.

وی ضرورت رعایت اخلاق مداری در تبلیغات نامزدها را نیز مورد تأکید قرار داد و گفت: پاره و معدوم سازی بنرهای تبلیغاتی رقبا یکی از بی اخلاقی‌هایی است که همواره شاهد آن بوده ایم و این قبیل حرکات زیبنده نامزدهایی که قصد ورود پارلمان شهری را دارند نیست.

معاون استاندار با بیان اینکه در این دوره به جد با تخلفات انتخاباتی و تبلیغاتی برخورد می‌شودمتذکر شد:  در شهرهای اقماری نمایندگان فرماندار از کرج انتخاب شده اند تا با نهایت بیطرفی و بدون جانبداری، انتخابات شوراها در این شهرها برگزار شود.

استان قزوین

‌محمد شفیعی فرماندار قزوین ‌در نشست هماهنگی نامزدهای انتخابات شورای شهر قزوین که با حضور رئیس ستاد انتخابات استان قزوین در سالن اجتماعات شهید مسعود امامی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: با انصراف 31 داوطلب از 114 دواطلب احراز صلاحیت‌شده در ششمین دوره انتخابات شورای شهر 83 کاندیدا برای تصدی 9 کرسی شورای شهر قزوین رقابت می‌کنند. 

وی اضافه کرد: انتخابات شورای شهر قزوین فقط به صورت الکترونیکی و دیجیتال برگزار شده و برپایی انتخابات در شهرهای اقماری قزوین از جمله سلطان‌آباد و محمودآباد به صورت سنتی و دستی برگزار می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان قزوین زمان اعلام نتایج انتخابات شوراهای اسلامی استان قزوین را بعد از اتمام شمارش آرای ریاست‌ جمهوری عنوان کرد و گفت: از 31 مرحله طراحی‌شده برای برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان قزوین 27 مرحله با موفقیت به پایان رسیده و فقط انجام 4 مرحله را پیش رو داریم.

شفیعی زمان نهایی تبلیغات شوراهای اسلامی شهر در استان و شهرستان قزوین را ساعت 24 روز 26 خردادماه دانست و ادامه داد: همچنین نامزدهای ریاست جمهوری تا ساعت 7 صبح روز پنجشنبه 27 خردادماه وقت دارند که تبلیغات رسمی و غیررسمی خود را به مردم شریف قزوین ارائه کنند.

استان سمنان

حبیب‌الله خجسته‌پور، رئیس ستاد انتخابات استان سمنان گفت: 519 هزار و 540 شهروند استان واجد شرایط رأی دادن هستند که از این تعداد 262 هزار و 817 نفر مرد و 256 هزار 723 نفر زن هستند.وی افزود: 10 هزار و 906 رأی اولی در استان واجد شرایط شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال 1400 هستند.رئیس ستاد انتخابات استان سمنان از آغاز تبلیغات نامزدهای ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان سمنان از روز 20 خردادماه در استان سمنان همزمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: تبلیغات داوطلبان انتخابات شوراها تا بیست و چهار ساعت قبل از روز انتخابات، ساعت 7، پنج‌شنبه بیست و هفتم خرداد ادامه دارد.

خجسته‌پور بیان کرد: در ششمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر از مجموع 21 شهر 625 نفر داوطلب بودند که 89 درصد تأیید صلاحیت شدند.وی خاطرنشان کرد: در انتخابات شوراهای روستاها هم در 307 روستای استان سمنان دو هزار و 240 نفر داوطلب بودند که صلاحیت 98 درصد آن‌ها تأیید شد.رئیس ستاد انتخابات استان سمنان بیان کرد: در آستانه برگزاری انتخابات بیست و هشتم خرداد، روند برگزاری جلسه‌های آموزشی ناظران و بازرسان انتخاباتی در استان سمنان ادامه دارد.

استان البرز

 حسن مددی ‌‌دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز  در  حاشیه نشست توجیهی و تبیینی قوانین انتخابات در جمع نامزدهای شورای شهر کمالشهر و گرمدره ، اظهار داشت: شورای شهر  و روستاعرصه خدمت است و باید این زمینه تلاش شبانه روزی برای خدمت به مردم انجام شود.

وی افزود: اگر هدف از ورود به این عرصه برای بهره مندی مالی و کسب قدرت باشد خسارت‌های جبران ناپذیری را بدنبال دارد. به افرادی خاص برای کسب قدرت، رانت اقتصادی و ثروت متوسل گردیدند.دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با بیان اینکه برخی شورای شهر را محلی برای کسب امتیاز، رانت و وِیژه خواری تصور می کنند،بیان کرد:برای چنین افرادی که شورا را محلی برای منفعت طلبی شخصی تصور کردند  پرونده‌های قضایی تشکیل شده و محکومیت صادر گردیده است و این روند تمامی ابعاد زندگی افراد را تحت شعاع خود قرار داده است.

مددی با اشاره به ظرفیتی که در فضای مجازی برای تبلیغات نامزدها فراهم شده است ، گفت: افراد باید برای معرفی تخصص و سوابق اجرایی خود از این فضا استفاده کنند و در جهت تخریب رقبا سوء استفاده نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *