امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-01
اشتراک گذاری:

کتابت قرآن توسط ۱۶۷ مددجوی زندان قزلحصار

مدیر زندان قزلحصار کرج گفت: به مناسبت اعیاد شعبانیه ۱۶۷ مددجوی این زندان توانستند در یک روز قرآن کریم را کتابت کنند.

به گزارش ایکنا از البرز به نقل از روابط عمومی زندان قزلحصار، اشکان کمالی، مدیر زندان قزلحصار کرج اظهارکرد: با اقدامات فرهنگی مختلف زمینه برای گسترش معارف دینی و قرآنی در بین زندانیان فراهم‌شده و اکنون بیش از ۴۵ مددجوی این زندان موفق به حفظ یک جزء تا کل قرآن کریم هستند.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر روزانه به طور متوسط ۶۵۰ مددجوی این ندامتگاه در کلاس‌های آموزش قرآن حضور مستمر دارند، گفت: از بین این مددجویان دو نفر حافظ کل قرآن، یک مددجو حافظ ۲۰ جزء، دو مددجو حافظ ۱۰جزء ، پنج مددجو حافظ پنج جزء، ۱۰ مددجو حافظ سه جزء و ۱۵ مددجو حافظ یک جزء قرآن کریم هستند.

کمالی با توضیح اینکه مددجویان در دارالقرآن‌های این ندامتگاه آموزش‌های علوم قرآنی در رشته‌های حفظ، مفاهیم، اذان، تواشیح، قرائت و تجوید را فرامی‌گیرند، افزود: به مناسبت اعیاد شعبانیه ۱۶۷ مددجوی این زندان توانستند در یک روز قران کریم را کتابت کنند.

وی با اشاره به اینکه این ندامتگاه دارای چهار دارالقرآن است که مددجویان از آن برای فعالیت‌های قرآنی استفاده می‌کنند، گفت: این آموزش‌ها نوعی آینده‌نگری با دیدگاه اصلاح‌گرایانه است زیرا تقویت اعتقادات مددجویان در ساختن دوباره زندگی و تلاش برای جبران فرصت‌های از دست رفته را به همراه دارد و فراهم‌کردن زمینه کسب علوم و معارف علوم قرآنی راه مناسبی برای اصلاح رفتارهای مددجویان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *