امین، امانت‌دار وقت شما...1403-01-30
اشتراک گذاری:

واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال در شهرستان بابل آغاز شد

دکتر مصطفی جوانیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مراکز بهداشتی با تماس تلفنی به خانواده‌های افراد بالای ۸۰ سال تزریق واکسن را انجام خواهند داد. 

وی اولویت بندی تزریق این دوره از واکسیناسیون کرونا را بر اساس مرحله سنی دانست و گفت: بعد از اتمام تزریق واکسن در افراد بالای ۸۰ سال، به تدریج واکسن برای سنین پنج سال پایین‌تر تزریق خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل از مردم خواست تا از حضور سرخود به مراکز واکسیناسیون خودداری کنند و اظهار داشت: مراکز بهداشت با متقاضیان اولویت دار تماس گرفته و زمان دقیق تزریق واکسن را به فرد اعلام خواهند کرد.

جوانیان گفت: این واکسن ها وارداتی هستند که وزارت بهداشت در اختیار دانشگاههای علوم پزشکی قرار می دهد تا بر اساس اولویت بندی‌های اعلام شده از سوی این وزارتخانه واکسیناسیون گروه های هدف انجام شود.

وی همچنین سطح رعایت پروتکل های بهداشتی را با نقطه ایده آل فاصله دار توصیف کرد و گفت: هر چند که رعایت پروتکل ها در بین مردم بهتر شده است ولی هنوز با وضعیت ایده آل برای کنترل و مدیریت پاندمی فاصله زیادی دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل همچنین افزود: امیدواریم با رعایت اصول بهداشتی و با انجام واکسیناسیون که بتدریج شروع شده ما بتوانیم هر چه زودتر این بیماری را کنترل کنیم.

تاکنون هشت هزار ۲۸۱ واکسن کرونا به گروه های هدف در بابل تزریق شد.

طی ۲۴ ساعت گذشته تاکنون تعداد ۴۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل بستری و به همین تعداد بیمار مبتلا به کووید ۱۹ از بیمارستان مرخص شدند که آمار کل بستری این بیماران در بابل به ۲۷۱ نفر رسیده است.

همچنین تعداد ۵۱ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های بابل بستری می باشند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *