امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-15
اشتراک گذاری:

هیئت نظارت بر انتخابات شوراها طبق قانون عمل می‌کند

محمد قالیباف

به گزارش خبرنگار مهر، حسن محمدیاری در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی درباره بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای شهر و روستا اظهارداشت: در حال حاضر شاهدیم که بررسی صلاحیت تعداد زیادی از کاندیداهای انتخابات شوراهای شهر و روستا که قبلا تأیید صلاحیت شده بودند، مجددا در حال بررسی است که این موضوع برخلاف قانون است.

نماینده مردم تالش در مجلس تصریح کرد: اقدامات هیئت نظارت بر انتخابات شوراها نباید نافی نظر هیئت مرکزی انتخابات باشد و همچنین طبق قانون اساسی نظارت استصوابی مختص شورای نگهبان است و سایر مراجع نباید در این باره نظر دهند.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر، گفت: صبح امروز با حمیدرضا کاظمی رئیس هیئت نظارت مرکزی بر انتخابات شوراهای شهر و روستا جلسه داشتیم و همکاران قطعا در این هیئت بر اساس قانون عمل می کنند و حتما هر گونه ردصلاحیت باید بر اساس اسناد و مدارک دستگاه های ذیربط باشد.

وی با انتقاد از حاشیه هایی که درباره ردصلاحیت تعدادی از داوطلبان انتخابات شوراهای شهر و روستا به وجود آمده است، گفت: این موضوع امروز بررسی شد و نسبت تعداد رد صلاحیت شدگان به ثبت نام کنندگان کمتر از ۱۵ درصد در کل کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *