امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-16
اشتراک گذاری:

نیروهای مسلح در کل کشور قوی‌‌ترین جایگاه قرآنی را دارند

رئیس ستاد عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح کشور گفت: نیروهای مسلح در کل کشور قوی‌‌ترین جایگاه قرآنی را دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حجت‌الاسلام عبدالعلی گواهی امروز در دیدار جمعی از فعالان قرآنی نیروهای مسلح اظهار داشت: در حال حاضر مجموعه نیروهای مسلح در کل کشور قوی‌‌ترین جایگاه قرآنی را دارد.

وی افزود: کارکنان وظیفه از مهمترین ارکان آمادگی دفاعی و رزمی نیروهای مسلح محسوب می‌شوند و از این منظر جایگاه سرباز نیز با اهمیتی بوده و استفاده بهینه از خدمت وظیفه عمومی همواره باید مورد توجه نیروهای مسلح قرار بگیرد.

رئیس ستاد عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح کشور با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری بیان کرد: معظم له می‌‌فرمایند به‌منظور غنی‌سازی و ارتقاء کیفیت در سربازان قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان در نیروهای مسلح تشکیل شده که در این راستا سربازان در زمان ورود به خدمت مقدس برای مهارت آموزی ثبت نام کرده و پس از مشاوره و مصاحبه از سوی متخصصان، براساس علاقه و استعداد، به کلاس‌ها معرفی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در مجموعه نیروهای مسلح کارهای بزرگ و ویژه‌ای در بخش قرآنی صورت گرفته که علاوه بر آموزش قرآن، بخش‌هایی که مربوط به زیر مجموعه قرآنی است، در پادگان به صورت مرتب و منظم به نیروهای مسلح آموزش داده و آزمون گرفته می‌شود.

گواهی بیان کرد: در مجموعه نیروهای مسلح به غیر از روحانیون، برای سایر اقشار و خانواده‌ها و فرزندان آنان نیز آموزش مفاهیم، تفسیر به صورت ویژه انجام می‌گیرد تا قرآن در بدنه نیروهای مسلح جای بگیرد.

وی تصریح کرد: بیشتر سربازان وظیفه پیش از ترخیص شدن از خدمت سربازی به دلیل آموزش‌های فشرده قرآنی، به عنوان بهترین قاری و تربیت مربی معرفی می‌شوند.

گواهی با بیان اینکه یکی از معجزات قرآن که در طول تاریخ نیز اثبات شده است، خود مواظبتی قرآن از خود است، گفت: یکی دیگر از اعجاز قرآن این است که برخلاف سایر کتاب‌های آسمانی هیچ تحریفی در آن صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: از بارزترین برکات جمهوری اسلامی همین آموزش قرآن در مجموعه نیروهای مسلح است که تاکنون این برنامه‌ها به نحو احسن صورت گرفته است.

رئیس ستاد عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح کشور با بیان اینکه قاریان کشور در میان سایر کشورها در قرائت قرآن بی‌نظیر هستند، اظهار داشت: قاریان کشورمان چندین سال است که در مسابقات بین‌المللی اوقاف که در ایران برگزار می‌شود، بهترین و بالاترین رتبه را کسب می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در همه حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در جامعه امروز ضروری بوده و بنابراین این فریضه با اهمیت‌تر و با عظمت‌تر از جهاد محسوب می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *