امین، امانت‌دار وقت شما...1403-01-10
اشتراک گذاری:

مهم‌ترین چالش فعالیت‌های قرآنی مردمی/ جوانان با آموزه‌های قرآن آشنا نیستند

مدیر مؤسسه قرآنی «یاسین آل طاها» مهم‌ترین چالش فعالیت‌های قرآنی مردمی را اقبال کم خانواده‌ها دانست و گفت: اگر خانواده‌ها به سمت قرآن جذب شوند، قطعاً این نوع فعالیت‌ها رونق می‌یابد.

به گزارش ایکنا مؤسسه قرآنی «یاسین آل طاها» یکی از مؤسسات قرآنی شیراز است که در عرصه تربیت حافظان قرآن آن هم به صورت جزء به جزء فعالیت می‌کند و طی ۱۴ سال فعالیتش تاکنون توانسته حافظان خوبی را در این عرصه تربیت کند.

صغرا حاصلی، مسئول این مؤسسه به خبرنگار ایکنا گفت: از سال ۷۹ تاکنون فعالیت قرآنی خود را آغاز کرده‌ام اما با عنوان مؤسسه فعالیتی نداشتم تا اینکه از سال ۸۶ از سازمان تبلیغات اسلامی مجوز مؤسسه قرآنی را اخذ کردم.

وی با یادآوری اینکه تخصص این مؤسسه در زمینه تربیت حافظان قرآن است، افزود: تربیت حافظان قرآن را به صورت جزء به جزء انجام می‌دهیم البته در کنار آن هم مهد قرآن را برای کودکانی که هنوز به دبستان نرفته‌اند راه‌اندازی کرده‌ایم.

حاصلی با اشاره به شیوع کرونا گفت: در ایام شیوع کرونا فعالیت‌های خود را در بستر فضای مجازی دنبال کردیم حتی مهد قرآن هم به صورت مجازی فعالیت می‌کند و البته زمانی که اجازه فعالیت‌های حضوری صادر شد فعالیت خود را در مسجد دنبال می‌کنیم.

این پیشکسوت قرآنی فارس، مهم‌ترین چالش فعالیت‌های قرآنی مردمی را اقبال کم خانواده‌ها نسبت به این فعالیت‌ها دانست و گفت: اگر خانواده‌ها به سمت قرآن جذب شوند، قطعاً این نوع فعالیت‌ها رونق می‌یابد. اما امروزه جوانان ما با آموزه‌های قرآن هیچ آشنایی ندارند و تنها از قرآن روخوانی به آنان آموزش داده‌اند، لذا باید تمهیداتی اندیشیده شود تا آموزه‌های قرآن را به نسل جوان منتقل کنیم و تنها به دنبال برگزاری کلاس‌های روخوانی نباشیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا تاکنون تسهیلات یا کمک هزینه‌ای از سوی ادارات دریافت کرده‌اید، گفت: خیر تنها سال گذشته یک میلیون تومان تسهیلات کرونایی از سوی اتحادیه تشکل‌های قرآنی دریافت کردیم که این بودجه هم به تمام مؤسسات قرآنی اعطا می‌کردند.

حاصلی با بیان اینکه اگر بودجه‌های مناسبی به فعالیت‌های مردمی اختصاص یابد قطعاً کیفیت و کمیت این نوع فعالیت‌ها هم ارتقا خواهد یافت، به بیان برخی از درخواست‌هایش از مسئولان اشاره کرد و گفت: از سال ۸۶ تاکنون درخواست‌های خود را به مسئولان بیان کرده‌ام اما همکاری قابل قبولی برای تحقق این خواسته‌ها صورت نگرفته است.

مدیر مؤسسه قرآنی «یاسین آل طاها» با بیان اینکه بودجه‌های خود را از طریق درآمد مؤسسه و کمک‌های مردمی تأمین می‌کنیم، گفت: متأسفانه همکاری چندانی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی و ارشاد صورت نمی‌گیرد و تنها نامی از آنان را یدک می‌کشیم وگرنه کار خود را از قبل انجام می‌دادیم البته در طرح‌های خاصی مانند طرح تربیت معلم با شرایط خاص بودجه‌هایی از سوی این ادارات تخصیص می‌یابیم اما به دلیل اینکه امکانات مناسبت نداشتیم نتوانستیم از این طرح استفاده کنیم.

وی همچنین در پاسخ به اینکه آیا طی ۲۱ سال فعالیت قرآنی از بیمه فعالان قرآنی هم استفاده کرده‌اید، گفت: خیر هیچ‌گاه از این بیمه استفاده نکردم چون بیمه تحت تکفل همسرم را دارم و نیروهایم هم از بیمه دیگری استفاده می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *