امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-10
اشتراک گذاری:

قرار نهایی پرونده توزیع مرغ‌های آلوده به‌زودی صادر می‌شود

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: درباره توزیع مرغ‌های آلوده پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شده و رو به اتمام است و به‌زودی قرار نهایی صادر می‌شود.

به گزارش بلاغ، حجت الاسلام محمدصادق اکبری در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه در پاسخ به سوال خبرنگار بلاغ در خصوص سیاست و برنامه دستگاه قضا در خصوص مابقی ذرت‌های آلوده در بنادر سه گانه مازندران اظهار کرد: رئیس قوه قضاییه طی یکی دو سال اخیر وورد جدی به حوزه بنادر داشتند، هدف از این وورد هم شناسایی نقاط ضعف و رویه‌های غلط در این بخش است و سفر اخیر به استان هم از این باب صورت گرفت.

فرآیند کار در بنادر و اموال تملیکی اصلاح شود

وی افزود: امید می‌رود در پی این سفر فرآیند کار در بنادر و اموال تملیکی، اصلاح شود تا این فرآیند اصلاح نشود ممکن است شاهد این اتفاقات باشیم.

رئیس کل دادگستری مازندران تاکید کرد: حسب دستور رئیس قوه موضوع بنادر را با حساسیت دنبال می‌کنیم و ضمن تشکیل جلسه ضرب الاجل هایی صادر شد از جمله تخلیه ذرت امیرآباد و روغن بندر نوشهر بود بحث ذرت در نوشهر انجام شده و ظرف چند روز آینده تخلیه و تعیین تکلیف آن انجام خواهد شد.

این مسئول تصریح کرد: ما از دادستان های سه شهر بندری خواستیم که ماهانه ضمن بازدید از بنادر با مدیران جلسه داشته باشند تا رسوبی نداشته باشیم و موانع در این رابطه مرتفع شود.

اکبری متذکر شد: این موضوع تنها مرتبط با بنادر جنوبی نیست و امیدواریم با اصلاح فرآیند های لازم دیگر شاهد اینگونه موارد نباشیم.

*قرار نهایی پرونده توزیع مرغ‌های آلوده صادر می‌شود

رئیس دستگاه قضای مازندران در پاسخ به سوال خبرنگار بلاغ در خصوص آخرین وضعیت پرونده توزیع مرغ‌های آلوده، اعلام کرد: پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شده و پرونده رو به اتمام است و به زودی قرار نهایی صادر خواهد شد.

این مسئول در پاسخ به سوال خبرنگاران در بحث حجاب و عفاف گفت: تمامی دستگاه‌های متولی مسئولیت دارند و باید به وظایف شان عمل کنند و تمامی ترک فعل‌ها در دستگاه قضا جرم تعریف نشده است و قطعا با آن دسته از جرایمی که تعریف شده است مماشاتی نمی‌کنیم.

اکبری ادامه داد: در سال گذشته از تمامی دستگاه‌ها بازدید بعمل آمده و تذکرات لازم داده شده است، ضمن اینکه در تمامی دادگاه های استان شعب ویژه رسیدگی به موضوع حجاب و عفاف تشکیل شده است و احکام نیز صادر شده است.

رئیس دستگاه قضا مازندران عنوان کرد: ما در خصوص عرضه لباس های نامتعارف نیز احکامی داریم که اعمال مجازات در خصوص متخلفان انجام می‌گیرد.

*پلمب ۱۸۰ واحد صنفی در حوزه حجاب و عفاف

این مسئول ادامه داد: باید در حوزه حجاب و عفاف، قوانین نیز اصلاح شود و در کنار این مسئله، دادگستری مازندران در حوزه پیشگیری نیز اقدامات فراوانی انجام داده است و اماکنی که حجاب را رعایت نکردند با دستور قضایی پلمب و روند این اماکن اصلاح شده است.

اکبری افزود: بیش از ۵ هزار بازدید از اماکن تجاری در حوزه حجاب و عفاف صورت گرفت که سبب پلمب ۱۸۰ واحد صنفی شد.

وی در پاسخ به این سوال که بازدارنده نبودن قوانین در پیشگیری از تخلفات، عنوان کرد: از لحاظ علم قانون جزا اولا هرچه فاصله جرم تا مجازات کمتر باشد بازدارندگی بیشتر است، لذا پرهیز از اطاله دادرسی یک اصل است و دوم در خصوص اینکه آیا قوانین بازدارنده است یا نیست باید گفت اینکه شاید برخی قوانین تناسبی با زمان حال ندارند و باید به روز رسانی شوند بله درست است و بپذیریم اصلاح قوانین کمی زمان‌بر است.

*زندانی سیاسی در مازندران نداریم

رئیس کل دادگستری مازندران گفت:هیچ زندانی مربوط به اغتشاشات سال گذشته در زندان‌های مازندران نداریم همه پرونده‌ها با دقت بالا رسیدگی شده و با عفو رهبری آزاد شدند.

این مسئول ادامه داد: همه مراحل رسیدگی طی شده است و از مقام معظم رهبری سپاسگزاریم که دستور عفو را صادر کردند، مردم مراقب باشند نباید در زمین دشمن بازی کنند و مراقب توطئه‌های دشمنان باشیم. مردم مطالباتشان را از طریق قانونی پیگیر باشند و حتما رسیدگی می‌شود.

حکم قاتل آیت‌الله سلیمانی در مرحله اقدام دادنامه است

اکبری تصریح کرد: برای عامل شهادت آیت الله سلیمانی ۱۷ روز پس از این جنایت کیفرخواست صادر و با توجه به اقرار صریح متهم کمتر از۴۵ روز حکم قصاص نفس صادر شد

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: این حکم اکنون در مرحله اقدام دادنامه است و اگر به این حکم اعتراض کنند به دادگاه دیوان عالی کشور ارجاع خواهد شد.

*آخرین وضعیت پرونده شورای شهر ساری

به گزارش بلاغ، محمد کریمی دادستان مرکز مازندران در خصوص ورود دستگاه قضا در مقوله محیط زیست، زباله و زمین‌خواری، پاسخ داد: در سال گذشته بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی ملی به حقوق بیت المال بازگردانده شد.

وی افزود: هشت نقطه پسماند در استان جانمایی و در حال انجام است و دستگاه قضا در حوزه نیروگاه ساری و نوشهر ورود کرده که در حوزه ساری کمبود نقدینگی عامل کندی روند اجرای پروژه است؛ البته در خصوص بابل نیز ضرب الاجل یکساله داده شد.

دادستان مرکز مازندران تاکید کرد: چالش زباله در مازندران جدی است و با هرگونه قصور برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وی در خصوص پرونده ذرت های آلوده گفت: در سفر رئیس دستگاه قضا مقدمات انجام شده، تسریع شد؛ یک محموله در بندر امیرآباد ۲۹۰۰ تنی که تعیین تکلیف شد و یک محموله دیگر با  بیش از ۳ هزارتن در بندر نوشهر  در دست بررسی و تعیین تکلیف است.

این مسئول اظهار کرد: بسیاری از مدیرانی که عزل می‌شوند و جایگزینی برایشان می‌آید یقین بدانید که بسیاری از این عوامل با پیگیری‌های دستگاه قضا صورت گرفته است.

*احضار دو مدیر در پرونده آرد

کریمی در خصوص چرایی اطاله بررسی پرونده غلات در مازندران، تاکید کرد: بجز نیروی انسانی پروسه و تشریفات اداری در این حوزه نیز از علل تاخیر در صدور مجوز ترخیص و رسیدگی است.

وی افزود: تمام افراد بازداشت شده اغتشاشات اخیر با دستور عفو مقام معظم رهبری، تعیین تکلیف شدند و هیچ زندانی در استان مازندران در این خصوص نداریم.

دادستان مرکز مازندران در خصوص پرونده آرد، گفت: حدود ۱۵ هزار کیسه آرد معادل ۶۰۰ تن حواله صوری برای نانوایان صادر می شد که هفت نفر مورد تعقیب قرار گرفتند و احضاریه برای دو مدیر صادر شده است.

 کریمی در پاسخ به آخرین وضعیت پرونده شورای شهر ساری گفت: این پرونده اصلا در استان مازندران نیست و دو سال قبل به استان تهران منتقل شده است و در حوزه دادگستری مازندران مطرح نیست.

منبع: بلاغ مازندران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *