امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-18
اشتراک گذاری:

فیلتر شکن های رایگان به اطلاعات گوشی دسترسی دارند

_مرکز ماهر موضوع حمله بدافزاري در پوشش يک فيلترشکن که با سوءاستفاده از ناآگاهي کاربران موبايل در حال انتشار است را تاييد کرد.

مرکز مديريت امداد و هماهنگي عمليات رخدادهاي رايانه اي (ماهر) در اطلاعيه اي اعلام کرد: مطالب انعکاس يافته در رسانه‌ها و مشاهدات در فضاي سايبري کشور حاکي از آن است که بدافزاري در پوشش يک فيلترشکن با سوءاستفاده از ناآگاهي کاربران سيستم عامل اندرويد در حال انتشار است که اين موضوع تاييد مي شود.

مرکز ماهر با تاييد اين موضوع، درباره مدل اين حمله بدافزاري توضيح داد: تحليل‌هاي فني روي کد مهاجم نشان مي‌دهند که حمله اين بدافزار، با دريافت يک پيامک فريبنده که مدعي ارائه فيلترشکن از طريق يک آدرس وب است، آغاز مي‌شود. با کليک کردن کاربر روي لينک مذکور، بدافزار روي تلفن قرباني دانلود مي‌شود.

درهمين حال از کاربر در زمان نصب فيلترشکن، مجوز دسترسي به مواردي از جمله فهرست مخاطبين و خدمات پيامک اخذ مي‌شود. در ادامه بدافزار، لينک انتشار خود را براي تمام افراد موجود در فهرست مخاطبان ازطريق پيامک ارسال مي‌کند و پس از آن از فهرست مخاطبان حذف مي‌شود.

_جواد جهانشیری رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خراسان رضوی گفت: خطر استفاده از فیلترشکن‌های رایگان و فاقد تبلیغات به مراتب بیشتر از فیلترشکن‌های پولی و تبلیغاتی است، زیرا شرکتی که فیلترشکن را در ازای دریافت هزینه به کاربران ارایه می‌دهد هزینه زیادی برای ایجاد، نگهداری و همچنین تبلیغات آن پرداخت کرده است، اما محل تامین هزینه‌های فیلترشکن‌های رایگان مشخص نیست.

مرکز ماهر به کاربران توصيه کرد که براي پيشگيري از اين حمله و حملات مشابه از دانلود و نصب برنامه‌هاي خارج از بازارهاي اپليکيشن معتبر پرهيز کنند و در زمان نصب برنامه‌ها به دسترسي‌هاي تقاضا شده از سوي آن‌ها دقت بيشتري داشته باشند.

به کارگيري برنامه‌هاي ضد ويروس روي تلفن‌هاي همراه و تهيه پشتيبان از اطلاعات ارزشمند نيز به عنوان يک سياست کلي در مقابله با بدافزارها توصيه مي‌شود.

#مرکز_فضای_مجازی_استان_مازندران

#فیلترشکن_رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *