امین، امانت‌دار وقت شما...1403-01-09
اشتراک گذاری:

عزاداری ۵۰۰ هیات مذهبی مازندران در فضای مجازی

مسئول تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران گفت که برنامه عزاداری ۵۰۰ هیات مذهبی استان امسال با توجه به شرایط کرونایی و لزوم رعایت پروتکل‎های بهداشتی در ماه محرم در فضای مجازی برگزار می‌شود .

به گزارش پیک نکا، سید کریم صادق نیا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود که این هیات ها برنامه هایشان را در گروه های تلگرامی و واتس آپ پخش می کنند.

وی بارگذاری و پخش سخنرانی پیرامون قیام عاشورا با عنوان ” منبر ۲ دقیقه ای ” ، محتوا پیرامون این واقعه ، ذکر احادیث و روایات و مداحی را بخشی از عزارداری این هیات ها در فضای مجازی معرفی کرد.

وی با اعلام این که مازندران یکهزار و ۸۰۰ هیات مذهبی دارد ، گفت که بقیه هیات ها بر اساس پروتکل های بهداشتی ابلاغی در خصوص ماه محرم برنامه هایشان را اجرا می کنند که از جمله آن سخنرانی یک ساعته در فضای مساجد ، تکایا ، سینه زنی با رعایت فاصله ۲ متری و ممنوعیت توزیع نذورات و پذیرایی در این محافل است.

صادق نیا همچنین از فعالیت سه هزار و ۸۰۰ مداح در مازندران خبر داد و گفت که ۲ هزار و ۹۰۰ تن از این مداحان سامانه طوبی ثبت نام شده اند و بیشتر آنها نیز از طریق فضای مجازی فعالیت های ماه محرم خود را در کانال های این شبکه ها انجام می دهند .

برگزاری مراسم عزاداری در فضای باز با رعایت دستورالعمل بهداشتی یکی از  ضوابط است که باید رعایت شود و در صورت ضرورت، برگزاری مراسم عزاداری در فضای سرپوشیده باید دارای شرایط بهداشتی و مدیریتی باشد یعنی در فضای سرپوشیده با نصب تهویه مناسب و با یک چهارم ظرفیت فقط سخنرانی و روضه خوانی کوتاه حداکثر یک ساعت قابل اجرا است و  مراسم سینه زنی و زنجیرزنی آن هم با زنجیر شخصی فقط در فضای باز باید انجام شود علاوه بر این دسته روی عزاداران نیز ممنوع است .

الزام به استفاده مستمر عزاداران از ماسک ، ضدعفونی محل قبل و بعد از برگزاری مراسم و علامت گذاری مکان استقرار هر یک عزاداران با فاصله ۲ متری از هر طرف را از دیگر ضوابط عزاداری ماه محرم امسال است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *