امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-01
اشتراک گذاری:

حرکت هیات‌های مذهبی مازندران بر مدار پروتکل‌های کرونایی

مسئول تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: با توجه به محدودیت‌های کرونایی و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم عزاداری محرم ، در بازدید های صورت گرفته تمامی هیات‌های مذهبی استان بر اساس پروتکل‌ها اقدام کردند.

سید کریم صادق‌نیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از اول ماه محرم تا شب گذشته و دهمین شب این ماه تیم‌های بازرسی اداره کل تبلیغات اسلامی ، بهداشت ، صنعت ، نیروی انتظامی و سپاه با حضور در مساجد ، تکایا و حسینیه ها وضعیت انجام مراسم‌های مذهبی را نظارت و کنترل کردند. 

وی ادامه داد : در این مدت بیش از ۸۰۰ مورد بازرسی از امکان برگزاری مراسم عزاداری انجام شد که خوشبختانه تمامی برنامه های عزاداری با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی انجام شده و تخلفی مبنی بر نادیده گرفتن پروتکل ها دیده نشد. 

مسئول تشکل های دینی مازندران برگزاری مراسم عزاداری در فضای باز با رعایت دستورالعمل بهداشتی، عزاداری در فضای سرپوشیده با نصب تهویه مناسب و با یک چهارم ظرفیت فقط سخنرانی و روضه خوانی کوتاه حداکثر یک ساعت را از جمله نکات و پروتکل های بهداشتی است که برای هیات های مذهبی در نظر گرفته شد .

وی الزام به استفاده مستمر عزاداران از ماسک ، ضدعفونی محل قبل و بعد از برگزاری مراسم و علامت گذاری مکان استقرار هر یک عزاداران با فاصله ۲ متری از هر طرف را از دیگر ضوابط عزاداری ماه محرم امسال برشمرد و ادامه داد : در بازدید از تکایا و مساجد بسیاری از هیات مذهبی فراتر از این خواسته ها اقدامات لازم را انجام دادند .

صادق نیا اضافه کرد : نصب دستگاه ضدعفونی در ورودی مساجد و تکایا ، ضدعفونی کفش ها و استفاده از تب سنجی مواردی بود که بسیاری از هیات های مذهبی خارج از وظایف پروتکلی مبادرت به انجام آن کرده اند. 

وی اجرای برنامه های عزاداری امام حسین (ع) در ماه محرم امسال را مطابق با پروتکل های بهداشتی و عالی توصیف کرد .

صادق نیا ادامه داد: در همین مدت اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران برای کمک به هیات های مذهبی استان ۵۳ هزار عدد ماسک رایگان در میان این مجموعه توزیع کرد.

مازندران یک هزار و ۸۰۰ هیات مذهبی دارد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *