امین، امانت‌دار وقت شما...1403-04-13
اشتراک گذاری:

صادرات کالاهای دانش بنیان مازندران به ۳۵ کشور افزایش یافت

قربانعلی نعمت زاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توسعه فناوری و تشویق و ترویج فناوران جوان و ایده های خلاق ماموریت های مهم شرکت دانش بنیان است.

وی خاطر نشان کرد: تولید ثروت عمومی از طریق شبکه سازی شرکت های دانش بنیان، نیاز سنجی و ایده پردازی و اجرای طرح های اقتصادی با حمایت از شرکت های فناور باجدیت از سوی مسئولان استان در دستور کار است.

رییس پارک علم و فناوری مازندران اضافه کرد: طرح های مهندسی، ثبت مالکیت معنوی تجاری سازی و انتقال فناوری در چشم انداز آینده و تبدیل پارک علم و فناوری مازندران به عنوان پارک بین المللی از اولویت هایی است که باجدیت در دست اجرا است.

نعمت زاده تصریح کرد: ساختن بستر قوی و مطمئن و سازنده برای فناوران جوان در مازندران یکی از رسالت های پارک علم و فناوری است که به طور حتم با برنامه ریزی منسجم برای تحقق آن تلاش خواهیم کرد.

وی با بیان این که، ۷۷ شرکت پیش رشد، ۱۷۲ شرکت رشد یافته و درحال رشد و ۷۴ شرکت پسا رشد دانش بنیان در مازندران فعال است، گفت: به طور عمده این شرکت ها در حوزه خدمات تجاری سازی، محصولات پیشرفته و دارویی، تجهیزات پزشکی نرم افزار و تکنولوژی در حال تولید کالا هستند.

نعمت زاده ادامه داد: اکنون چهار هزار و ۱۹۶ نفر در پارک علم و فناوری مازندران اشتغال دارند که از این تعداد ۱۷۶ نفر دارای مقطع دکتری هستند.

رییس پارک علم و فناوری مازندران تصریح کرد: یکی از هدف هایی که برای آن تلاش می کنیم افزایش صادرات کالاهای دانش بنیان است.

وی خواستار ورود جدی شرکت های دانش بنیان به بخش کشاورزی به عنوان محور اصلی توسعه مازندران شد و افزود : در سال جاری برای ورود شرکت‌های دانش بنیان به بخش کشاورزی برنامه داریم و در همین راستا هم حدود یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای افزایش تولید در بخش کشاورزی با محوریت نقش آفرینی شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا، مازندران با افزون بر سه میلیون و ۲۸۳ هزار نفر جمعیت و ۲۳ هزار و ۷۵۶ کیلومتر مربع وسعت، در مجموع حدود چهار درصد تولید ناخالص ملی ایران را به خود اختصاص داده که بهره گیری از چنین ظرفیت بسیار مناسب در جهت توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری جدید برای دولت سیزدهم از اهمیت بسزایی برخوردار است.

از سوی دیگر دغدغه های اقتصادی دولت آیت‌الله رئیسی، انگاره‌های ویژه‌ای را در مناطق مختلف کشور به وجود آورده و مازندران نیز به‌دلیل برخورداری از شرایط خاص اقتصادی و زیرساختی، این روزها نقش خاصی در تحقق برنامه جهش اقتصادی دولت سیزدهم با جذب سرمایه گذار ایفا می‌کند.

این دیار با مزیت‌های فراوان اقتصادی، طبیعی، گردشگری، تجاری و صنعتی در ماه‌های گذشته با اراده مسوولان ارشد استان و با پهن کردن فرش قرمز زیرپای سرمایه گذاران به عنوان محور رایزنی های فعالان اقتصادی برای سرمایه گذاری جدید تبدیل شده است.

اهمیت این سرمایه‌گذاری‌ها بیشتر از این حیث مورد توجه است که با توجه به ظرفیت های استان در حوزه‌های مختلف اقتصادی، تجاری، علمی و فناوری اعم از انرژی، ارتباطات و مخابرات، صنعت و بازرگانی، کشاورزی و دانشگاهی، فعالان اقتصادی می توانند با سرمایه گذاری های جدید روند توسعه این دیار را هموارتر کنند.

قرار گرفتن در مسیر راهبردی، موقعیت ویژه‌ای به مازندران داده و اهمیت و جایگاه سرمایه گذاری جدید از این حیث مورد توجه است که می توان باتوجه به بازارهای هدف صادراتی این تولیدات فرآوری شده را به کشورهای منطقه صادر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *