امین، امانت‌دار وقت شما...1403-01-09
اشتراک گذاری:

شروع بی سروصدا تبلیغات انتخابات شوراها/ واکنش رئیس هیات نظارت بر تایید صلاحیت ها

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  تبلیغات انتخاباتی شورا‌های اسلامی شهر از امروزپنجشنبه ۲۰ خردادماه آغاز شد و داوطلبان شورا به مدت هفت روز در عرصه تبلیغات با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

با انتشار اسامی نامزد‌های انتخابات شورا‌های اسلامی شهر در روز سه شنبه هفته جاری به صورت رسمی توسط فرمانداری‌ها نامزد‌های این دوره انتخابات شورا کد انتخاباتی خود را دریافت کردند نامزد‌ها از بامداد امروز تبلیغات خود را آغاز کنند.

تبلیغات انتخاباتی هفت روز ادامه خواهد داشت و در ساعت ۷ صبح روز پنجشنبه ۲۷ خردادماه به پایان می‌رسد.

هر شهر یک ستاد
حسن نژاد رییس ستاد انتخابات استان مازندران گفت: نامزد‌های شورا شهر و روستا می‌توانند یک ستاد در شهر و روستا داشته باشند، اما در شهر‌هایی که به چند منطقه تقسیم شده است داوطلبین در هر منطقه یک ستاد می‌توانند دایر کنند.

حسن نژاد افزود: سایز پوستر‌های تبلیغاتی نیز باید ۷۰ در ۱۰۰ سانتی متر باشد.

آماده سازی جایگاه‌های تبلیغات کاندیدا‌ها در سطح شهر

شهرداری‌های بیشتر شهر‌های استان با صدور اطلاعیه‌هایی همزمان با آغاز تبلیغات نامزد‌های ششمین دوره انتخابات شورای شهر، در راستای پیشگیری از آشفتگی و آلودگی بصری و رعایت زیبایی در سطح شهر، جایگاه‌هایی را برای تبلیغات محیطی نامزد‌ها در دو بخش ویژه تبلیغات ریاست جمهوری و تبلیغات شورای اسلامی شهر در نظر گرفتند.

آن‌ها از مسئولان ستاد‌های انتخاباتی نامزد‌ها خواستند برای معرفی کاندیدا‌های منتخب خود، از جایگاه‌های تبلیغاتی به نسبت مساوی درسطح شهر استفاده کنند.

شروع بی سروصدا تبلیغات انتخابات شوراها
مشاهدات خبرنگاران باشگاه خبرنگاران جوان از برخی شهرها نشان می دهد داوطلبان شوراها پوسترهای تبلیغاتی خود را بیشتر روی تیرهای چراغ برق، درختان بلوارهای پر تردد و حتی خودروهای شخصی نصب کردند و هنوز اقبالی به جایگاه های در نظر گرفته شده نشان ندادند.

همچنین برخلاف دوره‌های گذشته که از ۱۲ شب کاندیدا‌ها چراغ ستاد‌های خود را روشن می‌کردند و پوسترهای تبلیغاتی فراوانی در مکان های تردد نصب می شد در دوره جاری هنوز شور انتخاباتی در حوزه شورا‌ها شکل نگرفته است.

واکنش رییس هیات نظارت بر انتخابات مازندران در تایید صلاحیت برخی کاندیدا‌ها

مهدی سعادتی رئیس هیئت نظارت بر انتخابات مازندران که چند روز پیش همراه با ۲۰ عضو دیگر هیئت نظارت استعفا داده بود دیروز و همزمان با انتشار آگهی اسامی کاندیدا‌های تایید صلاحیت شده در شورای ششم شهر و روستا از سوی فرمانداری‌های استان به نحوه ارائه این لیست واکنش نشان داد.

سعادتی در این نامه خطاب به روسای هیات‌های نظارت شهرستان‌ها اعلام کرد

برابر نص صریح ماده ۵۳ قانون شوراها، فرمانداران و بخشداران موظفند پس از وصول نظریه هیات نظارت استانی آن تعداد از داوطلبانی را که صلاحیت آنان مورد تایید هیات‌های نظارت قرار گرفته است از طریق انتشار آگهی به اطلاع شهروندان و اهالی برسانند لذا برابر اطلاعات واصله برخی از فرمانداران و بخشداران بدون رعایت قانون فوق و لحاظ نمودن لیست تایید و رد صلاحیت شده هیات نظارت صرفا به استناد اسامی مندرج در سامانه وزارت کشور اقدام به انتشار آگهی اسامی داوطلبان نمودند در حالی که در اجرای ماده ۲۱ قانون و به استاناد توافق انجام شده وزارت کشور با هیات مرکزی نظارت در استان مازندران تنها در شهرستان ساری انتخابات به صورت الکترونیکی اجرا شده و در مابقی شهرستان‌ها کماکان انتخابات به صورت دستی اجرا می‌گردد لذا هیچ الزامی به انتشار آگهی توسط سیستم سامانه وزارت کشور نمی‌باشد

این اقدام خلاف قانون و فاقد وجاهت بوده و در اولین فرصت ضمن ارتباط با فرماندران و بخشدارت نسبت به اصلاح آگهی اقدام نمایند.


وعده‌ها مبتنی بر عقلانیت و قانون باشد
سعید یزدانی فرماندار شهرستان نوشهر در نشست با داوطلبان انتخابات شورای شهر نوشهر، پول و کجور گفت: هیچ جای قانون به داوطلبان اجازه نداده است تا باعث تضییع حقوق مردم و شهروندان شوند و بی شک تمام عملکرد‌های رصد و با متخلفان برخورد شدید و قانونی می شود.

او از داوطلبان خواست در چارچوب قانون حرکت کنند تا با یک انتخابات سالم به ساخت دیاری آباد کمک نمائیم.

رییس ستاد انتخابات شهرستان ادامه داد: داوطلبان با خواندن قانون وظایف شورا‌ها و قانون انتخابات و محدودیت‌های که وجود دارد، وعده‌های به مردم بدهند که واقعی و عقلانی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *