امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-15
اشتراک گذاری:

ریشه‌های تقصیر در حادثه متروپل و بررسی عملیات‌های روانی

? چه کسی بدهکاران را طلبکار کرد؟

?چه کسی مقصر اصلی حادثه متروپل است جز ابلاغ کننده لیست تَکرار ؟ کسی که با تبلیغات گسترده در تمام شهرها مهره‌های خود را کاشت. حافظه مردم به زمانی که شورای شهرها در تمام ایران رنگ اصلاحات را به خود گرفتند و متعاقبا شهردارها و عوامل مدیریت شهری مطلوب اصلاحات سرکار آمدند قد می‌دهد؟

? زمان حادثه پلاسکو که سیاست خارجی ایالات متحده حمایت از سرطان اصلاحات بود، شعارها فقط در ضدیت به یک طیف سیاسی خاص قرار داشت. اما الان که سیاست خارجی آمریکا ضدیت با کلیت نظام هست شعارهای معترضان حادثه متروپل کلیت نظام را هدف قرار گرفته است.‌ درحالی که در هیچ نقطه‌ای از عالم حوادثی با این حجم از تلفات انسانی را کسی به مسائل سیاسی ربط نداد.

? با کمی مطالعه بر روی هجمه‌های روانی ضد رقبای آمریکا میتوان مسائلی این چنینی را در تاریخ معاصر هم پیدا کرد. به عنوان مثال کدامتان می‌دانستید که حادثه چرنوبیل ( فاجعه قرن و الهام بخش بسیاری از فیلم‌ها ، سریال‌ها و بازی‌های ویدیویی) فقط و فقط بین ۳۱ تا ۵۴ نفر تلفات داشت؟ ( ۳۱ به گفته شوروی و ۵۴ به گفته سازمان ملل ) برخی کارشناسان در همان سال تخمین زدند که بعد از ۳۰ سال ممکن است این تلفات به ۴۰۰۰ نفر برسد که هیچ وقت همچین چیزی ثابت نشد .

? آیا حادثه ورزشگاه هیلزبور انگلیس با ۱۰۰ کشته و حادثه ساختمان میامی با ۱۶۰ کشته دستمایه مسایل ضد حکومتی شد ؟ یا فقط این مسایل در کشورهایی که رسانه‌های گروهی علیه آن هستند یافت می‌شود؟ معترضان خیابانی حادثه متروپل معاند نیستند بلکه تمام این‌ها از اثرات عملیات‌های رسانه‌ای بر اذهان است. رسانه‌هایی که اگر در انتخاباتی از شخص یا لیستی حمایت کنند همان از اسامی از صندوق‌های رای بیرون خواهد آمد .

? دیگر فاجعه‌ای بنام روحانی و لیست امید باید ثابت کرده باشد که رسانه از نان شب هم واجب‌تر است .

✍? محمدمهدی بابایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *