امین، امانت‌دار وقت شما...1403-01-10
اشتراک گذاری:

حمایت از طرح‌های نوآورانه در حوزه پسماندها و ماشین‌آلات کشاورزی

طرح‌های نوآورانه و کاربردی در حوزه پسماندها و ماشین‌آلات کشاورزی با هدف بهبود بهره‌وری از منابع خوراک دام جذب و حمایت می‌شود.
ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طی فراخوانی اعلام کرد که پذیرای طرح‌های نوآورانه شرکت‌ها، تیم‌های فناور، محققان و متخصصانی است که بتواند گره‌گشای تامین منابع خوراک دام از پسماندها و ماشین‌آلات کشاورزی است.
همه مجموعه‌های فناور و خلاق دعوت هستند تا با ارسال طرح‌های فناورانه و نوآورانه خود در این فراخوان مشارکت کنند و سهمی در بهبود بهره‌وری از منابع خوراک دام و رفع نیازهای فناورانه پسماندها و ماشین‌آلات کشاورزی داشته باشند.


محورهای این فراخوان در توسعه پایلوت شامل «توسعه فناوری مناسب استفاده از شاخه درخت خرما در تغذیه دام، نوآوری و بهبود ارزش غذایی، دخیره سازی و غیره»، «توسعه فناوری مناسب مصرف میوه و سرشاخه سمر در تغذیه دام»، «توسعه فناوری مناسب استفاده از پوسته سبز پسته در تغذیه دام» می شود.


همچنین «ارائه فناوری مناسب برداشت برگ و طوقه چغندر و انتقال به بیرون از مزرعه»، «ارائه فناوری مناسب برداشت بقایای ذرت دانه‌ای»، «ارائه فناوری مناسب جمع‌آوری و خردکن کاه برنج»، «ارائه فناوری مناسب برداشت یونجه»، «ارائه فناوری مناسب برای اصلاح مکانیزم چاپرهای برداشت ذرت علوفه‌ای» و «ارائه فناوری مناسب برای اصلاح هدکمباین گندم در کشت تاخیری توام گندم و ذرت علوفه‌ای» نیز محورهای این فراخوان در زمینه ماشین‌آلات است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *