امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-14
اشتراک گذاری:

حق انتخاب مردم باید متنوع باشد


رئیس حزب اتحاد ملت ایران اسلامی شعبه مازندران گفت : حضور نامزدهای مختلف از جریان‌های سیاسی به مردم حق تنوع انتخاب میدهد که این امر زمینه ساز انتخابات پرشور خواهد بود و به عبارتی برای تحقق مشارکت حداکثری حق انتخاب مردم باید متنوع باشد .

داود لطیفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در انتخابات ۲۸ خرداد حضور نامزدهای جناح های مختلف سیاسی می تواند تمامی سلیقه های سیاسی را به پای صندوق آرا بکشاند و مردم بر اساس نگاه‌های سیاسی خود نامزد مورد نظر خود را انتخاب کنند .

وی گفت :  در چارچوب قانون اساسی این امر امکان پذیر است و هر کسی که قانون اساسی و رهبری نظام را قبول دارد هم حق انتخاب شدن و هم حق انتخاب کردن دارد.

 لطیفی افزود :  هرچند شاخصه‌های تعیین صلاحیت برای شوراهای اسلامی ، خبرگان رهبری و ریاست جمهوری فرق می‌کند ، اما نامزدهایی که محکومیت کیفری ندارند و مراجع چهارگانه آنها را تایید کرده اند ، می توانند در معرض انتخاب شدن قرار گیرند.

نایب رئیس جبهه اصلاحات ایران در مازندران  همچنین بیان کرد : یکی از ممتازترین ویژگی‌های جمهوری اسلامی ایران این است که تمامی ارکان  نظام بر اساس انتخابات تعین می‌شوند و این جمهوریت باید همیشه پویا و سرزنده باقی بماند.

وی افزود :  اصلاح طلبان هم یکی از جریان های سیاسی در ایران هستند که در چهارچوب نظام فعالیت می کنند و برای پیروزی این انقلاب و همچنین در جنگ تحمیلی و استمرار جمهوری اسلامی تلاش زیادی کردند و این نظام را از آن خود می‌دانند .

لطیفی تاکید کرد : نباید در انتخابات پیش رو جریان اصلاح طلب حذف شود که این امر زمینه ساز بی رغبتی مردم خواهد شد.

حق انتخاب مردم باید متنوع باشد

حضور مستقل در انتخابات بی معنی است

این فعال سیاسی  اظهار داشت : نامزدها باید یک جریان سیاسی و فکری را نمایندگی کنند تا در پایان بتوانند به مردم پاسخ دهند.

 وی افزود : حضور مستقل در کارزار انتخاباتی معنی  ندارد و فردا هیچ  جریان سیاسی حاضر به پاسخگویی  عملکرد آن نامزد نخواهد بود و این امر به جمهوریت و اعتماد مردم در  دراز مدت ضربه خواهد زد.

لطیفی گفت :  برنامه‌های نامزدها باید با واقعیت های جامعه همخوانی داشته باشد و مردم دیگر فریب شعارهای پوپولیستی را نخواهند خورد.

وی افزود : یکی از واقعیت های جامعه امروز ایران برای حل مشکلات پیش روی کشور این است که در سیاست خارجی مشکلات ایران با کشورهای جهان حل شود .

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد : مقصر تمامی مشکلات کشور دولت نیست ، بلکه قوای دیگر و سایر نهادها در چهار چوب مسئولیت خود باید پاسخگو باشند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی ، میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد برگزار می‌شود . 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *