امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-16
اشتراک گذاری:

حال و هوای مازندران انتخاباتی می‌شود

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: اگرچه کرونا بر فضای مناطق مختلف سایه افکنده است اما مازندرانی‌ها در زیر سایه کرونا برای روز سرنوشت ساز تبدیل ایران قوی لحظه شماری می‌کنند و آرام آرام بر شور انتخاباتی در استان افزوده می‌شود.

فضای مجازی بیش از هر جای دیگر به استقبال انتخابات رفته است و گروه‌ها و کانال‌های مجازی از هم اکنون گمانه زنی‌ها را درباره نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری و شوراها آغاز کرده‌اند.

مازندران در ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ علاوه بر انتخابات شوراها و ریاست جمهوری، میزبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری است تا تکلیف یک کرسی این مجلس را روشن کند و نماینده‌ای را به جای آیت الله طبرسی نماینده فقید استان، روانه این مجلس کند.

گروه‌های سیاسی پیشگام شدند

احزاب و گروه‌ها نیز از چندی پیش فعالیت‌های خود را در مازندران از سر گرفتند و برخی گروه‌های سیاسی از جمله جبهه نیروهای انقلاب اسلامی و شورای ائتلاف، دفتر و رئیس خود را در استان بازگشایی و معرفی کردند.

به رغم آنکه رسانه‌های معاند خارجی و بدخواهان روی طبل مشکلات و عدم مشارکت در انتخابات می‌کوبند، اما مردم دیار علویان و مازندران همواره ثابت کرده‌اند در دفاع از ارزش‌ها و عرصه‌های ملی و بین المللی پیشگام و پیشقدم هستند و همیشه در این حوزه‌ها، حماسه آفرینی کرده‌اند.

حال و هوای مازندران انتخاباتی می‌شود/ پیش به سوی ایران قوی

علی ادیانی نماینده سابق مازندران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در نظام اسلامی اصل مردم هستند، افزود: دستگاه‌های اجرایی و خادم مردم نیز اصل هستند و شجره طیبه ای به عنوان اراده مردم مطرح بوده و انتخابات زمانی مفهوم می‌یابد که مردم درخشش داشته باشند.

وی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه طبق فرمایش حضرت امام راحل، میزان رأی مردم است، افزود: ارائه مردم در قالب رأی و حضور پرشور در انتخابات جلوه پیدا می‌کند و اساساً در نظام جمهوری اسلامی، شاه بیت و شاخصه اصلی، حضور مردم، توجه به افکار و آرای مردم است.

وی با اظهار اینکه هیچ مصلحتی بالاتر از توجه به تفکر و آرای مردم نیست، ادامه داد: ریشه و اساس حکومت اراده ملت است و هرجا اراده ملت مورد توجه قرار گیرد، حکومت از کارآمدی بیشتر برخوردار خواهد بود.

ادیانی با بیان اینکه همواره مردم طی ۴۲ سال گذشته در صحنه‌های مختلف حضور چشمگیری داشته‌اند، افزود: در نگاه حضرت امام و چارچوب قانون اساسی و تفکر نظام سیاسی شیعه، مردم اصل هستند و باید در همه امور کشور به افکار و عقیده مردم توجه اساسی شود.

همچنین محمد جعفری فعال سیاسی نیز با بیان اینکه نقش گروه‌ها و جریانات سیاسی در مشارکت پرشور و فعالانه مردم در پای صندوق‌های رأی اساسی است تصریح کرد: مردم وارثان انقلاب و نظام هستند و احزاب و گروه‌ها باید با ارائه برنامه‌ها و معرفی شاخص‌ها در ترغیب مردم برای حضور باشکوه در پای صندوق‌های رأی برنامه ریزی داشته باشند.

احزاب در انتخابات پررنگ‌تر دیده می‌شوند

وی در گفتگو با خبرنگار مهر با عنوان اینکه کارکرد احزاب فصلی است، افزود: احزاب و گروه‌های سیاسی در دوران انتخابات پررنگ‌تر دیده می‌شوند و این به آن معنا نیست که در دیگر ایام، ساکت و راکد هستند.

جعفری یادآور شد: در حال حاضر به صورت جبهه‌ای و توده‌ای احزاب در حال فعالیت هستند و این سبب شده تا پاسخگویی احزاب چندان مشخص نباشد و باید سازوکاری تعریف شود که به سمتی رویم که احزاب پویاتر و فعال‌تر شوند.

این فعال سیاسی با عنوان اینکه مردم شاید از برخی روش‌ها و عملکردها دلگیر هستند و گلایه دارند، تاکید کرد با این حال مردم همواره پایبند ارزش‌ها و خط مشی‌ها هستند و به عنوان نمونه حضور میلیونی مردم در تشییع شهدای مدافع حرم، سردار سلیمانی و غیره نشان از پایبندی مردم به ارزش‌ها دارد.

وی با تاکید بر اینکه مردم با دروغ، ربا، ناکارآمدی و وعده‌های بی اساس مخالف هستند، افزود: نامزدهای انتخابات به ویژه در حوزه ریاست جمهوری باید برای حل مشکلات مردم و جامعه راهکارهای عملی داشته باشند و نباید نگاه ابزاری به مردم داشته باشند.

وی تاکید کرد مردم انتظار دارند نامزدهای انتخابات به ویژه در حوزه ریاست جمهوری در حوزه سیاست خارجی، رونق اقتصادی، توجه به شعارهای سال، رفع مشکلات و دغدغه‌های مردم برنامه عملی و اساسی داشته باشند و از وعده بی اساس پرهیز کنند.

هرچند تنور انتخابات تا گرم شدن راه دارد اما رفته رفته، فضای مجازی و حقیقی در مازندران رنگ انتخابات می‌گیرد و مطالبه گری مردم برای تحقق دولت جوان انقلابی یک واقعیت انکار ناپذیر است. جمعی از مازندرانی‌ها با عنوان اینکه شرکت در انتخابات یک ضرورت و وظیفه ملی و شرعی است، انتظار دارند، دولت آینده، نگاه را به داخل و توانمندی‌های داخلی معطوف کند و از نگاه به غرب که تاکنون ثمره‌ای عاید ملت و کشور نکرده است، اجتناب کنند.

حال و هوای مازندران انتخاباتی می‌شود/ پیش به سوی ایران قوی

نگاه به بیرون و غرب نتیجه ندارد

محمد اسدی یک فعال دانشجویی در مازندران با تاکید بر اینکه قطعاً مردم استان و ایران در انتخابات آتی به دلیل شرایط حساس و پیچیده، حضوری باشکوه خواهند داشت به تشریح انتظارات از کاندیداها و رئیس جمهور آینده پرداخت و گفت: دولتمردان آینده باید بدانند که نگاه به غرب تاکنون ثمره و نتیجه‌ای نداشته است و باید به جای توجه به غرب، به ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل داخلی توجه کرد زیرا این مشی مردمی و ملاک عمل است.

وی افزود: مشکلات و برخی گلایه‌ها و دلخوری‌ها نسبت به عملکرد مسئولان نباید مانع از آن شود که نسبت به سرنوشت سیاسی و اجتماعی خود غافل باشیم و بدانیم که حضور در انتخابات یکی از بهترین راه‌های انتقام از خون سردار شهید سلیمانی است.

وی با عنوان اینکه سرنوشت ایران را خودمان رقم خواهیم زد، تصریح کرد: مطمئناً همه در انتخابات شرکت می‌کنیم تا اقتدار میهن اسلامی را به رخ جهانیان بکشانیم.

آرام آرام شور و حال انتخاباتی در مازندران ایجاد می‌شود، نامزدها و کاندیداهای شوراها با به راه انداختن گروه‌های مجازی و یا نشر مطالب به عنوان فعالان اجتماعی و اقتصادی به اظهار نظر درباره مسائل شهری و روستایی می‌پردازند و سعی دارند موج آفرینی کنند.

گروه‌های مختلف سیاسی نیز با به راه انداختن دفاتر مرکزی و انتخاب رؤسای احزاب و گروه‌ها، دور جدیدی از فعالیت‌ها را برای شورآفرینی در انتخابات آغاز کرده‌اند.

در مازندران برای انتخابات شوراهای اسلامی بیش از ۱۹ هزار نفر و برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری هشت نفر ثبت نام کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *