امین، امانت‌دار وقت شما...1403-04-13
اشتراک گذاری:

جلوگیری از ساخت وساز غیرمجاز نیازمند عزم دستگاه ها است

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر اکبرزاده ظهر دوشنبه در ستاد مبارزه با جنگل خواری و ساخت و سازهای غیرمجاز شهرستان آمل با اشاره به اینکه موضوع دارای اهمیت برای استان مازندران و مجموعه مدیریتی آن، حفظ منابع طبیعی این استان است، تصریح کرد: تعرضات امروز به منابع طبیعی و جنگل‌های مازندران، ناشی از فعالیت‌ها و بی توجهی‌ها در دهه‌های گذشته است اما امروز مردم می‌خواهند بدانند که ما در مبارزه با این امر چه کرده ایم.

وی با بیان اینکه اراضی مهم و حیاتی برای مازندران نباید تبدیل به ویلا و ساختمان شود، تصریح کرد: این امر زمانی محقق می‌شود که ساخت و سازهای قبلی تعیین تکلیف و راهکارهای قانونی برای جلوگیری از آن تعیین شود.

اکبرزاده با اشاره به اینکه برخی مناطق در استان مازندران مانند بخش لاریجان و امامزاده عبدالله (ع) دارای ساخت و سازهایی هستند که باید تعیین تکلیف شده و نتایج آن برای مردم گزارش شود، بیان کرد: مردم باید در این حوزه آگاهی‌های لازم را داشته باشند و در این زمینه هم الزامات قانونی را بدانند و هم نتایج ساخت و ساز غیرمجاز برایشان روشنگری شود.

مبارزه با ساخت وساز نیازمند کمک دستگاه‌های بالادستی است

سید عباس حسینی فرماندار ویژه شهرستان آمل نیز در سخنانی با اشاره به اینکه بسیاری از قوانین در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز نیاز به الزامات و موارد قانونی دارد و در حیطه وظایف شهرستان نیست، بیان کرد: هم امر ساخت و هم امر مبارزه با آن نیاز به کمک دستگاه‌های بالادستی دارد و در بسیاری موارد باید تکالیف قانونی روشن شده و دستگاه‌های شهرستانی در این زمینه اختیار تام داشته باشند.

وی بر ضرورت توجه ملی و استانی به حوزه ساخت و ساز و نیز کمک به مدیران شهرستان در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز تاکید کرد: همگرایی دستگاه‌ها در این حوزه منجر به اتفاقات خوبی در حفظ زیست بوم و جغرافیای استان خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *