امین، امانت‌دار وقت شما...1403-01-09
اشتراک گذاری:

ثواب توبه و آشتی در ماه شعبان

کارشناس علوم قرآنی گفت: ماه شعبان مقدمه‌ای است برای ماه مبارک رمضان همانند عید نوروز که از یک ماه قبل با خانه تکانی به استقبال آن می‌رویم. توبه و آشتی کردن با کسانی که قطع رحم کرده ایم را در این ماه انجام دهیم.

به نقل از میزان حجت الاسلام و المسلمین داوود کیانی کارشناش علوم قرآنی درباره درجات و برکات «ماه شعبان» گفت: ماه رجب معروف است به ماه «امیرالمومنین(ع)» و «ماه شعبان» را به نام «حضرت محمد(ص)» منسوب کرده‌اند. خداوند در قرآن می‌فرمایند: من زمین و زمان را که خلق کردم ۱۲ماه را نیز خلق کردم.

این کارشناس علوم قرآنی پیرامون اهمیت و ارزش دعا در «ماه شعبان» اظهار کرد: شخصی به «پیامبر اکرم(ص)» گفت: یا رسول الله دعایی به من یاد بدهید که با خواندن آن در «ماه شعبان» سعادتمند دنیا و آخرت شوم. حضرت این دعا را که باید بعد از نماز خوانده شود به او آموختند، او این دعا را حفظ کرد، آن را می خواند و به آن معتقد بود. بعد از مدتی که دوباره در مدینه خدمت حضرت رسول(ص) رفت گفت: یا رسول الله من دعا را می خوانم و به آن دل خوشم.

حجت‌الاسلام والمسلمین کیانی ادامه داد: «حضرت محمد(ص)» از او خواستند که دعا را بخواند. آن فرد دعا را به اشتباه خواند، حضرت فرمودند دعا را اشتباه می‌خوانی و کفر است. آن مرد گفت که من «ماه شعبان» دلم به این دعا خوش بود. حضرت نیز فرمودند که من ضامن تو در دنیا و آخرت می شوم اگر این دعا را در «ماه شعبان» بخوانی. آن مرد دلش شکست و گریه کرد. در این هنگام جبرئیل وارد شد و به «حضرت رسول اکرم(ص)» فرمود: خداوند سلام رساند و فرمود نگذار این بنده من گریه کند تمام دعاهایش را قبول کرده‌ام.

وی با بیان اینکه اهمیت «ماه شعبان» بسیار بالاست، افزود: در ماه رجب می خوانیم: ای خدایی که به اندازه کوه ها و اقیانوس ها به من ثواب می دهی برای یک عمل ناچیز من. این عبارت نشان می دهد این ایام به خصوص «ماه شعبان» که ماه «حضرت رسول(ص)»: است بسیار پرفضیلت است. خداوند این ایام را خلق کرده تا بهانه ای برای بخشش بنده هایش باشد.

این کارشناس علوم قرآنی خاطر نشان کرد: اگر بندگان در ماه های دیگر اشتباهاتی داشته اند خداوند در «ماه شعبان» قصورشان را می بخشد. دعاهای این ماه را هم باید بخوانیم، اگر اشتباهی هم در خواندن آن داشتیم خداوند خواهد بخشید. «ماه شعبان» مقدمه ای است برای ماه مبارک رمضان همانند عید نوروز که از یک ماه قبل با خانه تکانی به استقبال آن می رویم. توبه و آشتی کردن با کسانی که قطع ارتباط کرده ایم را در این ماه انجام دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *