امین، امانت‌دار وقت شما...1403-01-10
اشتراک گذاری:

ثبت‌نام در انتخابات شوراها افزایش ۸ هزار نفری داشته است

به گزارش خبرگزاری مهر، سید سلمان سامانی معاون هماهنگی و سخنگوی وزارت کشور ضمن تشریح روند برگزاری انتخابات در ستاد انتخابات کشور از اولویت‌ها و برنامه‌های این وزارتخانه سخن گفت و اعلام کرد: رویکرد اصلی وزارت کشور بر دو اصل قانونمداری و بی طرفی در انتخابات خرداد ماه سال‌جاری است.

سامانی با اشاره به اینکه وزارت کشور به عنوان متولی اصلی برگزاری امر خطیر انتخابات در کشور تمام تلاش و برنامه اش بر برگزاری انتخاباتی پرشور و رقابتی است، خاطر نشان کرد: در این عرصه ستاد انتخابات کشور اطلاع رسانی مؤثر و مسئولانه از روند برگزاری انتخابات را از همان ابتدای کار در دستور کار قرار داده است.

وی در این خصوص به نشست‌های متعدد رسانه‌ای کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور که با حضور مسئولان ستاد انتخابات کشور در محل وزارت کشور برگزار شده، اشاره کرد و گفت: در این نشست‌ها از نزدیک دیدگاه‌ها و نقطه نظرات سازنده اصحاب رسانه مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه وزارت کشور کماکان از طرح‌های راهگشا و سازنده در افزایش مشارکت و شور و شوق انتخاباتی استقبال می‌کند، گفت: سال گذشته فراخوان عمومی از طریق مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت کشور مبنی بر برگزاری امر خطیر انتخابات در شرایط کرونایی ارائه شد و انصافاً با استقبال خوبی از سوی نخبگان دانشگاهی و اصحاب رسانه‌ای مواجه شد و پس از جمع بندی دیدگاه‌ها و طرح‌های ارائه شده؛ استفاده مفیدی از دیدگاه‌های مطرح شده صورت گرفته است.

سخنگوی وزارت کشور با اظهار این امر که برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ۲۸ خرداد ماه سال جاری مهم‌ترین رویداد سیاسی کشور است؛ گفت: وزارت کشور با این بینش که اساس و رمز موفقیت در اعتماد سازی عمومی است همواره روشنگری و اطلاع رسانی مؤثر و بهنگام را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده و می‌دهد.

سامانی با تشریح این امر که امروز نتیجه این اعتماد سازی را به صورت استقبال بیشتر داوطلبین در ثبت نام انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در کشور شاهد هستیم، گفت: میزان ثبت‌نام در انتخابات شوراهای اسلامی در این دور از انتخابات به رکوردی جدید رسید؛ چنان که بیش از ۲۹۸ هزار نفر برای شرکت در رقابت‌های انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت‌نام کردند که در قیاس با دوره قبل بیش از ۸ هزار نفر و در مقایسه با دوره چهارم بیش از ۳۲ هزار نفر افزایش یافته است.

معاون هماهنگی وزارت کشور به افزایش آمار ثبت نام بانوان در این دور از انتخابات اشاره کرد و گفت: بیش از ۸ درصد داوطلبان، از جامعه بانوان کشور بوده‌اند که نسبت به دوره قبل، ۲ درصد و نسبت به دوره قبل تر بیش از ۳ درصد افزایش داشته است.

سخنگوی وزارت کشور در خصوص استقبال جوانان و نخبگانی دانشگاهی هم گفت: آمارها، استقبال جوانان و تحصیل‌کردگان و اقلیت‌های مذهبی در این دور از انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا نسبت به دوره سابق و رشد را نشان می‌دهد به طوری که بیش از ۷۰ درصد ثبت‌نام کنندگان میانگین سنی ۴۰ الی ۵۰ سال را داشته‌اند.

معاون هماهنگی وزارت کشور به حضور برادران و خواهران اهل تسنن در انتخابات این دوره شورای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و گفت: طبق امار ۱۷ درصد ثبت‌نام کنندگان که حدود ۴۳ هزار نفر را شامل می‌شوند از هموطنان اهل سنت هستند.

سامانی در پایان ابراز امیدواری کرد تلاش همه دست اندرکاران انتخابات بر این است که انتخاباتی در شأن مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران برگزار کنیم و جلوه جدیدی از همبستگی و وحدت ملی را در کشور در فردای روز انتخابات شاهد باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *