امین، امانت‌دار وقت شما...1403-01-09
اشتراک گذاری:

تولید باتری هوا – آهن با یک دهم قیمت باتری لیتیومی

یک شرکت تجاری در بوستون آمریکا از تولید باتری جدیدی موسوم به باتری هوا – آهن خبر داده که هزینه تولید آن یک دهم هزینه باتری‌های لیتیومی است.

شرکت فرم انرژی می‌گوید این باتری را می‌توان در مقیاس انبوه برای تأمین نیازهای صنعتی تولید کرد تا مهاجرت از مصرف سوخت‌های فسیلی شتاب بیشتری به خود بگیرد.

از باتری‌های مذکور برای ذخیره سازی ۱۰۰ ساعت انرژی با یک دهم هزینه باتری‌های لیتیومی استفاده شده و به نظر می‌رسد این باتری محصولی کاملاً رقابتی در بازار انرژی باشد.

باتری‌های هوا – آهن با معکوس کردن روند زنگ زدگی انرژی تولید می‌کنند. در این روند آهن متالیک با اکسیژن ترکیب می‌شود تا چرخه تولید انرژی شکل بگیرد. با ورود انرژی به آهن زنگ زده، دوباره آهن متالیک تولید شده و اکسیژن آزاد می‌شود. اولین تلاش‌ها برای تولید چنین باتری‌هایی از سال ۲۰۱۲ آغاز شده پس از یک دهه به ثمر رسیده است.

هنوز میزان کارایی دقیق باتری‌های یادشده مشخص نشده، اما قرار است این باتری‌ها در مقیاس بزرگ و غول پیکر تولید شوند و آندهای آهنی غول پیکر در درون آنها نصب شود. هر سلول این باتری‌ها در حدود یک متر مربع مساحت دارد و آنها در الکترولیت‌های مایع قرار می‌گیرند تا در تاسیساتی که هر هکتارشان بین یک تا سه مگاوات برق تولید می‌کند، نصب شوند.

باتری‌های هوا – آهن با سرعت کمتری انرژی ذخیره می‌کنند، اما می‌توانند به عنوان یک منبع کمکی در کنار سایر منابع تولید انرژی‌های تجدید پذیر به کار گرفته شوند تا در صورت وقوع نقص فنی جایگزین آنها شوند. شرکت فرم انرژی برای تجاری سازی این باتری‌ها بیش از ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *