امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-13
اشتراک گذاری:

تلاوت ترتیل آیاتی از جزء 17 با صوت قاری ارجمند «محمد دارابی»

? گلبرگی از مصحف ?
? تلاوت ترتیل آیاتی از جزء هفدهم با صوت دلنشین قاری ارجمند «محمد دارابی»
? سوره مبارکه حج آیات 1 تا 6

? بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

? يَا أَيُّهَا النَّاسُ اتَّقُوا رَبَّكُمْ ۚ إِنَّ زَلْزَلَةَ السَّاعَةِ شَيْءٌ عَظِيمٌ ﴿١﴾
ای مردم! از پروردگارتان پروا کنید، بی تردید زلزله قیامت، واقعه‎ای بزرگ است.

? يَوْمَ تَرَوْنَهَا تَذْهَلُ كُلُّ مُرْضِعَةٍ عَمَّا أَرْضَعَتْ وَتَضَعُ كُلُّ ذَاتِ حَمْلٍ حَمْلَهَا وَتَرَى النَّاسَ سُكَارَىٰ وَمَا هُمْ بِسُكَارَىٰ وَلَٰكِنَّ عَذَابَ اللَّهِ شَدِيدٌ ﴿٢﴾
روزی که آن را ببینید، هر مادر شیر دهنده‎ای از کودکی که شیرش می‎دهد بی‎خبر می‎شود و هر بارداری بار خود را سقط می‎کند. و مردم را مست می‎بینی در حالی که مست نیستند، بلکه عذاب خدا بسیار سخت است.

? وَمِنَ النَّاسِ مَنْ يُجَادِلُ فِي اللَّهِ بِغَيْرِ عِلْمٍ وَيَتَّبِعُ كُلَّ شَيْطَانٍ مَرِيدٍ ﴿٣﴾
و برخی از مردمند که بدون هیچ دانشی درباره خدا برخورد خصمانه و گفتگوی ستیزآمیز می‎کنند و از هر شیطان سرکشی پیروی می‎نمایند.

? كُتِبَ عَلَيْهِ أَنَّهُ مَنْ تَوَلَّاهُ فَأَنَّهُ يُضِلُّهُ وَيَهْدِيهِ إِلَىٰ عَذَابِ السَّعِيرِ ﴿٤﴾
بر آن شیطان لازم و مقرّر شده است که هرکس که او را به سرپرستی و دوستی گیرد، حتماً گمراهش می‎کند و به آتش سوزنده راهنماییش می‎نماید.

? يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنْ كُنْتُمْ فِي رَيْبٍ مِنَ الْبَعْثِ فَإِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ تُرَابٍ ثُمَّ مِنْ نُطْفَةٍ ثُمَّ مِنْ عَلَقَةٍ ثُمَّ مِنْ مُضْغَةٍ مُخَلَّقَةٍ وَغَيْرِ مُخَلَّقَةٍ لِنُبَيِّنَ لَكُمْ ۚ وَنُقِرُّ فِي الْأَرْحَامِ مَا نَشَاءُ إِلَىٰ أَجَلٍ مُسَمًّى ثُمَّ نُخْرِجُكُمْ طِفْلًا ثُمَّ لِتَبْلُغُوا أَشُدَّكُمْ ۖ وَمِنْكُمْ مَنْ يُتَوَفَّىٰ وَمِنْكُمْ مَنْ يُرَدُّ إِلَىٰ أَرْذَلِ الْعُمُرِ لِكَيْلَا يَعْلَمَ مِنْ بَعْدِ عِلْمٍ شَيْئًا ۚ وَتَرَى الْأَرْضَ هَامِدَةً فَإِذَا أَنْزَلْنَا عَلَيْهَا الْمَاءَ اهْتَزَّتْ وَرَبَتْ وَأَنْبَتَتْ مِنْ كُلِّ زَوْجٍ بَهِيجٍ ﴿٥﴾
ای مردم! اگر درباره برانگیخته شدن در تردید هستید، پس [توجه کنید که] ما شما را از خاک آفریدیم، سپس از نطفه، سپس از علقه، سپس از پاره‎گوشتی با آفرینشی کامل یا غیرکامل آفریدیم تا برای شما روشن کنیم. و آنچه را می‎خواهیم تا مدتی معین در رحم‎ها مستقر می‎کنیم. آن گاه شما را به صورت کودک بیرون می‎آوریم تا آنکه به قدرت فکری و نیرومندی جسمی خود برسید. و برخی از شما [پیش از فرتوتی] قبض روح می‎شود و برخی از شما به پست‎ترین دوره عمر [که ایام پیری است] برگردانده می‎شوند تا در نتیجه از دانشی که داشتند چیزی ندانند. و زمین را خشک و افسرده می‎بینی، پس چون آب را بر آن نازل می‎کنیم می‎جنبد و برمی‎آید و از هر نوع گیاه تر و تازه و بهجت‎انگیزی می‎رویاند.

? ذَٰلِكَ بِأَنَّ اللَّهَ هُوَ الْحَقُّ وَأَنَّهُ يُحْيِي الْمَوْتَىٰ وَأَنَّهُ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ ﴿٦﴾
این برای این است که خدا همان حق است و اینکه او مردگان را زنده می‎کند و اینکه او بر هر کاری تواناست.

✨جلسه تخصصی قرائت✨

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *