امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-09
اشتراک گذاری:

تسلط قاری نوجوان مصری روی مقامات قرآنی

«طه عزت» دانش‌آموز ۱۷ ساله از استان البحیره مصر و از قاریان نوجوان مشهور در سطح این کشور و جهان اسلام است.

به گزارش ایکنا به نقل از الدستور، طه عزت، ۱۷ ساله قاری قرآن نوجوان در مصر یکی از دانش‌آموزان مؤسسه دینی الازهر در استان البحیره و روستای ادوینا است.  او به تحصیل همزمان در مدرسه الازهر و تحصیل قرآن کریم افتخار می‌کند و پدرش از ائمه جماعات و خطیب وزارت اوقاف مصر است.

او در شش سالگی به حفظ قرآن روی آورد و در ۱۰ سالگی هنگامی که در کلاس ششم ابتدایی درس می‌خواند حافظ کل قرآن شده است.

شیخ ولید الاخرس، استاد و معلم قرآن او در مؤسسه دینی الازهر در روستای ادوینا از توابع رشید مرکز استان البحیره وقتی متوجه صوت زیبا و شیرین طه می‌شود  از پدرش می‌خواهد که روی او کار کند.

او شیخ محمود شحات الانور را بزرگ‌ترین الگوی خود در تلاوت می‌خواند و می‌گوید که یکی از دلایل شهرت او به انتشار ویدئویی از او در مسجد الحلبی ادوینا برمی‌گردد که در آنجا برخی از آیات سوره احزاب را قرائت می‌کند. همان شب شیخ محمود الشحات انور هم همین آیات را در مراسمی در آفریقای جنوبی قرائت می‌کند. استاد طه وقتی متوجه مشابهت زیاد قرائت او به استاد الشحات می‌شود ویدئویی را از قرائت هر دو تهیه و آن را استاد و دانشجو می‌نامد و از آن زمان این ویدئو که میلیون‌ها بار مشاهده شده موجب شناخته شدن این قاری خردسال نزد اساتید قرآن در داخل و خارج مصر شد.

او در مسابقه اندی الاصوات که رمضان هر سال از سوی نهاد الازهر برگزار می‌شود، مقام سوم را در سطح جهان اسلام کسب کرده و از همان جا آوازه او جهانی شد.

طه عزت در مسابقه الصوت الذهبی در رادیو جوانان و ورزش مصر، مسابقه نهاد الازهر و مسابقه مرکز ابداع دمنهور نیز مقام اول را کسب کرده است.

طه در مسابقه جهانی وزارت اوقاف مصر نیز مقام اول را در سطح مصر کسب کرده و سپس در سال ۲۰۱۷ در مسابقه جهانی تلاوت قرآن در مالزی به عنوان تنها نماینده مصر در این مسابقه شرکت کرد و تلاوت مراسم افتتاحیه این مسابقات را در لباس الازهر در حضور نخست‌وزیر مالزی ارائه کرد.

تلاوت استودیویی آیات ۳۱ تا ۳۶ سوره مبارکه ق در 17 سالگی

اجرای 8 مقام با تسلط فوق‌العاده توسط طه عزت در سنین کودکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *