امین، امانت‌دار وقت شما...1403-01-10
اشتراک گذاری:

تحول دیجیتال و رشد فناوری‌های نوظهور سرعت می گیرد

ارتقا شاخص‌های مربوط به نسل چهارم صنعت یکی از اهداف ایجاد مرکز توسعه فناوری‌های نوظهور دیجیتال است تا صنایع از این فناوری‌ها بهره‌مند شوند.
مرکز توسعه فناوری‌های نوظهور دیجیتال با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری ایجاد شده است. این مرکز به دنبال استفاده حداکثری از تمامی ظرفیت‌های موجود کشور، با اولویت‌دهی به توسعه‌ بنیادین فناوری‌های راهبردی هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء و زنجیره‌های بلوکی است.
ارتقاء دادن شاخص‌های مربوط به «نسل چهارم صنعت» از طریق بهره‌مند شدن صنایع گوناگون کشور از این فناوری‌ها نیز هدف دیگری است که در ایجاد این مرکز دنبال می شود.
توسعه زیرساخت‌های لازم برای گسترش فناوری‌ها»، «حرکت در مرزهای دانش و فناوری جهانی در حوزه‌ی فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال با کمک بخش دانشگاهی» و «توسعه قابلیت‌های بخش خصوصی در برای کاربردی کردن این فناوری‌ها در عرصه‌های دولتی و عمومی» از دیگر اهدافی است که برای این کار در نظر گرفته شده است.
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حمایت از ایجاد این مرکز به دنبال تحقق اهدافی چون «توسعه ظرفیت‌های انسانی و ایجاد شبکه مؤثر بین فعالان این فناوری‌ها» و «ارتقاء تعاملات بین‌المللی در جذب و درونی‌سازی فناوری‌ها و کمک به صادرات محصولات و خدمات مرتبط» است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *