امین، امانت‌دار وقت شما...1403-01-31
اشتراک گذاری:

برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی همزمان با عید مبعث

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: مرحله مقدماتی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی درآبان ماه، نیمه نهایی در آذرماه و مرحله اصلی در اسفندماه همزمان با مبعث پیامبر گرامی اسلامی(ص) برگزار می‌شود و نحوه برگزاری این مسابقه به شرایط کرونایی کشور بستگی دارد.

مهدی قره‌شیخ‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در آمل اظهار کرد: استان مازندران چه به لحاظ اساتید قرآنی و چه به لحاظ جلسات قرآنی و  موسسات آن ظرفیت بسیار بالایی دارد و امیدواریم بتوانیم هر چه سریع‌تر زمینه‌‌ رشد برای طرح‌های قرآنی در استان را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: یکی از این ظرفیت‌های سازمان اوقاف کشور، ظرفیت‌های بقاع متبرکه است که می‌تواند در جهت گسترش هنر تلاوت در کشور کمک کننده باشد تا جوانان بیشتر به این سو جذب شوند.

 رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه یادآور شد: هدف نهایی از برگزاری مسابقات قرآنی و نیز جلسات مشابه در این زمینه‌ها، انس گیری بیشتر مردم با قرآن و ارتقا این خلأ در کشور است.

قره‌شیخ‌لو با اشاره به اینکه در گذشته تمام تلاش بر روی برگزاری مسابقات مرحله ملی و بین‌المللی بود، افزود: در گذشته بیشتر سرمایه‌گذاری‌ها در مرحله ملی و بین‌المللی بود اما در طول دو سال گذشته تلاش کردیم که استانداردهای مسابقات شهرستانی و استانی را بالا ببریم؛ در مجموع ما شاهد یک رشد ۷۰ الی ۸۰ درصدی در مرحله مسابقات شهرستانی و استانی هستیم که امیدواریم که همین روند صعودی ادامه پیدا کند و این مسابقات باعث یک رقابت سالم قرآنی بین شرکت کنندگان شود.

وی مسابقات امسال را متفاوت از سالهای قبل خواند و اظهار کرد: امسال یک مرحله به نام مرحله نیمه‌نهایی به مسابقات قرآنی اضافه کردیم که بعد از مرحله استانی به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

قره‌شیخ‌لو با بیان اینکه مرحله مقدماتی و بین‌المللی هر دو در اوایل آبان ماه برگزار می‌شود، گفت: منتخبان مرحله نیمه‌نهایی، آذرماه سال جاری در مرحله ملی و سراسری راه پیدا می‌کنند که در صورت بهبود شرایط کرونایی کشور مسابقات به صورت حضوری و در غیر این صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به تغییرات در مرحله بین‌المللی عنوان کرد: مرحله بین‌المللی از دو مرحله به سه مرحله مقدماتی، نیمه نهایی و اصلی تغییر پیدا کرد.

وی در خصوص زمان برگزاری این مسابقات گفت: مرحله مقدماتی درآبان ماه، نیمه نهایی در آذرماه و مرحله اصلی در اسفندماه همزمان با مبعث پیامبر برگزار می‌شود و نحوه برگزاری مسابقه به شرایط کرونایی کشور بستگی دارد.

قره‌شیخ‌لو با بیان اینکه ما تنها کشوری بودیم که مسابقات بین‌المللی را تعطیل نکرده‌ایم، خاطرنشان کرد: دعوت نامه‌ای از پانزدهم تیرماه برای قاریان ۹۰ کشور ارسال شد و شرکت کنندگان تا پایان شهریورماه فرصت معرفی دارند و تاکنون تعدادی از کشورها اعلام حضور کردند که به امید خدا رقابت خوبی را در پیش خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه ایران کشوری اسلامی و معتقد به قرآن است و نباید فضای معنوی قرآن صرفا در ماه مبارک رمضان محدود شود، تصریح کرد: باید هر روز برای خواندن قرآن وقت گذاشت و در آن تأمل و تدبر کرده و عمل به فرایض معنوی آن را در زندگی روزمره بکار گیریم.

 رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: همانطور که مردم ما در ایام محرم خود را مکلف می‌دانند و خود جوش فضای خانه‌ها و حسینیه‌ها را سیاه پوش کرده و اقامه عزا می‌کنند، انتظار هست که همین روحیه خودجوشی و مردم محور به سمت و سوی قرآنی نیز کشیده و به یک فرهنگ عمومی در کشور تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *