امین، امانت‌دار وقت شما...1403-01-10
اشتراک گذاری:

برگزاری طرح ساماندهی داوری مسابقات قرآن

به نقل از قطره مهدی قره‌شیخلو، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، در مورد طرح ساماندهی داوران مسابقات قرآن کریم که هفته قبل ثبت‌نام آن پایان یافت، گفت: ثبت‌نام از ۲۴ دی‌ماه به مدت یک‌ماه ادامه داشت.

وی با اشاره به ثبت‌نام هزار و ۶۲۶ نفر در این سامانه، به بیان جزئیات آماری بیشتری از آن پرداخت و افزود: از این تعداد ثبت‌نامی‌ها ۶۰۲ نفر، آقایان و ۱۰۲۴ نفر نیز بانوان هستند. بیشترین تعداد ثبت‌نامی برای استان تهران و کمترین تعداد نیز مربوط به هرمزگان است. بیشترین متقاضی در رشته داوری حُسن حفظ و کمترین متقاضی نیز در رشته نغمات دینی است. متقاضیان داوری در سطح شهرستانی ۵۲۵ نفر، سطح استانی ۵۱۰ نفر، سطح ملی ۵۱۴ نفر و متقاضیان داوری در دستگاه‌ها و نهادها، نیز ۸۴ نفر بوده است.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه اولین مرحله آزمون، ۱۴ اسفندماه برگزار می‌شود، تصریح کرد: به همه شرکت‌کنندگان سفارش می‌کنم که منابع معرفی شده را به خوبی مطالعه کنند تا با آمادگی کامل در آزمون حضور داشته باشند. همچنین برای اطلاع‌رسانی بهتر گروه‌های مجازی تشکیل شده است.

قره‌شیخلو اظهار کرد: برگزیدگان آزمون کتبی به مرحله دوم(شفاهی) که فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود، راه خواهند یافت. در مجموع استقبال خوبی از این طرح به عمل آمده است و امیدواریم برای مسابقات سال آینده، تعداد مشخصی داور دارای مدرک‌ و دارای مهارت را داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا پس از اجرای این طرح باز هم شاهد مسابقاتی که داوران فاقد مدرک به کار گرفته شده‌اند، نخواهیم بود؟ بیان کرد: این اتفاق نمی‌تواند به زودی رخ دهد، بلکه باید با شیب ملایمی طرح را به صورت کامل اجرا کرد. در مرحله اول باید خروجی کار را نگاه کنیم و ببینیم از این حدود هزار و ۶۰۰ نفر که ثبت نام کرده‌اند، چند نفر این مسیر را با موفقیت پشت سر می‌گذارند. باید به آرامی به این سمت برویم که دعوت از داوران دارای مدرک تأیید‌شده، نهادینه شود و دستگاه‌های برگزارکننده مسابقات به سراغ داورانی بروند که مهارت آنها آزموده شده باشد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با تأکید بر اینکه به تمامی برگزارکنندگان مسابقات ابلاغ خواهد شد که از حضور داوران دارای مدرک طرح ساماندهی داوران، بهره‌مند شوند، گفت:  بر حُسن اجرای این ابلاغ نیز نظارت خواهد شد تا در مسابقات از این داوران و داورانی که در آینده به این افراد اضافه خواهد شد، استفاده شود. اما اینگونه نیست که از سال آینده مقابل همه داوری‌ها گرفته شده و این افراد تحمیل شوند.

قره‌شیخلو با اشاره به اینکه در این طرح، سقفی برای اعطای مدرک در نظر گرفته نشده است، افزود: هر کسی بتواند حد نصاب را دریافت کند، مدرک داوری مسابقات قرآن را دریافت می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *